Analytics
A Google Analytics webstatisztikai rendszer arra szolgál, hogy részletes áttekintést adjon egy-egy weboldal látogatóiról. Az Analytics és az AdWords integrációjával képet kapunk arról, hogy az adott weboldalon – az AdWords forgalomból érkező látogatók – hogyan navigálnak a továbbiakban.
Az Analytics tökéletesen megmutatja, hogy az Ön marketingcéljai milyen mértékben teljesültek, ráadásul ez a visszajelzés szinte azonnali. A részletes statisztikákból kiderül, hogy a látogatók honnan érkeztek a weboldalára, ott mennyi időt töltöttek, és teljesítették-e az általunk kitűzött célokat. Egyes látogatói szegmensek külön is könnyen lekérdezhetők.
Hogy állapíthatjuk meg, hogy kommunikációs vagy értékesítési csatornái milyen hatékonyak? Az Analytics segítségével megvizsgálható, hogy honnan érkeztek az értékes vevők az oldalra, illetve, hogy mi az egyes csatornák konverziós aránya.
Hogy teljesítettek az egyes csatornák? Honnan jöttek a látogatók?
- A természetes találatokból?
- Az ügyfeleknek kiküldött hírleveleiből?
- A közösségi média (Facebook, Twitter) aktivitásból?
- Az egyes AdWords hirdetésekből?
- És vajon az AdWords hirdetések közül melyik hogyan teljesített?
Az is fontos visszajelzésként szolgálhat számunkra, hogy hol akad el a legtöbb látogató abban a folyamatban, melyben egyszerű látogatóból valódi ügyféllé/vásárlóvá válhatna.
- Túlságosan beleolvad a háttérbe a regisztrációs űrlap?
- A menüpontok nem a célcsoport szóhasználatát tükrözik vissza?
- Az érdeklődőnek túl sok információt kell megadnia az ajánlatkérésnél?
- Nem elég informatív a „kapcsolat” menüpont?
- Bonyolult a vásárlás folyamata?
A fenti kérdésekre nem ad választ az Analytics, de a problémákra felhívja a figyelmet, így a rendelkezésre álló információkból ki lehet következtetni, mi okozhatja, hogy a felhasználók elhagyják az adott oldalt/nem fejezik be az elvárt műveletet (hírlevélre való feliratkozás, vásárlás, stb.).
vissza