A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Ilyen egy jó „Rólunk” oldal

Akár egy szolgáltatást kínáló oldal, akár egy webáruház keresőoptimalizálásáról van szó, a szöveges tartalom minősége minden esetben kulcsfontosságú. Nemcsak a termékleírások vagy a szolgáltatások részletezése lényeges, hanem az olyan apróságok is, mint a bemutatkozóoldal. Sok vállalkozás letudja a kötelező sablonnal: „Cégünk a pattintott kőkorszakban alakult. Kezdetben mamutagyarakat forgalmaztunk, ma már azonban antianyag kapszulákat is árulunk kedves vevőinknek”. A Rólunk oldal ennél sokkal több lehetőséget hordoz magában, érdemes kihasználni ezeket. Lássuk, hogy fest egy valóban ütős bemutatkozás!

Rólunk oldal tartalom marketingje

Nicsak, kihez beszélsz!

A legfontosabb kérdés, amit fel kell tenned magadnak, hogy milyen okból jut el a látogató a Rólunk oldalra. A legtöbben nem azért kattintanak, mert történelemleckét szeretnének olvasni, és aligha hozza őket lázba, hogy hol volt a cég első székhelye 25 évvel ezelőtt. Az viszont nagyon is érdekli őket, hogy ki vagy te, és hogy megbízhatnak-e benned. Utóbbi a kulcsszó: ha az unalmas sablonok vagy a hangzatos nagyotmondás helyett meg tudod győzni ügyfeleidet, hogy hiteles vagy abban, amit csinálsz, jó eséllyel számíthatsz konverziókra. Hivatkozz bátran a referenciáidra, támaszd alá a mondanivalódat adatokkal, és idézz elégedett ügyfeleid véleményéből!

Róla szól

Akármekkora ellentmondásnak is tűnik, a Rólunk oldal nem rólad szól. A marketinges egyszeregyet alkalmazva itt is az ügyfelet kell megszólítanod, az ő problémáira, kételyeire kell választ adnod: milyen területeken számíthat rád, mi az a pont az életében, ahol te jelented a megoldást? A bemutatkozással egyben brandet is építesz, a jól megírt szöveggel pedig tartós márkahűséget alakíthatsz ki. Nyugodtan emeld ki az értékeidet, hangsúlyozd, miben hiszel és milyen filozófiát vallasz, ugyanakkor maradj mindig tényszerű! A szuperlatívuszok átlátszóak, és sok embert taszítanak.

Ügyfélközpontúság fontossága

Fordítsd oda a másik orcádat is!

Egy laza fotó a munkatársakról többet mond ezer szónál. Ha a látogató hús-vér embereket lát az oldalon, sokkal könnyebben a bizalmába fogad. A cég emberi oldalának hangsúlyozásával túlléphetsz a szenvtelen vállalati arculaton, ami nagyobb cégek esetében különösen fontos. Lásd magad az ügyfél szemével: egy rideg monitor előtt ülve, néhány műanyagdarab és áramkör segítségével próbál terméket vagy szolgáltatást vásárolni. Ha azt látja, hogy mindezek mögött ugyanolyan „halandók” állnak, mint ő, már meg is történt az első kapcsolatfelvétel. Semmiképp ne maradjon ki a kollégák bemutatása. Egyenként. Ha 200-an vannak, akkor is.

Kapcsolódási pontok

Már bízik benned, megkapta a választ a kérdéseire, és érzi, hogy emberként bánnak vele. Mi van hátra? A kommunikáció. Egy Call to Action semmiképp sem hiányozhat egy Rólunk oldalról, hiszen így tudod rávenni látogatódat, hogy interakcióba lépjen veled. Hogy pontosan milyen üzenetre van szükség, az nagyban függ az oldal tematikájától. Megkérheted az ügyfelet, hogy iratkozzon fel a hírlevélre, böngéssze végig a kínálatot, hívjon fel telefonon vagy olvassa el a blogbejegyzéseket. A lényeg, hogy szólítsd meg, adj esélyt a kapcsolatfelvételre!

Elérhetőségek feltüntetése

És hogy miként néz ki mindez a gyakorlatban? Valahogy így, de ha még több kreatív és egyedi bemutatkozóoldalt szeretnél látni, itt rengeteg jó példát találsz.

Vissza az oldal tetejére