Google Ads (AdWords) enciklopédia
AdWords alapfogalmak
PPC
A PPC-alapú fizetés annyit jelent, hogy Ön akkor fizet, ha a felhasználók a hirdetésére kattintva eljutnak weboldalára.
BŐVEBBENAdWords
Az AdWords a Google fizetett hirdetési rendszere, mely jelenleg a világ egyik leghatékonyabb reklámeszköze
BŐVEBBENGoogle Partners minősítés
A Google Patners minősítés garanciát jelent arra, hogy az adott cég megfelel a Google szigorú minőségi kritériumainak.
BŐVEBBENTalálati lista
Ha egy felhasználó beír egy kulcsszót a Google keresőbe, lekérdezéskor a rendszer megjeleníti számára a találatokat: ez a találati lista.
BŐVEBBENHirdetésmegjelenítés
Hirdetésmegjelenítésnek azt nevezzük, amikor a hirdetés láthatóvá válik a Google számára a Keresési- vagy Display hálózaton.
BŐVEBBENCélzás
Az AdWords hirdetési rendszerben különféle célzási módszerek szerint érhetjük el a számunkra legrelevánsabb felhasználókat.
BŐVEBBENKeresési Hálózat
A Keresési Hálózaton olyankor jelennek meg hirdetései, amikor a felhasználók az Ön kulcsszavaira keresnek rá.
BŐVEBBENDisplay Hálózat
A Display Hálózaton a beállított célzási móddal (demográfia, kontextuális, remarketing, stb.) történő egyezés esetén jelenhetnek meg hirdetései.
BŐVEBBENGoogle Hálózat
A Google Hálózat mindazon webhelyek és alkalmazások összessége, melyeken a hirdetései megjelenhetnek.
BŐVEBBENRemarketing
A remarketing feladata, hogy visszacsábítsa a látogatókat a szájtra, az app iránt érdeklődőket pedig rávegye az installálásra, vagy az applikáció ismételt használatára.
BŐVEBBENRelevancia
A relevancia az AdWords-ben azt jelenti, hogy az adott hirdetési kampány elemei mennyire hasznosak a felhasználók számára.
BŐVEBBENAdWords hirdetési irányelvek
Azok a tartalmak, melyeket a Google a látogatókra nézve károsnak, vagy félrevezetőnek talál, szabályozás alá esnek.
BŐVEBBENHirdetés-előnézeti eszköz
A hirdetés-előnézeti eszköz segítségével könnyen áttekintheti aktív hirdetéseit, és azt is, hogy mi az oka annak, ha valamelyik hirdetése éppen nem fut.
BŐVEBBENAnalytics
A Google Analytics webstatisztikai rendszer arra szolgál, hogy részletes áttekintést adjon egy-egy weboldal látogatóiról.
BŐVEBBENFizetési és számlázási beállítások
Fizetési módok
Hitelkártyával, bankkártyával és átutalással egyaránt fizethet az AdWords hirdetési rendszerben.
BŐVEBBENAutomatikus fizetés
Az AdWords egyik fizetési beállítása az automatikus (utólagos) fizetés. Ez esetben a hirdetések megjelenítése folyamatos.
BŐVEBBENAdWords napi limit (napi költségkeret)
Az AdWords fiókban beállítható a napi limit, vagyis az az összeg, amit Ön naponta hirdetései megjelenítésére szán.
BŐVEBBENCPC kattintás alapú ajánlattétel
A CPC árazás annyit jelent, hogy a rendszer csak a kattintások költségét számolja fel Önnek, vagyis csak a hirdetésre való kattintások után fizet, a megjelenítésekért nem.
BŐVEBBENCPM-alapú ajánlattétel
A CPM alapú fizetésnél Ön minden ezer – a Display hálózaton történő – hirdetésmegjelenítés után fizet.
BŐVEBBENCPA konverzióalapú ajánlattétel
A CPA azt határozza meg, hogy mennyit ajánlunk fel egy konverzióért átlagosan vagy maximálisan.
BŐVEBBENLicit
A licit az a legmagasabb összeg, amit a hirdető hajlandó kifizetni egy-egy kattintásért.
BŐVEBBENÉrvénytelen kattintások
A Google számos óvintézkedést vezetett be azért, hogy a rosszindulatú viselkedést (a költségkeret lekattintgatását) kiszűrje.
BŐVEBBENKampányszerkezet
AdWords kampány
A kampánykezelés a kampánystruktúra kialakításától a hirdetésszövegek megírásán és a céloldalak optimalizálásán keresztül, a folyamatos teljesítmény-monitorozásig és optimalizálásig ível.
BŐVEBBENAdWords hirdetéscsoport
Egy AdWords hirdetési kampányban egy vagy több hirdetéscsoport is szerepelhet. Témakörönként érdemes külön hirdetéscsoportot létrehozni.
BŐVEBBENSzöveges hirdetés
A szöveges hirdetések az Ön által népszerűsíteni kívánt termék, szolgáltatás, vagy ajánlat leírását tartalmazzák, és a weboldalára linkelnek.
BŐVEBBENKépes hirdetés
A Display Hálózaton képes/videós/flash hirdetéseket is futtathatunk, melyek célja az érdeklődők hatékony figyelemfelkeltése.
BŐVEBBENKulcsszó
A kulcsszavak azok a keresőkifejezések, melyek üzleti tevékenységét a legpontosabban lefedik.
BŐVEBBENCéloldal
A céloldal (érkezési oldal, landing page) az a weboldal, ahová a cél URL vezet, ahova az érdeklődők az Ön AdWords hirdetésére kattintva kerülnek.
BŐVEBBENCél URL
A cél URL annak az aloldalnak a konkrét URL-je az Ön weboldalán belül, ahová a felhasználó a hirdetésre való kattintás után kerül.
BŐVEBBENHirdetés relevanciája
A hirdetés relevanciáját az határozza meg, hogy egy adott kulcsszó és az arra megjelenő hirdetés milyen szorosan kapcsolódik össze.
BŐVEBBENOptimalizálás
Az a folyamat, melynek során az AdWords fiókkezelője az eredmények figyelembevételével folyamatosan módosítja az egyes beállításokat a siker érdekében.
BŐVEBBENFőbb mutatók, mérőszámok
CTR (átkattintási arány)
A CTR jelzi hirdetésének sikerességét, megmutatja, hogy a látogatók milyen arányban kattintottak rá a megjelent hirdetéseire.
BŐVEBBENAdWords hirdetés pozíciója (rangsor)
A keresési hirdetések a rendszer által meghatározott sorrendben jelennek meg a természetes találati lista tetején, vagy alján.
BŐVEBBENKonverzió
Akkor történik konverzió, amikor a látogatók a webhelyén végrehajtják azokat a kulcsfontosságú műveleteket, melyeket várunk tőlük.
BŐVEBBENMinőségi mutató
Az AdWords rendszerben a minőségi mutató jelzi azt, hogy a rendszer mennyire találja relevánsnak, a látogatók számára hasznosnak hirdetését.
BŐVEBBENROI
A ROI (return on investment – befektetés-arányos megtérülés) a nettó nyereség költségekhez viszonyított aránya.
BŐVEBBENROAS
A ROAS (return on ad spent – hirdetési költségarányos megtérülés) a bevétel hirdetési költségekhez viszonyított aránya.
BŐVEBBENA cél-ROAS-ajánlattétel
A cél-ROAS az AdWords egyik intelligens ajánlattételi stratégiája, mellyel az ajánlatokat a rendszer az aukció során automatikusan optimalizálja.
BŐVEBBEN