Céloldal
A céloldal (érkezési oldal, landing page) az a weboldal, ahová a cél URL vezet, ahova az érdeklődők az Ön AdWords hirdetésére kattintva kerülnek. Tehát a céloldal nem feltétlenül az Ön weblapjának nyitóoldala, hanem az a konkrét érkezési oldal, ahol a hirdetésben megjelölt, releváns információ található. Ez lehet pl. egy terméket vagy szolgáltatást értékesítő oldal, egy ajánlatkérő űrlap vagy egy hírlevél feliratkozásra biztató felhívás.
A jó landing page:
- beteljesíti azt az elvárást, amiért az érdeklődő a hirdetésre kattintott
- webergonómiai és marketing szempontból is optimális
- gyorsan betöltődik, átlátható, jól lehet rajta navigálni, könnyen rátalál az ügyfél arra, amit keres
- releváns, eredeti, hasznos információkkal szolgál a felhasználó számára
- cselekvésre (konverzióra) buzdít
- megléte esetén a konverzió (a hirdető számára fontos művelet, amit elvár a látogatóktól) könnyen végrehajtható
- magas felhasználói élményt nyújt
Az online marketingstratégia szempontjából nagyon fontos a céloldal, hiszen ahhoz, hogy az Ön hirdetési kampánya megtérüljön, a weboldalra érkező látogatóknak ott is kell maradniuk a honlapon, és konvertálniuk kell, azaz végre kell hajtaniuk azokat a műveleteket, amiket elvárunk tőlük (pl. vásárlás, hírlevél feliratkozás, regisztráció stb.).
Egy erős céloldal tehát több konverziót hoz, vagyis segít abban, hogy az érdeklődők nagyobb számban vásárolják meg az Ön termékét vagy vegyék igénybe a szolgáltatását. A hatékony céloldal ezen felül még pénzt is spórol Önnek, hiszen magasabb minőségi mutatóhoz, alacsonyabb kattintásonkénti költséghez (CPC) és jobb pozíciókhoz vezet.