Célzás
Az AdWords lényege, hogy az Ön hirdetéseivel megfelelően célzott érdeklődőket érjünk el. Mit jelent ez pontosan? Arra kell törekednünk, hogy hirdetései a megfelelő időben, a megfelelő felhasználók számára jelenjenek meg; olyanoknak, akik érdeklődése az adott termék vagy szolgáltatás iránt a leginkább valószínűsíthető. Az AdWords hirdetési rendszerben különféle célzási módszerek szerint érhetjük el a számunkra legrelevánsabb felhasználókat.
Melyek a főbb célzási módszerek?
Kampányszintű célzások
- nyelvi célzás (segítségével hirdetései azoknak a felhasználóknak jelenhetnek meg, akik a kampány által célzott nyelven használják a Google keresőt, a Google termékeit és a Google partnerwebhelyeit)
- földrajzi célzás (a hirdetésekkel megcélozni kívánt földrajzi területek célzása – országok, megyék, régiók városok, stb.)
- eszközcélzás (a hirdetések milyen eszközön fussanak: mobileszközök, és/vagy asztali számítógépek)
Hirdetéscsoport szintű célzások – Keresési hálózat
- kulcsszó szerinti célzás (hirdetései akkor jelennek meg, ha az Ön által kínált termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó kulcsszavakra keresnek rá az érdeklődők)
Hirdetéscsoport szintű célzások – Display hálózat
- kulcsszó szerinti – kontextuális - célzás (hirdetései akkor jelennek meg, ha a beállított kulcsszavak témája egyezést mutat a Google Display hálózati webhelyek témájával)
- érdeklődési körök célzása (érdeklődési körök, kedvtelések alapján)
- demográfiai célzás (életkor és nem szerint szűrhetünk)
- témakör szerinti célzás (célzás egy-egy oldal központi témája alapján)
- kiválasztott elhelyezések (konkrétan meghatározhatjuk, hogy hirdetései mely weboldalakon, videókban és alkalmazásokban jelenjenek meg)
- remarketing (azon felhasználók célzása, akik korábban már felkeresték webhelyét, vagy használták az alkalmazását)