Találati lista
Ha egy felhasználó beír egy kifejezést a Google keresőbe, a rendszer megjeleníti számára a találatokat: ez a találati lista. A találati listának két része van: egyrészt organikus találatokból, másrészt fizetett hirdetésekből áll. A fizetett találatok (AdWords hirdetések) az organikus találatok felett és alatt helyezkednek el, felül 4, alul 3 pozícióban.
Minden találati oldalon összesen 10 természetes találat és 7 fizetett hirdetés jelenik meg a legtöbb esetben. Az organikus találatok közé a keresőoptimalizálás (SEO) tudja bejuttatni weboldalát, a fizetett találatok közé pedig az AdWords. A hirdetések pozíciója egy hirdetési rangsor szerint alakul ki, amit két tényező határoz meg: a kulcsszavak ajánlatai (tehát mi az az összeg, amit maximálisan hajlandó kifizetni egy-egy kattintásért), és az, hogy milyen magas a minőségi mutató, vagyis a Google mennyire értékeli a látogatók számára relevánsnak az adott lekérdezésre a kampányban beállított kulcsszón keresztül megjelenő hirdetést, és annak céloldalát.
vissza