A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Ezért fontos a minőségi kontent

A régi motorosok talán még emlékeznek, hogy (jó)néhány évvel ezelőtt még bőven elég volt kulcsszavakkal gazdagon teleszórt szöveget elhelyezni egy oldalon a jó helyezésekhez. Sokan a mai napig hisznek ebben a SEO-módszerben, és bizony időről időre bele lehet futni olyan weboldalakba, ahol alkalmazzák is – azt kell mondanunk, tévesen. A játék igencsak megváltozott mára. A kulcsszavak természetesen továbbra is fontosak, azonban egyáltalán nem mindegy, milyen formában jelennek meg a site-on.

A tartalom a király

„A tartalom a király”

Az eredetileg Bill Gatestől származó kifejezés az online marketing egyik legtöbbet idézett szállóigéje. Nem véletlenül, hiszen remekül összefoglalja, miért is olyan fontos a minőségi tartalom a weboldalakon. Sokat halljuk tehát, de vajon tényleg értjük-e, miért nélkülözhetetlen az informatív, olvasmányos és igényes kontent? Hogy ez megértsük, több szempontot is meg kell vizsgálnunk.

Mi a Google elsődleges célja?

Erre a kérdésre a sablonválasz az, hogy „releváns és minőségi keresési eredményeket biztosítson”. Ez azonban ebben a formában csak féligazság. A cég elsőszámú célja, hogy pénzt keressen. Aligha lehet ez meglepetés bárkinek is, hiszen a világ egyik legértékesebb vállalatáról beszélünk. Teljesen természetes és magától értetődő, hogy számukra a prioritás a profit. Sok pénzt pedig csakis hűséges felhasználók által kereshetnek, akik az ő szolgáltatásukat használják, ha minőségi és releváns találatokat szeretnének. Tucatnyi egyéb keresőprogram létezik, a Google első helyét mégsem veszélyezteti egyik sem. A népszerűsége egyre nő, hiszen a lehető legjobb, legpontosabban célzott eredményeket kínálja a usereknek. Ha be szeretnénk kerülni a találatok közé, nekünk is magas minőségű, egyedi tartalmat kell kínálnunk.

Egyedi, minőségi tartalom

Mitől lesz minőségi a tartalom?

Így vagy úgy, de minden felhasználó tartalmat keres. Ez lehet videó, cikk, blogbejegyzés vagy közösségimédia-tartalom – ez mind-mind kontent. Minél többet tudunk közülük elhelyezni a weboldalunkon, annál nagyobbat növünk majd a Google szemében. Ha a mi weblapunkon nagyobb mennyiségben szerepel minőségi tartalom, mint a konkurencia site-ján, nagyobb forgalomra számíthatunk, hiszen jobban megfelelünk a keresőcég céljainak is.

Nem minden kontent egyenlő

Ahogy már említettük, többféle tartalom is létezik, de ami igazán fontos, hogy a „kiteszünk valamit az oldalra” többet árthat, mint amennyit használ. A Google ugyanis három fő aspektust vizsgál a kontentet illetően:

  • Minőség
  • Relevancia
  • Egyediség

 

minőség, relevancia, egyediség

A minőséget talán nem kell magyarázni: igényesen megírt szöveg vagy színvonalas videó, ami hozzáértést és profizmust sugall.

A relevancia szintén magától értetődő: ha a user autókra keres, a holnapunkon pedig hajókkal találkozik, akkor az számára teljesen irreleváns. Ez a magyarázat természetesen nagyon leegyszerűsítő, de a lényeget megragadja: minél specifikusabban releváns a tartalmunk a keresett kifejezésre, annál sikeresebben vonhatjuk magunkra az emberek figyelmét a Google segítségével.

Az egyediség a legkeményebb dió, ami sok pénzt és/vagy időt igényel. Alapvetően kétféle módszer létezik, amivel egyedi tartalmakat készíthetünk az oldalunkra.

Az első megoldás, hogy saját kezűleg írunk egyedi szöveget a weblapra, vagy megbízunk egy erre szakosodott céget. Előbbi esetben fontos tisztában lenni azzal, hogy minőségi tartalmat készíteni közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Számtalan követelménynek kell megfelelni, és tisztában kell lenni az aktuális SEO-trendekkel is. Hiába igényesen megírt és releváns a szöveg, a legjobb esetben is csak félsikereket érhetünk el, ha nem felel meg a keresőoptimalizálás alapvető szabályainak. A weblap szövegírásra specializálódott szakemberek naprakész tudással rendelkeznek, így képesek levenni a terhet a vállunkról.

A második megoldás, hogy már meglévő minőségi tartalmakat keresünk a neten, melyeket kiindulási pontként használunk a saját oldalunkon. Akárcsak az előző esetben, itt is igaz, hogy alapos SEO-ismeretek nélkül nem érdemes belevágni (már csak azért sem, mert könnyen a plagizálás vagy a duplikálás csapdájába eshetünk).

A tartalomkészítésnek számos szabálya van, de a három alapelvhez – minőség, relevancia, egyediség – minden körülmények között tartanunk kell magunkat. Csak így érhetjük el, hogy az oldalunk egyre feljebb és feljebb lépjen a Google organikus találati listáján, ami hosszú távon segíthet üzleti céljaink megvalósításában.

Forrás: https://audiologydesign.com/why-quality-unique-content-is-important-for-seo/

Vissza az oldal tetejére