A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Platformok harca: Facebook vs. Google Ads

Az online marketing ringjében két óriás méri össze az erejét: a kék sarokban a Facebook, a pirosban pedig a Google Ads áll. Hogy melyik versenyző a hatékonyabb, a több profitot termelő, arról máig megoszlanak a vélemények. Válasszunk közülük a kereslet-kínálat figyelembevételével és a pénztárcánk vastagságához mérten!

Platformok harca, ki a jobb?

A Kék Óriás

A Facebook 14 évvel ezelőtti indulása óta a legnagyobb közösségi platformmá nőtte ki magát. Egy tavalyi adat szerint a userek száma már a 2 milliárdot is meghaladja. Nem is kérdés tehát, hogy hiba volna nem kihasználni a benne rejlő üzleti potenciált. A platformon jelenlévő cégek közel 10 hirdetési mód közül választhatnak, melyekkel termékeiket és szolgáltatásaikat promotálhatják: a lájkgyűjtőtől kezdve a forgalomgeneráló hirdetéseken át egészen az alkalmazás-telepítésekre felhívókig.  

A Facebookon nekünk kell rátalálnunk a potenciális ügyfelekre: ha pontosan ismerjük célcsoportunk szokásait és elvárásait, akkor egyszerűen megszólíthatjuk őket, hathatunk az érzelmeikre, ergo arra ösztönözhetjük őket, hogy a mi termékeinket, szolgáltatásainkat válasszák. A nem konvertáló követőket könnyedén kiszűrhetjük célcsoport-beállításokkal: szűkítsük a kört életkor, foglalkozás és/vagy hobbi szerint!

Csak a Facebook!

Remarketingtől a márkaépítésig

Ahogyan a Google Display Hálózat esetében, úgy a Facebookon is adott a lehetőség remarketing hirdetések indítására. Különösen hasznos ez a hirdetési mód, ha a már a weboldalunkon járt látogatókat szeretnénk vásárlásra ösztönözni. A kampányok összeállításánál ügyeljünk arra, hogy olyan hirdetéseket készítsünk (lehetőleg egyszerre többet), amelyek valóban konvertálnak!

A márkaépítés a cél? Ne hagyjuk, hogy aktuális és potenciális követőink csak úgy elmenjenek a hirdetéseink mellett! Kerüljük a lerágott csontnak számító sablonokat a hirdetésszövegek megfogalmazásánál, a már sokszor látott stock fotók használatát, és nem utolsósorban szánjunk elég pénzt arra, hogy valóban hatékony, figyelemfelkeltő üzeneteket közvetítsünk a célcsoportunk felé!  

Tipp: nemcsak a tesztidőszakban, de egy- vagy többhavi lebontásban is készíthetünk riportokat, melyek pontos adatokkal szolgálnak többek között az elérésről és az átkattintási arányról. Ha a mérőszámok azt mutatják, hogy hirdetéseink rosszul teljesítenek, változtassunk az alapkoncepción a jobb optimalizálás reményében!

Ezzel szemben a Google Ads…

Az Ads különböző hirdetéstípusokat kínál: szövegeset, képeset és adaptívat. A célzási beállítások mellett itt a kizárásra is adott a lehetőség. Weboldalunk témája és kulcsszavai alapján, vagy a remarketing által figyelemfelkeltő hirdetéseket hozhatunk létre, és jeleníthetünk meg a Google-ben. Ha Fejér megyében vagy kizárólag Sopronban és annak vonzáskörzetében érhetőek el szolgáltatásaink, termékeink, akkor érdemes minden ezeken kívül eső lokációt kizárni. Ne feledjük, Google Ads-hirdetéseinkkel a már konkrét vásárlási szándékkal rendelkező ügyfelek találkoznak, vagy olyanok, akik egyértelmű érdeklődést mutatnak az adott termékek, szolgáltatások iránt!

Hajrá Google Ads!

Egyszerűen bonyolult

Sokan úgy gondolják, hogy költséghatékonyabb megoldás, ha saját kezükbe veszik a hirdetéskezelést ahelyett, hogy keresőmarketing ügynökséget bíznának meg a feladattal. Rövid távon ez az elképzelés helytálló lehet, hiszen a Google Ads súgója éppen elegendő információval szolgál a felület alapszintű kezeléséről. Hosszú távon azonban ritkán vezet jó eredményre, ha valaki naprakész szakmai tudás hiányában vág neki az Ads-erdőnek.

A piaci verseny ahelyett, hogy lazulna, egyre inkább szorosabbá válik. Konkurenseink napról napra, sőt óráról órára módosíthatnak stratégiáikon, és meghökkentő, valóban működő ötletekkel állhatnak elő. Ha reakcióidőnk lassú, és tudásunk sem elegendő ahhoz, hogy ezekre a változásokra a lehető leggyorsabban reagáljunk, akkor alulmaradhatunk az adott szegmensben.

Tipp: akár az Adsben, akár a felülettel egyesíthető Analyticsben készítjük el jelentéseinket, érdemes hosszabb időszakot vizsgálnunk. Minél nagyobb ciklust fedünk le, annál pontosabb eredményekre számíthatunk, melyek alapján elvégezhetjük a szükséges módosításokat a jobb elérésben és a nagyobb bevételben bízva.

A meccs döntetlen

Kiütéses győzelem ezen a meccsen nem születhet, mert egyik versenyző sem arra termett, hogy padlóra küldje a másikat. Online marketing céljaink eléréséhez a kék és a piros sarokra egyaránt szükségünk van. A lehető legjobb teljesítményt tehát úgy érhetjük el, ha a Facebookot és az Ads-hirdetéseket együttesen alkalmazzuk.

Vissza az oldal tetejére