A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Kulcsszóegyezési típusok az Adsben

A kulcsszóegyezési típusokkal szabályozható, hogy a Google-keresések közül mely kulcsszavak aktiválják a hirdetéseinket. Míg a pontos egyezés esetén a kulcsszó szövegének meg kell egyeznie a keresési kifejezéssel, addig az általános egyezésnél akár a kulcsszó szinonimája is megfelelő lehet. Vegyük sorra a jelenleg működő 4+1 egyezési típust!

Kulcsszóegyezési típusok

1. Pontos egyezés

A pontos egyezés használatával azok számára jeleníthetjük meg a hirdetéseinket, akik pontosan az általunk megadott kulcsszavakra és azok közeli változataira keresnek. Habár ez a legszigorúbb egyezési típus, egy korábbi cikkünkben már kifejtettük, hogy nemrégiben a Google lazított az erre vonatkozó szabályokon. Ezzel az egyezési típussal hirdethetünk a legpontosabban, legkonkrétabban, így jellemzően ennek a legmagasabb az átkattintási aránya (CTR), ugyanakkor a megjelenések és kattintások száma a legalacsonyabb. Megfigyelhető az is, hogy a kattintások leggyakrabban ennél a típusnál a legdrágábbak (CPC). Ebből az is következik, hogy a magas CTR ellenére nem biztos, hogy ez a leghatékonyabb vagy leginkább megtérülő egyezési típus. Akkor érdemes használni, ha szigorúan meg akarjuk határozni, hogy mely keresési kifejezésekre jelenjenek meg a hirdetéseink.

A pontos egyezés jele a szögletes zárójel: [kulcsszó]
Példa a pontos egyezésre: kulcsszó: [cipők férfiak számára]

Ez esetben megjelenhetünk a következő keresések esetén: cipő férfiaknak, férfi cipők, férfi cipő, cipő férfi számára. Nem jelenik meg hirdetés a következő kereséseknél: fekete cipő férfiak számára, férfi cipő vásárlás, cipő budapesti férfi számára.

2. Kifejezésegyezés

A kifejezésegyezés annyival megengedőbb a pontos egyezésnél, hogy az egyező kifejezés előtt és/vagy után más szavak is állhatnak. Viszont annyival szigorúbb, hogy a hirdetések nem jelennek meg abban az esetben, ha egy szót a kifejezés közepébe illesztenek be, illetve ha a kifejezés szavait felcserélik. A kifejezésegyezés esetén jellemzően magasabb megjelenítést és kattintásszámot fogunk elérni, mint a pontos egyezés esetén, és várhatóan alacsonyabb lesz a CTR és a CPC is. Akkor érdemes használni, ha nem ismerjük pontosan a kapcsolódó keresési kifejezéseket, illetve ha nem akarjuk a kulcsszavunknál konkrétabban kereső felhasználókat kizárni a hirdetésekből.

A kifejezésegyezés jele az idézőjel: „kulcsszó”
Példa a kifejezésegyezésre: kulcsszó: „férfi cipők”

Ez esetben megjelenhetünk a következő keresések esetén: férfi cipők, férfi cipő, férfi cipő vásárlás, fekete férfi cipő, 44-es férfi cipő Budapest. Nem jelenik meg hirdetés a következő kereséseknél: cipő férfiaknak, cipő férfi számára, férfi fekete cipő.

Kifejezés egyezés használata

3. Általánosegyezés-módosító

Az általánosegyezés-módosítók azokat a kereséseket célozzák, amelyek a kulcsszavakban található valamennyi szót vagy azok közeli változatát tartalmazzák. A közeli változatok közé tartoznak az elírások, az egyes- és többesszámú alakok, a rövidítések és mozaikszók, valamint a toldalékolt alakok is. Az általánosegyezés-módosító típus annyival megengedőbb, mint a kifejezésegyezés, hogy itt már a kulcsszóban szereplő szavak közé is beékelődhetnek szavak a keresési kifejezésekben. Az általánosegyezés-módosító esetén jellemzően magasabb megjelenítést és kattintásszámot fogunk elérni, mint a kifejezésegyezés esetén, és várhatóan alacsonyabb lesz a CTR és a CPC is. Akkor érdemes használni, ha a kifejezésegyezésnél rugalmasabban, szórendre való tekintet nélkül szeretnénk a hirdetéseket megjeleníteni.

Bevett gyakorlat, hogy egy adott kulcsszót mindegyik egyezési típussal felvesznek a hirdetők, azonban a Google működéséből kifolyólag ügyelni kell arra, hogy 1 szóból álló kulcsszó esetén ne vegyük fel annak kifejezésegyezéses, illetve általánosegyezés-módosítós alakját egyszerre, hiszen a kettő ugyanazokat a hirdetéseket fogja aktiválni, és így duplikáció lép fel.

Az általánosegyezés-módosító jele a pluszjel: +kulcs +szó
Példa az általánosegyezés-módosítóra: kulcsszó: +férfi +cipők

Ez esetben megjelenhetünk a következő keresések esetén: férfi cipő, férfi cipő vásárlás, cipő férfiaknak, cipő férfi számára, férfi fekete cipő, 44-es cipő férfi. Nem jelenik meg hirdetés a következő kereséseknél: férfi lábbeli, férfi csizma, gyerek cipő, fekete cipő.

4. Általános egyezés

Az általános egyezés az alapértelmezett beállítás minden olyan kulcsszónál, amelynél nem adunk meg más egyezési típust. A rendszer az összes eddig ismertetett egyezéstípuson túl automatikusan megjeleníti a hirdetéseket a releváns kulcsszó-variációkra, többek között a szinonimákra, a kapcsolódó keresésekre, illetve más egyéb releváns változatokra. Jellemzően ennek az egyezéstípusnak a legmagasabb a megjelenítés- és kattintásszáma, ugyanakkor a legalacsonyabb a CTR-je és a CPC-je is. Akkor érdemes használni, ha nem akarunk sok időt tölteni a kulcsszólista felépítésével, a lehető legnagyobb forgalmat szeretnénk elérni, vagy ha nem ismerjük pontosan, hogy jellemzően hogyan keresnek a felhasználók termékeinkre, szolgáltatásainkra. Ez különösen akkor lehet hasznos, ha az anyanyelvünktől eltérő célzású kampányokat, kulcsszavakat alkalmazunk.

Az általános egyezésnek nincs jele, ez az alapértelmezett: kulcsszó
Példa az általános egyezésre: kulcsszó: férfi cipők

Ez esetben megjelenhetünk a következő keresések esetén: férfi cipő, férfi cipő vásárlás, cipő férfiaknak, férfi fekete cipő, férfi lábbeli, férfi bakancs. Bizonyos esetekben megjelenhet hirdetés a következő keresések esetén: fekete cipő, 44-es cipő. Nem jelenik meg hirdetés a következő kereséseknél: női cipő, férfi pulóver.

Általános egyezés jelentése

+1  Kizáró egyezés, kizáró kulcsszavak

A kizáró egyezés valójában nem (csak) egy konkrét egyezési típus, hanem konkrét kulcsszavak összessége. Ennek a módszernek a segítségével kizárhatunk bizonyos keresési kifejezéseket a kampányokból, hirdetéscsoportokból, így csak azokra a kulcsszavakra jelennek meg a hirdetéseink, amik a leginkább relevánsak a vállalkozásunk számára. Használatuk rendkívül fontos, hiszen az irreleváns kifejezések kiszűrése révén növekszik a CTR, javul a minőségi mutató és az átlagos pozíció, így a konverziós arány, és végső soron a megtérülés is. A kizáró kulcsszavak esetében alkalmazhatunk pontos egyezést, valamint általános és kifejezésegyezést is. Fontos azonban megemlíteni, hogy a kizárások esetén az egyezési szabályok sokkal szigorúbban működnek. Például a pontos egyezésű kizárás egy az egyben csak azt a keresést zárja ki, amire keresett egy felhasználó, míg kulcsszócélzás esetén a pontos egyezés megengedi a toldalékok, elírások, stb. használatát.

A kizáró egyezés jele a mínuszjel: -kulcsszó
Példa a kizáró egyezésre: kulcsszó: „férfi cipők”/kizáró kulcsszó: -fekete

Ez esetben megjelenhetünk a következő keresések esetén: férfi cipő vásárlás, fehér férfi cipő. Nem jelenik meg hirdetés a következő kereséseknél: fekete férfi cipő, férfi cipő fekete színben, 44-es fekete férfi cipő.

Összességében elmondható, hogy a kulcsszólistánkat érdemes cégünk piaci helyzetét figyelembe véve alakítanunk, ügyelve a vásárlóink szokásaira is. Olyan szavak és kifejezések használata mellett döntsünk, amelyek szorosan kapcsolódnak vállalkozásunkhoz, termékeinkhez és/vagy szolgáltatásainkhoz. Nincs ez másként a kulcsszóegyezési típusokkal sem. A hirdetéskezelő rendszer ma már számos lehetőséget kínál a rosszul vagy gyengén teljesítő kulcsszavak kiszűrésére. Ha szisztematikusan követjük kulcsszavaink teljesítményét, egy lépéssel közelebb kerülhetünk a sikeres Google Ads kampányok kialakításához.

Vissza az oldal tetejére