Kulcsszó
A kulcsszavak azok a keresőkifejezések, melyek üzleti tevékenységét (a cége által forgalmazott termékeket, szolgáltatásokat) a legpontosabban lefedik. A kulcsszólista azokat a keresőkifejezéseket tartalmazza, melyek előidézik az Ön hirdetésének megjelenését. A kulcsszólistán szereplő kifejezések lefedik azokat a szófordulatokat, melyekkel célcsoportja az adott termékekre, szolgáltatásokra keres.
Hogyan építi fel egy ügynökség a kulcsszólistát?
- Először az ügyfél segítségével összeszedi a cég tevékenységét érintő alapkifejezéseket, a húzótermékeket, szolgáltatásokat.
- Ezeket a kulcsszavakat tematikus hirdetéscsoportokba rendezi.
- Kiválasztja az egyezési típusokat, melyek azt határozzák meg, hogy mely lekérdezések fogják aktiválni, azaz megjeleníteni a hirdetéseket.
- Majd az ún. kizáró kulcsszavakat is beállítja, hogy csökkentse az irreleváns keresésekből származó forgalmat.
- Tesztelni kezdi a kulcsszólistát: az eredményeseket tartja meg, a rosszabbul teljesítőket elveti.
Kulcsszó-egyezési típusok:
- általános egyezés (szinonimákra, kapcsolódó hasonló kifejezésekre, releváns változatokra is megjelenik a hirdetés)
- általánosegyezés-módosító (hirdetései olyan kereséseknél jeleníthetők meg, amelyek tartalmazzák az általános egyezésű kulcsszavát, vagy annak közeli változatait)
- pontos egyezés (csak akkor jelenik meg a hirdetés, ha pontosan ugyanazt a kulcsszót írták be)
- kifejezés egyezés (akkor jelenik meg a hirdetés, ha az adott kulcsszó részben vagy egészben feltűnik a keresési lekérdezésben)
- kizáró egyezés (hatására hirdetése nem jelenik meg olyan keresésnél, amelyekben szerepel a kifejezés)
A kulcssszó-egyezési típus kiválasztását az ügyfél üzleti céljai befolyásolják. Ha pl. a márkaismertségének növelése a cél, akkor egy-egy kulcsszónál az általános egyezés megfelelő lehet, hogy minél több emberhez eljusson a márka híre. Ha viszont a minél magasabb konverziós arányt tűzte ki célul, akkor érdemes szűkíteni az egyezést, hogy a felhasználó valóban releváns tartalomhoz jusson.
Amit a kizáró kulcsszavakról érdemes tudnia: mindig célszerű kizárni azokat a keresőkifejezéseket, melyekre felesleges lenne megjeleníteni a hirdetését, mivel nem hoznának célzott látogatókat, csak feleslegesen vinnék el a pénzt. Mi a hatása a kizárókulcsszavaknak? Növelik az átkattintási arányt, javítják a megtérülést.
Hány kulcsszót érdemes használni? Erre nincs fix szabály, ez nagyon eltérő lehet: egy webáruház esetében pl. több száz szavas kulcsszólista sem ritka, hiszen minden fontosabb terméket érdemes hozzáadni a listához, míg egy egységesebb profilú cég esetében elég lehet egy ennél jóval szűkebb kulcsszólista is.