A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Blog

Elöl vagyok a keresőben, mégis kevés a vásárlóm

Elöl vagyok a keresőben, mégis kevés a vásárlóm

2018.12.14.

A Google organikus találati listáján megcsípni a top pozíciókat nem egyszerű. Sok-sok munka és szakértelem szükséges hozzá, hogy a ráfordított időről ne is beszéljünk. Amikor végre elérjük a kívánt helyezést, azt gondolnánk és remélnénk, hogy megrohamozza oldalunkat a vásárlásra kiéhezett vevősereg. Hidegzuhanyként hathat, ha ez mégsem történik meg. Hol lehet a hiba? Mi ment félre? Mit tehetünk? Blogbejegyzésünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Olvass tovább >>

Írjuk meg a legjobb Google Ads-hirdetéseket!

Írjuk meg a legjobb Google Ads-hirdetéseket!

2018.12.11.

A keresési kampányok segítségével szöveges hirdetéseket jeleníthetünk meg a kulcsszavainkra kereső felhasználóknak. Rendkívül fontos, hogy hirdetéseink egyediek, figyelemfelkeltőek és átkattintásra ösztönzőek legyenek, mert a cél az, hogy az érdeklődőket a weboldalunkra irányítsák, ahonnan vásárlóként távozhatnak.

Olvass tovább >>

Ezért fontos a minőségi kontent

Ezért fontos a minőségi kontent

2018.12.07.

A régi motorosok talán még emlékeznek, hogy (jó)néhány évvel ezelőtt még bőven elég volt kulcsszavakkal gazdagon teleszórt szöveget elhelyezni egy oldalon a jó helyezésekhez. Sokan a mai napig hisznek ebben a SEO-módszerben, és bizony időről időre bele lehet futni olyan weboldalakba, ahol alkalmazzák is – azt kell mondanunk, tévesen. A játék igencsak megváltozott mára. A kulcsszavak természetesen továbbra is fontosak, azonban egyáltalán nem mindegy, milyen formában jelennek meg a site-on.

Olvass tovább >>

Kulcsszóegyezési típusok az Adsben

Kulcsszóegyezési típusok az Adsben

2018.12.05.

A kulcsszóegyezési típusokkal szabályozható, hogy a Google-keresések közül mely kulcsszavak aktiválják a hirdetéseinket. Míg a pontos egyezés esetén a kulcsszó szövegének meg kell egyeznie a keresési kifejezéssel, addig az általános egyezésnél akár a kulcsszó szinonimája is megfelelő lehet. Vegyük sorra a jelenleg működő 4+1 egyezési típust!

Olvass tovább >>

Nyílt forrású webáruház-rendszerek I.

Nyílt forrású webáruház-rendszerek I.

2018.11.30.

A múlt héten bemutatott bérelhető webshopok mindegyike ugyanazzal a hátránnyal rendelkezik: egyedi dizájn és integrálható funkciók terén korlátozottabbak a lehetőségeik. Márpedig kiélezett piaci helyzetben sokszor épp ezek segíthetnének a konkurencia megelőzésében, vagy az ügyfelek jobb és hatékonyabb kiszolgálásában. Ilyenkor érdemes elgondolkodni a nyílt forráskódú CMS-eken (content management system, tartalomkezelő rendszer) amik nagyfokú rugalmasságot és gazdag funkcionalitást biztosítanak. Bejegyzésünkben a Joomla és a PrestaShop rendszereket mutatjuk be részletesen, jövő héten pedig a Magento és a WordPress kerül sorra. Böngészd végig a táblázatokat, ismerd meg az előnyöket és a funkciókat!

Olvass tovább >>

Platformok harca: Facebook vs. Google Ads

Platformok harca: Facebook vs. Google Ads

2018.11.27.

Az online marketing ringjében két óriás méri össze az erejét: a kék sarokban a Facebook, a pirosban pedig a Google Ads áll. Hogy melyik versenyző a hatékonyabb, a több profitot termelő, arról máig megoszlanak a vélemények. Válasszunk közülük a kereslet-kínálat figyelembevételével és a pénztárcánk vastagságához mérten!

Olvass tovább >>

Melyik bérelhető webshopot válasszam?

Melyik bérelhető webshopot válasszam?

2018.11.23.

Múlt heti blogbejegyzésünkben igyekeztünk támpontokat adni, hogy milyen típusú webáruházat célszerű indítani: egyedi fejlesztésűt, bérelhetőt, esetleg nyílt forráskódú CMS-t. Ezúttal a hazánkban legnépszerűbb bérelhető webshopokat vizsgáljuk meg tüzetesebben, kitérve azok előnyeire és esetleges hibáira is. Mind az UNAS, mind a Shoprenter és a Shopify funkciók és lehetőségek garmadájával kecsegtet – érdemes időt szakítani ezek megismerésére, hogy az ügyfeleink kényelmét és saját mindennapi munkánkat segítő rendszerrel vághassunk neki az online kereskedelemnek.

Olvass tovább >>

A Google Ads dinamikus remarketing beállítása az UNAS webáruházakban

A Google Ads dinamikus remarketing beállítása az UNAS webáruházakban

2018.11.20.

A remarketing kampányok célja, hogy marketingüzeneteiddel elérd azokat a látogatókat, akik már jártak a weboldaladon, és vásárlót konvertálj belőlük. A közvetlen értékesítésen túl a brandépítés szempontjából is kiemelkedő fontosságú ez az eszköz.

A remarketing „továbbfejlesztett” változata a dinamikus remarketing, melynek segítségével a hirdetők (elsősorban webáruházak vagy több szolgáltatást kínáló vállalkozások) dinamikus módon mutathatják meg azon konkrét termékeiket, szolgáltatásaikat az érdeklődőknek, melyeket előzőleg már megtekintettek.

Olvass tovább >>

Milyen webshopom legyen?

Milyen webshopom legyen?

2018.11.16.

Ha vállalkozóként eljutunk arra a pontra, hogy webáruházat készíttetünk, három lehetséges út áll előttünk: egyedi fejlesztésű webshopot indítunk, bérelhetőt, vagy nyílt forráskódút. Mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya, a kérdés már csak az, hogy mennyi időt, pénzt és energiát vagyunk hajlandóak a működtetésbe invesztálni.

 

Olvass tovább >>

A Google Ads és az Analytics méréseinek különbségei II.
Az attribúció, avagy ki(k)nek, mi(k)nek köszönhetjük a konverziónkat

A Google Ads és az Analytics méréseinek különbségei II. <br> Az attribúció, avagy ki(k)nek, mi(k)nek köszönhetjük a konverziónkat

2018.11.14.

A kevés forgalmi forrás és rövid konverziós útvonal, valamint gyors vásárlás esetén, kellően hosszú időszakot vizsgálva Google Analyticsben és Adsben, a bevételi adatok között nem lesz nagy különbség – ezt az előző cikkünkben bővebben kifejtettük. De adott egy tényező, ami az összes eddig ismertetett elem működését alapjaiban befolyásolja: ez az attribúció (hozzárendelés). Az attribúciós modell megmutatja, hogy az egyes online interakciók milyen mértékben járultak hozzá egy esemény bekövetkezéséhez. Blogbejegyzésünkben ez az esemény egy webáruházi vásárlás lesz.

Olvass tovább >>

Miért jó blogolni?

Miért jó blogolni?

2018.11.09.

Az egyszerű kampányok és üzleti stratégiák ideje lejárt – a reklámzaj olyannyira erős lett, hogy cég legyen a talpán, aki ki tud tűnni a vállalkozások tömegéből. A vásárlók figyelmét el kell nyerni, és meg kell tartani. Ehhez már nem elég jelen lenni a különböző közösségi oldalakon vagy a YouTube-on; blogolni kell – méghozzá gyakran és magas minőségben.

Olvass tovább >>

A negatív reklám is reklám?

A negatív reklám is reklám?

2018.11.07.

A közösségi médiumok kétirányú kommunikációs csatornaként működnek: a fogyasztók nemcsak elégedettségüket fejezhetik ki egy-egy márka iránt a különböző platformokon, de legalább annyira hangot adhatnak nemtetszésüknek is. Utóbbi esetben a vállalatoknak érdemes a probléma elébe menni, hogy megőrizhessék hitelességüket követőik szemében. Nézzük, miként célszerű eljárni a márkákat érő kommentek esetében!

Olvass tovább >>

Hogy találhatunk könnyen témát, ha nem jön az ihlet?

Hogy találhatunk könnyen témát, ha nem jön az ihlet?

2018.10.30.

Aki próbált már életében egy bevásárlócetlinél összetettebb dolgot írni, az alighanem találkozott azzal a jelenséggel, amit az angol Fear of the Blank Page-nek (félelem az üres papírtól) nevez. A fehér képernyőn villogó kurzor valóban ijesztő, ha már órák óta szenvedünk az ötlettelenségtől – és ne legyenek illúzióink, minden szövegíró életében egyszer csak beáll a satufék, amikor leblokkol az agy, és elfogy a kreativitás. Mit lehet ilyenkor tenni: stresszelni, kételkedni önmagunkban, feladni, üvölteni, sírni? Akár, de azért adunk 10+1 tippet, amikkel hatékonyabban lábalhatunk ki a gödörből.

Olvass tovább >>

Tedd láthatóvá az üzletedet a Google térképen!
- Google Cégem regisztrációs útmutató –

Tedd láthatóvá az üzletedet a Google térképen!<br> - Google Cégem regisztrációs útmutató –

2018.10.24.

Ha arra kérnénk, hogy javasolj egy navigációs programot nekünk, mi jutna először eszedbe?
A felhasználói adatok alapján valószínűleg a Google Maps szolgáltatást ajánlanád, hiszen ez az egyik leggyakrabban használt útvonaltervező és térképeszköz. Nem lehet parlagon hagyni a Maps magas elérési potenciálját: ingyenes elhelyezéshez juthatsz általa, és könnyen előfordulhat, hogy a vevőszerzésben is a segítségedre lesz. Minden fizikai bolttal rendelkező vállalkozás számára erősen ajánlott a Google Térképen történő regisztráció.

Olvass tovább >>

Telefonos értékesítéssel foglalkozik a cégem. Van értelme SEO-ztatnom?

Telefonos értékesítéssel foglalkozik a cégem. Van értelme SEO-ztatnom?

2018.10.19.

Hogy a kérdést megválaszolhassuk, érdemes az ügyfelek fejével gondolkodni. Tegyük fel, hogy rákeresnek a telefonos értékesítéssel foglalkozó cégekre, ám a Google-ben javarészt álláshirdetésekkel találkoznak. Oldalak tucatjait kell átböngészniük, mire releváns találatra – azaz az Ön cégére - bukkannak. Kevésbé virágnyelven megfogalmazva ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem találják meg vállalkozását.

Olvass tovább >>

Insta(nt) csoda

Insta(nt) csoda

2018.10.16.

2018 júniusában az Instagramon már több mint 1 milliárd aktív felhasználó volt – a növekedés dinamizmusát tekintve pedig megelőzte a Facebookot és a Snapchatet is. Az IGTV (az Instagram videoplatformja) megjelenése óta pedig a tartalomgyártók számára is egyre több lehetőséget biztosít: az alkalmazásba már 1 órás anyag is feltölthető. A Facebookot is túlszárnyalja, ha az üzleti potenciál növelését és az organikus találati listán való megjelenéseket nézzük. De ne szaladjunk ennyire előre - nézzük, hogy miért is nevezhetjük ezt a felületet „csodának”!

Olvass tovább >>

Hogyan cseréljük le weboldalunkat a már elért SEO-eredmények elvesztése nélkül?

Hogyan cseréljük le weboldalunkat a már elért SEO-eredmények elvesztése nélkül?

2018.10.11.

A jó pozíciók megőrzésének érdekében fokozott óvatossággal kell eljárni egy honlap átalakításánál. Nem elég az ügyfelek igényeit figyelembe véve felhasználóbarát, modern designnal bíró platformot létrehozni, a Google algoritmusainak és a keresőrobotok által támasztott elvárásoknak is meg kell felelni. Összegyűjtöttük, hogy mikre érdemes odafigyelni weboldalcsere esetén.

Olvass tovább >>

Miért fontos, hogy jelen legyünk a közösségi oldalakon - már nem elég a weboldal?

Miért fontos, hogy jelen legyünk a közösségi oldalakon - már nem elég a weboldal?

2018.10.05.

2018-at írunk, ma már hatalmas luxus (és óriási öngól), ha nem használjuk ki a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket: szerepük jelentős a vállalkozások életében. Segítségükkel hatékony márkaépítésbe foghatunk, népszerűbbé tehetjük szolgáltatásainkat és/vagy termékeinket. Különösen indokolt jelen lennünk ezeken a platformokon, ha követőtáborunkat gyarapítanánk vagy weboldalunkból származó online forgalmunkat növelnénk.

Olvass tovább >>

Előzetes ROI számítás a Google Ads kampányokban, avagy tapogatózás a sötétben

Előzetes ROI számítás a Google Ads kampányokban, avagy tapogatózás a sötétben

2018.10.02.

Minden cég életében rendkívül fontos a megtérülés. Azért, hogy tudatában legyél, jövedelmező módon reklámozol-e az egyes hirdetési rendszereken, a ROI számítást kell alkalmaznod. Cikkünkből megtudhatod, hogyan kalkulálhatsz a rendelkezésedre álló adatokból, illetve azt is, hogy miért nem végzünk előzetes becsléseket potenciális és meglévő ügyfeleinknek.

Olvass tovább >>

A Facebook nem webshop…vagy mégis?

A Facebook nem webshop…vagy mégis?

2018.09.26.

A kampánymenedzserek legtöbbje hosszú éveken át meg volt győződve arról, hogy a Facebook főként brandépítésre használható. Mostanra azonban már mindenki számára nyilvánvalóvá vált, hogy direkt eladásra is alkalmas lehet, hála az egyre szélesedő hirdetési megoldásoknak.

Olvass tovább >>

A pontos egyezés régen és ma

A pontos egyezés régen és ma

2018.09.19.

A Google Adsben keresési hirdetések esetén alapvetően a kulcsszavakkal célzunk – egyéni preferenciák szerint különböző egyezési típusokat is beállíthatunk. Utóbbiak azért fontosak, mert segítségükkel bővíthetjük és szűkíthetjük keresési kifejezéseink körét, amikre szeretnénk, hogy hirdetéseink megjelenjenek - természetesen az üzleti célokat és a szegmenst, sőt a célcsoportunkat is figyelembe véve.

Olvass tovább >>

Influencer marketing: robbanás előtt idehaza is

Influencer marketing: robbanás előtt idehaza is

2018.09.13.

Egy idei felmérés szerint, amit meghatározó európai és amerikai divatcégek között végeztek, a vállalatok 78%-a használta az influencer marketinget 2017-ben[1], a Forbes előrejelzése szerint pedig ez az arány csak növekedni fog jövőre[2]. Kisebb és nagyobb cégek a piac minden szegmenséből a népszerű bloggerek, vloggerek és meghatározó közösségi média véleményvezérek felé fordulnak, hogy termékeiket népszerűsítsék, vagy éppen márkaismertségüket növeljék. Ne legyenek kétségeink: idehaza sem állhat semmi az influencer marketing útjába!

Olvass tovább >>

Google mobile-first index

Google mobile-first index

2018.08.30.

2015 áprilisában jókora riadalmat keltett a Google a weblaptulajdonosok körében, amikor bejelentette a mobilbarát frissítést - a szakmában a "mobilegeddon" kifejezés is napvilágot látott ekkoriban. Számos rémhír is elterjedt, miszerint ha oldalunk nem rendelkezik mobilbarát verzióval, akkor hátrébb kerülhetünk a találati listán. Mindez abból fakadt, hogy sokan félreértelmezték, kiforgatták a Google eredeti közleményét.

Olvass tovább >>

Duplikáltam, ez tényleg olyan nagy baj?

Duplikáltam, ez tényleg olyan nagy baj?

2018.08.22.

Az egyszerű és gyors válasz erre a kérdésre az lenne, hogy természetesen igen, baj. A dolog azonban összetettebb annál, semhogy ennyivel letudhatnánk. A duplikált tartalmak egyes felmérések szerint az internet 29%-át  teszik ki, így nehéz lenne patás ördögként beállítani a többszörösen megjelenő szövegblokkokat. Ugyanakkor tény, hogy a Google az eredetiséget preferálja, így más website-ok tartalmának lemásolása, vagy a saját oldalunkon megjelenő szöveg megsokszorozása komoly károkat okozhat a találati listán elért helyezéseinknek. Blogbejegyzésünkben górcső alá vesszük a duplikált szöveges tartalmakat, és eloszlatjuk a leggyakoribb tévhiteket.

Olvass tovább >>

Fiókbiztonság mindenek felett

Fiókbiztonság mindenek felett

2018.08.15.

Egyre gyakrabban futunk bele olyan hírekbe, hogy hackerek több tízezer vagy éppen több millió felhasználó adatait lopták el Gmailen vagy Facebookon keresztül. Ez magánfiókunk esetében is igen kellemetlen, egy céges account feltörése pedig anyagilag is megroppanhatja vállalkozásunkat.

Olvass tovább >>

Így használd okosan a közösségi médiát

Így használd okosan a közösségi médiát

2018.08.10.

A digitális világban számos platformot találunk, amiket remekül alkalmazhatunk vállalkozásunk imidzsének növelésére vagy éppen brandépítésre. Mivel a vásárlóképes célcsoport (18-55 év) túlnyomó többsége fent van valamilyen közösségi oldalon – hatalmas baklövés lenne nem élni ezzel a lehetőséggel. Nézzük meg, hogy milyen opciók és kihívások rejlenek a Twitterben, a Facebookban vagy éppen az Instagramban!

Olvass tovább >>

8 ok, amiért érdemes hosszú távú SEO stratégiában gondolkodni

8 ok, amiért érdemes hosszú távú SEO stratégiában gondolkodni

2018.08.08.

Sokan elhatározzák, hogy felpörgetik weboldaluk forgalmát: a keresőoptimalizálás (SEO) segítségével növelhetik a látogatottságot, egyúttal az eladások számát. Ennek rövid távú megvalósítása nem, hosszú távú kivitelezése azonban nagyon is lehetséges. Hogy mi kell a „maratoni út” sikeres megtételéhez? Mutatjuk!

Olvass tovább >>

Viszlát AdWords, üdv Google Ads!

Viszlát AdWords, üdv Google Ads!

2018.08.01.

A Google szolgáltatása, az AdWords közel két évtizedes múltra tekint vissza. Rendeltetése azóta is töretlenül a felhasználók hirdetéseinek minél pontosabb célzása és promotálása a Google kereső felületén, más szolgáltatásokban (pl. Gmail, Maps), valamint egyéb internetes oldalakon (pl. hírközlő és publikációs szájtok).

Olvass tovább >>

Kulcsszókutatás – a hatékony SEO előfeltétele

Kulcsszókutatás – a hatékony SEO előfeltétele

2018.07.25.

Az interneten számtalan útmutató található kulcsszókutatás kapcsán, azonban egy sem számol be ennek jelentőségéről. A weblaptulajdonosok többsége nem is fektet rá akkora hangsúlyt, mint amennyire szükségszerű lenne. A megfelelő kifejezések felkutatása hosszú távon komoly jelentőséggel bír.   

Olvass tovább >>

SEO – igen, nem, talán?

SEO – igen, nem, talán?

2018.07.20.

Amikor úgy döntünk, hogy szeretnénk lefejlesztetni egy tetszetős, modern weboldalt, vagy csak a régit pofoznánk ki, jogosan merül fel az igény: a találati lista elejére akarok kerülni!
Azonban a keresőoptimalizálási (Search Engine Optimization - SEO) szempontok figyelembevételének szükségességéről a mai napig megoszlanak a vélemények. Míg egyesek azt állítják, semmilyen hátrányunk nem származhat a szakemberek bevonása nélküli weboldalfejlesztésből, mások arra hívják fel a figyelmünket, ha a honlapunk optimalizálását hozzá nem értőkre bízzuk, kulcsszavaink pozícióinak visszaesése elkerülhetetlen lesz. Hol az igazság?

Olvass tovább >>

Prestashop SEO – jó nekünk a modulfrissítés?

Prestashop SEO – jó nekünk a modulfrissítés?

2018.07.12.

Ügyfelünk honlapja szép fejlődést mutatott az általunk optimalizált kulcsszavak tekintetében. Egyes szerződött kifejezések már a Google találati lista első oldalán szerepeltek; a nehezebb, általánosabb keresőszavak lassabb tempójú javulással reagáltak az általunk végzett módosításokra.

Egyik napról a másikra azonban az organikus találati lista legelső helyén lévő kulcsszavak visszaestek. Ezt nemcsak saját fejlesztésű rendszerünk, de ügyfelünk is jelezte.

Olvass tovább >>

10+1 meghökkentő adat a hazai webshopokról

10+1 meghökkentő adat a hazai webshopokról

2017.07.06.

Az utóbbi hónapokban egymást érték a különböző felmérések a hazai e-kereskedelem eredményeiről, ezért készítettünk egy gyors összefoglalót a legfontosabb és legmeghökkentőbb adatokról. Ha kíváncsi vagy a legújabb trendekre és a hazai online vásárlási szokásokra, akkor olvass tovább!

Olvass tovább >>

Állítsátok meg a SEO-nkat, ki akarunk szállni!

Állítsátok meg a SEO-nkat, ki akarunk szállni!

2016.12.21.

Amit most leírunk, az a 10 éves fennállásunk óta először történt meg velünk, és szerintünk az elkövetkező 10 évben sem fog sokszor. Egy rendhagyó esettanulmány következik egy ügyfelünk –szó szerint– megállíthatatlan SEO sikeréről…

Olvass tovább >>

Megszületett az új weblapunk!

2014.07.25.

Régi ügyfeleinknek biztosan feltűnt, hogy weboldalt váltottunk! Mindenki, aki egy igazán pörgős cégnél dolgozik, tudja, hogy általában mindenre jut idő, csak a saját teendőkre nem. Ám most mégis elhatároztuk, hogy kiszakítunk a saját magunk számára is egy kis időt és energiát, és alaposan rendbe tesszük a saját házunk táját is. 

Olvass tovább >>

Ügynökségi Napon a Groundon

2014.05.22.

Mostanában azon kaptuk magunkat, hogy lassan visszajáró vendégek vagyunk a Groundon. Ez nem is csoda, mert a Google hazai központja mindig jó hangulatú, kötetlen szakmai találkozók helyszíne. A napi hajtásban pedig mindig jól jön a friss energia, a szakmai inspiráció. Múlt héten a Google Ügynökségi Napjára, a CEE Agency Day-re, azaz a közép-kelet-európai Google partnerügynökségek éves konferenciája kaptunk meghívást.

Olvass tovább >>

Találgatás helyett mérhető eredmények

2014.04.01.

Évek óta azt látjuk, hogy a visszakövethető, mérhető eredményesség igénye alaposan újraírja a cégek marketingstratégiáját, és ezt a tendenciát erősítette meg a közelmúltban az Evolution – Az online evolúció napja c. konferencia is számunkra. Éljen a keresőmarketing!

Olvass tovább >>

Legjobb áprilisi tréfák a Google-től

2014.03.31.

Tudta, hogy a Google mindig válogatott, exkluzív badarságokkal ünnepli a bolondok napját? Fussuk át az eddigi évek abszurd ötleteit: keresés gondolatolvasással, okosital, jövőbelátás, kutatóközpont a Holdon, gimnasztikával irányítható Gmail...

Olvass tovább >>

Vissza az oldal tetejére