Nincs fölösleges ideje? Mi azonnal elérjük leendő vevőit!

AdWords - keresőmarketing enciklopédia

AdWords enciklopédia

AdWords alapfogalmak

PPC

A PPC-alapú fizetés annyit jelent, hogy Ön akkor fizet, ha a felhasználók a hirdetésére kattintva eljutnak weboldalára.

BŐVEBBEN

AdWords

Az AdWords a Google fizetett hirdetési rendszere, mely jelenleg a világ egyik leghatékonyabb reklámeszköze.  

BŐVEBBEN

Google Partners minősítés

A Google Partners minősítés garanciát jelent arra, hogy az adott cég teljesítette a Google szigorú minőségi kritériumait.

BŐVEBBEN

Találati lista

Ha egy felhasználó beír egy kulcsszót a Google keresőbe, lekérdezéskor a rendszer megjeleníti számára a találatokat: ez a találati lista.

BŐVEBBEN

Hirdetésmegjelenítés

Hirdetésmegjelenítésnek azt nevezzük, amikor a hirdetés láthatóvá válik a Google keresési oldalon vagy a Display Hálózaton.

BŐVEBBEN

Célzás

Az AdWords hirdetési rendszerben különféle célzási módszerek szerint érhetjük el a számunkra legrelevánsabb felhasználókat.

BŐVEBBEN

Keresési Hálózat

A Keresési Hálózaton olyankor jelennek meg hirdetései, amikor a felhasználók az Ön kulcsszavaira keresnek rá.

BŐVEBBEN

Display Hálózat

A Display Hálózaton a beállított célzási móddal (demográfia, kontextuális, remarketing, stb.) történő egyezés esetén jelenhetnek meg hirdetései.

BŐVEBBEN

Google Hálózat

A Google Hálózat mindazon webhelyek és alkalmazások összessége, melyeken a hirdetései megjelenhetnek. 

BŐVEBBEN

Remarketing

A remarketing célja, hogy a korábbi látogatókat visszacsábítsuk a weboldalra, és releváns hirdetéseket jelenítsünk meg számukra.

BŐVEBBEN

Relevancia

A relevancia az AdWordsben azt jelenti, hogy az adott hirdetési kampány elemei mennyire hasznosak a felhasználók számára.

BŐVEBBEN

AdWords hirdetési irányelvek

Mindazok a tartalmak, melyeket a Google a látogatóra nézve károsnak vagy félrevezetőnek talál, szabályozás alá esnek.

BŐVEBBEN

Hirdetés-előnézeti eszköz

A hirdetés-előnézeti eszköz segítségével könnyen áttekintheti aktív hirdetéseit, és azt is, hogy mi az oka, ha valamelyik hirdetése éppen nem fut.

BŐVEBBEN

Analytics

A Google Analytics webstatisztikai rendszer arra szolgál, hogy részletes áttekintést adjon egy-egy weboldal látogatóiról.

BŐVEBBEN

Fizetési és számlázási beállítások

Fizetési módok

Hitelkártyával, bankkártyával és átutalással egyaránt fizethet az AdWords hirdetési rendszerben.

BŐVEBBEN

Automatikus fizetés

Az AdWords egyik fizetési beállítása az automatikus (utólagos) fizetés. Ez esetben a hirdetések megjelenítése folyamatos.

BŐVEBBEN

AdWords napi limit (napi költségkeret)

Az AdWords fiókban beállítható a napi limit, vagyis az az összeg, amit Ön naponta a hirdetései megjelenítésére szán.

BŐVEBBEN

CPC kattintás alapú ajánlattétel

A CPC árazás annyit jelent, hogy a rendszer csak a kattintások költségét számolja fel Önnek, vagyis Ön csak hirdetésére való kattintás után fizet.

BŐVEBBEN

CPM-alapú ajánlattétel

A CPM alapú fizetésnél Ön minden ezer – a Display hálózaton történő – hirdetésmegjelenítés után fizet.

BŐVEBBEN

CPA konverzióalapú ajánlattétel

A CPA azt határozza meg, hogy mennyit ajánlunk fel egy konverzióért átlagosan vagy maximálisan.

BŐVEBBEN

Licit

A licit az a legmagasabb összeg, amit a hirdető hajlandó kifizetni egy-egy kattintásért.

BŐVEBBEN

Érvénytelen kattintások

A Google számos óvintézkedést vezetett be azért, hogy a rosszindulatú viselkedést (a költségkeret lekattintgatását) kiszűrje.

BŐVEBBEN

Kampányszerkezet

AdWords kampány

A kampánykezelés a kampánystruktúra kialakításától a hirdetésszövegek megírásán és a céloldalak optimalizálását keresztül a folyamatos teljesítménymonitorozásig és -optimalizálásig ível. 

BŐVEBBEN

AdWords hirdetéscsoport

Egy AdWords hirdetési kampányban egy vagy több hirdetéscsoport is szerepelhet. Témakörönként érdemes külön hirdetéscsoportot létrehozni.

BŐVEBBEN

Szöveges hirdetés

A szöveges hirdetések az Ön által népszerűsíteni kívánt termék, szolgáltatás, vagy ajánlat leírását tartalmazzák, és a weboldalára linkelnek.

BŐVEBBEN

Képes hirdetés

A Display Hálózaton képes/videós/flash hirdetéseket is futtathatunk, hogy még hatékonyabban felkeltsük az érdeklődők figyelmét.

BŐVEBBEN

Kulcsszó

A kulcsszavak azok a keresőkifejezések, melyek üzleti tevékenységét a legpontosabban lefedik.

BŐVEBBEN

Céloldal

A céloldal (érkezési oldal, landing page) az az oldal, ahová a cél URL vezet, azaz, ahova az érdeklődők az Ön AdWords hirdetésére kattintva kerülnek.

BŐVEBBEN

Cél URL

A cél URL annak az aloldalnak a konkrét URL-je az Ön weboldalán belül, ahová a felhasználó a hirdetésre való kattintás után kerül.

BŐVEBBEN

Hirdetés relevanciája

A hirdetés relevanciáját az határozza meg, hogy egy adott kulcsszó és az arra megjelenő hirdetés milyen szorosan kapcsolódik össze.

BŐVEBBEN

Optimalizálás

Az a folyamat, melynek során az AdWords fiók kezelője az eredmények figyelembe vételével folyamatosan módosítja az egyes beállításokat a siker érdekében.

BŐVEBBEN

Főbb mutatók, mérőszámok

CTR (átkattintási arány)

A CTR jelzi hirdetésének sikerességét, mert azt mutatja meg, hogy a látogatók milyen arányban kattintottak rá a megjelent hirdetésre.

BŐVEBBEN

AdWords hirdetés pozíciója (rangsor)

A hirdetések a rendszer által meghatározott sorrendben jelennek meg a természetes találati lista tetején, jobb oldalán vagy a lista alján.

BŐVEBBEN

Konverzió

Akkor történik konverzió, amikor a látogatók a weboldalra kattintva végrehajtják azokat a műveleteket, melyeket várunk tőlük.

BŐVEBBEN

Minőségi mutató

Az AdWords rendszerben a minőségi mutató jelzi azt, hogy a rendszer mennyire találja relevánsnak, a látogatók számára hasznosnak hirdetését.

BŐVEBBEN

ROI

A ROI a beruházás megtérülését mutatja, vagyis azt az értéket, hogy Ön mennyi profitot ért el a befektetett hirdetési költségekhez képest.

BŐVEBBEN

Vissza az oldal tetejére