Nem az a kérdés, hogy a krízisnek vége lesz-e, hanem, hogy ki áll talpra és ki nem...

Google Ads - keresőmarketing enciklopédia

ROI

Webáruházak esetében általában ez a legfontosabb adat a hirdetők számára, mert alapját a meghatározott hirdetési célok jelentik, és megmutatja azt a tényleges hatást, amit a hirdetések gyakorolnak vállalkozásukra.

A ROI a következőképpen is meghatározható:

    (bevétel - az eladott termékekkel kapcsolatos költségek) / az eladott termékekkel kapcsolatos költségek.

Tegyük fel, hogy van egy terméke, amelynek előállítása 1 000 forintba kerül, az eladási ára pedig 4 000 forint. Ebből a termékből elad hatot az AdWords hirdetések eredményeként. Az összes értékesítés 24 000 forintot tesz ki, az előállítási költségek pedig 6 000 forintot. Az AdWords költsége 2 000 forint, az összes költség így 8 000 forint.

A ROI értéke:

    (24 000 - 8 000) / 8 000

    = 16 000 / 8 000

    = 200%

Ebben a példában 200% a befektetés-arányos megtérülés. Minden 100 forint költségre 300 forint bevétel jut.

vissza

Vissza az oldal tetejére