A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Mi történik a Facebook hirdetéskezelőjével?

A Facebook Business ismét egy nagyobb volumenű változtatással rukkol elő. Friss információink szerint 2019. szeptember 9-től a költségkeret beállítás hirdetéssorozat-szintről kampányszintre kerül. Működése várhatóan hasonló lesz a Google Ads platforméhoz: ott is kampányszinten határozhatjuk meg a napi keretet, a hirdetéssorozatoknál nincs erre lehetőség.

Facebook kampányok optimalizálása

A kép forrása: facebook.com

Ahol egy módosítás van, ott több is van

A Facebook elmondása alapján az újítás egy általánosabb terv részeként kerül bevezetésre – egyértelmű, hogy további változtatásokra is számíthatunk. Persze ez a gyakorlottabb hirdetőknek nem okozhat meglepetést, hiszen tudják, hogy a háttérben folyamatosan dolgoznak a fejlesztők: naponta módosulnak a beállítási lehetőségek, a design, és újabb funkciókkal gazdagodik a hirdetési eszköztár.

A kampányszintű költségkeret nagyjából egy éve opcionálisan elérhető, a mostani bejelentés értelmében azonban kötelező lesz a használata. Én személy szerint örülök a változtatásnak, mert eddig is sikerrel alkalmaztuk ezt a beállítást. A kezdetekben ódzkodtunk a gondolatától, de mostanra - rengeteg teszteléssel a hátunk mögött - már látjuk, és alátámasztjuk a hasznosságát.

Hrepka Dávid – cégünk egyik PPC szakértője

Mire számíthatunk?

Ahogyan fent is írtuk, kampányonként egyetlen napi keret kerül beállításra. Ennek előnye, hogy az egyre fejlettebb automatikák - a kampánycélnak és a licitstratégiáknak megfelelően - hatékonyabban végezhetnek optimalizálást. Teszik mindezt úgy, hogy a jobban működő hirdetéssorozatokat erősítik, a rosszabbul teljesítőket pedig visszafogják, így a költés nagyobb része a hatékonyabb hirdetéssorozatokra összpontosul.

Ahogy a Google Ads szolgáltatásában, a továbbiakban is létrehozhatunk több azonos célú kampányt, ezzel is bővítve a stratégiai lehetőségeket - így nem kell aggódnunk, hogy valami visszafordíthatatlanul megváltozik. Mi nem tartunk attól, hogy hiányt szenvednénk a beállítási lehetőségekben 2019 szeptemberétől.

Szerencsére nem veszítjük el teljes mértékben a kontrollt a költségkeretek felhasználásában. A továbbiakban is lesz mód arra, hogy a hirdetéssorozatok költését befolyásoljuk. Erre a célra a minimum és maximum költségkeret beállítást használhatjuk az egyes csoportoknál. Ezek működését nem részletezzük, hiszen a neveik magukért beszélnek.

A kampány költségkeret optimalizálásáról bővebben ITTolvashatsz.

Hogyan tervezzünk ezentúl

Hogyan zajlik majd az átállás a meglévő hirdetéseknél?

Egy Facebook supporttal folytatott egyeztetés alapján úgy tudjuk, hogy az átállás idején aktív kampányok és hirdetéssorozatok automatikusan módosulnak. A sorozatban megadott napi kereteket summázzák, és kampányszintre helyezik. Alapvetően ez nem okoz fennakadást, viszont az óvatlanoknál előfordulhat, hogy a költségek más arányokban kerülnek felhasználásra, mint ahogyan azt eredetileg tervezték.

MEGOLDÁS: érdemes az átállást megelőzően (akár már most) áttérni a kampányszintű költségkeretek alkalmazására, hogy ne merüljenek fel kellemetlenségek a költségek súlyozása miatt.

Ha te is szeretnéd kipróbálni a Facebook hirdetési lehetőségeit, vagy továbbmerészkednél az egyszerű posztkiemeléseknél, de nem tudod, merre lenne érdemes indulnod, vedd fel velünk a kapcsolatot, és válasszuk ki együtt vállalkozásod számára a lehető leghatékonyabb kampányokat!

Vissza az oldal tetejére