A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

A Google Ads dinamikus remarketing beállítása az UNAS webáruházakban

A remarketing kampányok célja, hogy marketingüzeneteiddel elérd azokat a látogatókat, akik már jártak a weboldaladon, és vásárlót konvertálj belőlük. A közvetlen értékesítésen túl a brandépítés szempontjából is kiemelkedő fontosságú ez az eszköz.

A remarketing „továbbfejlesztett” változata a dinamikus remarketing, melynek segítségével a hirdetők (elsősorban webáruházak vagy több szolgáltatást kínáló vállalkozások) dinamikus módon mutathatják meg azon konkrét termékeiket, szolgáltatásaikat az érdeklődőknek, melyeket előzőleg már megtekintettek.

Mire van szükség a dinamikus remarketinghez?

A dinamikus remarketinghez nem elegendő a gtag.js alapkód használata (mellyel a hagyományos remarketing funkció már elérhető), hanem egy módosított, dinamikusan alakított verzió alkalmazása szükséges a termék vagy szolgáltatás oldalakon. A módosított kódrészleten túl egy ugyancsak dinamikus módon összeállított termékfeedre van szükség, melyben előre meghatározott oszlopokat kell feltölteni termékadatokkal.

A módosított kóddal tudjuk beazonosítani, hogy mely termékeket mely felhasználók tekintették meg. A termékfeeddel pedig azt határozzuk meg, hogy a hirdetésekben milyen termékinformációkat kell felhasználnia a rendszernek.

Egy átlagos webshopnál mindkét változtatáshoz webfejlesztőre van szükség. Az UNAS bérelhető webáruházában azonban pár kattintással elvégezhető a feed letöltése és a dinamikus kód elhelyezése is.

Hogyan építsd be a dinamikus kódot?

  • Jelentkezz be az UNAS webáruházadba!
  • Kattints a Beállítások menüpontra, majd a Külső kapcsolatoknál válaszd a Google kapcsolatok lehetőséget!
    Unas beállítások
  • Az új oldalon kattints a felül szereplő Google Ads fülre!
    Google Ads felülete
  • A Google Ads felületén (https://ads.google.com/intl/hu_hu/home/) a bejelentkezést követően kattints az Eszközök gombra a jobb felső sarokban, majd a Megosztott könyvtárban válaszd a Közönségkezelő lehetőséget!
    Megosztott könyvtár
  • A következő oldalon a bal szélső sávban kattints a Közönségforrások feliratra!
  • Klikkelj a Google Ads-címkénél a Címke beállítása gombra!
  • Válaszd a Remarketingnél az „A hirdetések személyre szabásához egyéni attribútumok vagy paraméterek gyűjtése” opciót, az Általános paramétereknél! Ügyelj arra, hogy a User-ID legyen bepipálva, illetve az Egyéni lehetőség is a Vállalkozás típusánál. Az Egyéni paramétereknél az összes beállítás pipája legyen aktív.
  • Kattints a Mentés és folytatás gombra!
    Mentés és folytatás
  • A Globális webhelycímke bekeretezett mezőjéből másold ki az azonosító számsort, mely a következőképpen jelenik meg: AW-123456789! Figyelj arra, hogy az idézőjeleket már ne másold!
  • Az UNAS felületére visszatérve ezt az azonosítót kell elhelyezned a Google Ads global code szöveges mezőjében.
  • A Google Ads parametersnél állítsd aktívra a dynx_prodid: 'XXXXXXXXXXXX', sort!
  • Mentsd el a változtatásokat!
    Paraméterek beállítása

Hogyan töltheted le az UNAS webáruházadból a termékfeedet?

  • A feed letöltését indítsd a Beállítások menüpontban!
  • Kattints a Külső kapcsolatokon belül az Árösszehasonlító export, Feed lehetőségre!
    Árösszehasonlító export
  • Görgess lefelé egészen a Google-ig!
  • Annak a feednek a linkje kell, amelynek a vége: google_dinamic_display_feed.
  • Az Ügynökségi IP részhez írd be a saját IP címedet, majd kattints a mellette található Módosít gombra! (Az IP-det például itt is megtalálhatod: https://whatismyipaddress.com/)
  • Másold ki a fentebb említett display_feed linket, majd illeszd be egy új ablakba a böngésződ címsorába (ez elindítja a CSV file letöltését)!

Dinamikus remarketing feed feltöltése a Google Ads rendszerébe

  • A letöltött termékfeedet fel kell töltened a Google Ads rendszerébe: ehhez az Eszközöknél kattints az Üzleti adatok lehetőségre a Beállítás oszlopban!
  • Kattints a + jelre, hogy létrehozhasd az új adatcsatornát!
  • Válaszd a Dinamikus vizuális hirdetések adattáblázata lehetőségnél az Egyénit!
  • Tallózd be az előbbiekben letöltött file-t, és nevezd el (például: termékfeed), majd kattints az Alkalmaz gombra!
  • A feltöltést követően a feedbe belépve láthatod a feltöltött termékeket.
  • Ahhoz, hogy az UNAS shopban történt változtatásokat is kövesse a rendszer (ár, termék vagy készletinformációk), be kell állítanod az ütemezést. Ehhez szükséged lesz az UNAS feed linkre.
  • Az ütemezéshez szükséges gombot a bal sávban találod a Google Ads felületén.

Az ütemezés a következőképpen legyen beállítva:

Ütemezés

Forrásnál HTTP-t válassz, hiszen az UNAS link is HTTP-s.
Az Forrás URL helyére kerül az UNAS-ból másolt link.
A Gyakoriság szükség szerint módosítható (a feed tartalmának rendszeres lekérése, frissítése).

  • Kattints a Mentés gombra!

Ezzel a feeded elkészült, és az automatikus frissítés beállítása is megtörtént.

Készítsd el a dinamikus remarketing kampányodat!

Hozz létre az eddig megszokott módon egy display hálózati remarketing kampányt („Kampány létrehozása célútmutató nélkül” típusban), de a dinamikus hirdetések beállítási lehetőségnél pipáld be az Adatcsatorna használatával személyre szabott hirdetések fület, majd válaszd ki az általad nemrégiben létrehozott feedet!

Dinamikus remarketing

Hirdetéslétrehozásnál az Adaptív vizuális hirdetéseket válaszd!
Az így létrehozott hirdetés már a Dinamikus feeddel készül.

Adaptív vizuális hirdetések

Célzásnál ne felejts el beállítani remarketing közönségeket!

Ha szeretnéd az UNAS webáruházad forgalmát jelentősen megnövelni, informálódj a lehetőségeidről itt!

Vissza az oldal tetejére