A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Hirdetések szüneteltetése a Google Adsben

A hirdetéskezelés során mindig arra törekszünk, hogy a rendelkezésre álló költségkeretet a lehető leghatékonyabb módon használjuk fel. De mi történik, ha akadnak olyan időszakok, amikor egyszerűen nem éri meg hirdetni?

Sokszor felmerül a kérdés, hogy a különböző intervallumokban mekkora költségkerettel fussanak a kampányok, illetve legyen-e olyan etap, amikor egyáltalán nem jelennek meg hirdetések. A válaszadást a már megszokott „az attól függ” felvezetéssel is indíthatnánk, vagy azzal, hogy „ahány vállalkozás, annyi különböző megoldás”. Beszéljenek inkább azok a tényezők, melyeket mi is figyelembe veszünk, ha felmerül a szüneteltetés gondolata!

Stop a hirdetéseknek!

Szezonhatás

A hirdetések leállítását nagyban befolyásolja, hogy az adott termék vagy szolgáltatás iránt mekkora az érdeklődés a különböző időszakokban. Nincs olyan vállalat, ahol heti vagy havi lebontásokat vizsgálva ne lenne kimutathatóan eltérő kereslet. Érdemes a költségkeretünket a kereslethez igazítani: ha automatizált ajánlattételi stratégiával dolgozunk (nincs felső ajánlatkorlát), akkor a holtszezonban változatlan költségkeret mellett a kattintásonkénti költségek hirtelen megemelkedhetnek. Ha szezonális termékeink/szolgáltatásaink vannak, akkor vegyük figyelembe a vásárlás időpontját is a maximális haszon elérése érdekében! Ha például gázkazánok kereskedelmével foglalkozunk, akkor célszerű a költségkeretet a főszezonra koncentrálni, hiszen aki a tél közepén vásárolna új berendezést, jóval többet hajlandó fizetni, mint az, aki a tavaszi akciókat, kiárusításokat várja. Ha inkább elkerülnénk az árérzékeny fogyasztókat, a hirdetéseinket akár szüneteltethetjük is.

Figyeljünk a szezonalításra!

Felhasználói szándék

Nem elég a havi keresési előrejelzéseket vizsgálnunk, a szezonhatás mellett a különböző időszakokban megfigyelhető felhasználói szándékot is célszerű szem előtt tartanunk. Tipikus példa a decemberi ünnepi időszak, vagy még konkrétabban a szenteste és a karácsony. Ha ekkor hirdetünk, valószínűleg azzal szembesülünk, hogy bár többen kattintottak hirdetéseinkre (esetleg ugyanannyian, mint korábban), mégsem történt vásárlás. Miért? Tételezzük fel, hogy valaki ajándékba kap egy új műszaki cikket, és nagy lelkesedésében elkezd róla informálódni az interneten. Ekkor botlik bele a hirdetésünkbe, de nem vásárolni szeretne, hanem véleményeket, tippeket, teszteket nézne, és útmutatókat olvasna.

Más forgalmi források

Tartsuk számon, hogy milyen mértékben függenek a konverziók a Google-hirdetésektől, vagyis a konverziók mekkora hányadát köszönhetjük ennek a forrásnak! Nagy általánosságban elmondható, hogy minél alacsonyabb a részesedése a Google-hirdetéseknek a konverziók tekintetében, annál inkább nélkülözhető, mint forgalmi forrás – így akár a szüneteltetés is indokolt lehet.

Konkurencia, alacsony költségkeret

Érdemes figyelemmel kísérnünk, hogy a konkurencia mikor hirdet: amikor kevesebb a hirdető, és minden egyéb feltétel változatlan, alacsonyabb kattintásonkénti költséget tapasztalhatunk. Ez azt jelenti, hogy ugyanazt a forgalmat olcsóbban tudjuk a weboldalunkra irányítani. Ez a folyamat azonban visszafelé is igaz: minél többen szállnak be a versenybe, annál drágábbak lesznek a kattintások. Ha nagyon alacsony a költségkeretünk, és nincs módunk az év 365 napján hirdetni, akkor válasszuk a csendesebb időszakokat a promotálásra, nagyobb mérkőzések esetén pedig döntsünk a hirdetések szüneteltetése mellett! Természetesen a fentiek nem érvényesek, ha éppen tart a szezonális termékek fő eladási időszaka.

Kövessük figyelemmel a konkurenciát!

Kereslet és kínálat egyensúlya

Egyéni vállalkozók esetében gyakrabban előfordul, hogy ugyan lenne kereslet a termékükre/szolgáltatásukra, kapacitás híján mégsem tudnak maradéktalanul megfelelni az érdeklődők elvárásainak. Ilyenkor kézenfekvő megoldás lehet a hirdetéseket szüneteltetni (amíg a cégnek elegendő mennyiségű munkája van), majd ha újra aktuálissá válik, visszakapcsolni. Persze ha célunk a fejlődés, akkor hosszú távon érdemes lehet a munkaerőt növelni, és amíg van kereslet, annak maximálisan eleget tenni.

Ahogy láthattuk, sok mindentől függhet, hogy mikor érdemes szüneteltetni a Google-hirdetéseinket. A felsorolt tényezőket üzleti céljainkkal összhangban célszerű vizsgálni, majd ezek fényében döntést hozni.

Vissza az oldal tetejére