Nem az a kérdés, hogy a krízisnek vége lesz-e, hanem, hogy ki áll talpra és ki nem...

Google Ads - keresőmarketing enciklopédia

Kulcsszó

A kulcsszavak azok a keresőkifejezések, melyek üzleti tevékenységét (a cége által forgalmazott termékeket, szolgáltatásokat) a legpontosabban lefedik. A kulcsszólista azokat a keresőkifejezéseket tartalmazza, melyek előidézik az Ön hirdetésének megjelenését. A kulcsszólistán szereplő kifejezések lefedik azokat a szófordulatokat, melyekkel célcsoportja az adott termékekre, szolgáltatásokra keres.


Hogyan építi fel egy ügynökség a kulcsszólistát?

Kulcsszó-egyezési típusok:


A kulcssszó-egyezési típus kiválasztását az ügyfél üzleti céljai befolyásolják. Ha pl. a márkaismertségének növelése a cél, akkor egy-egy kulcsszónál az általános egyezés megfelelő lehet, hogy minél több emberhez eljusson a márka híre. Ha viszont a minél magasabb konverziós arányt tűzte ki célul, akkor érdemes szűkíteni az egyezést, hogy a felhasználó valóban releváns tartalomhoz jusson.

 

Amit a kizáró kulcsszavakról érdemes tudnia: mindig célszerű kizárni azokat a keresőkifejezéseket, melyekre felesleges lenne megjeleníteni a hirdetését, mivel nem hoznának célzott látogatókat, csak feleslegesen vinnék el a pénzt. Mi a hatása a kizárókulcsszavaknak? Növelik az átkattintási arányt, javítják a megtérülést.


Hány kulcsszót érdemes használni? Erre nincs fix szabály, ez nagyon eltérő lehet: egy webáruház esetében pl. több száz szavas kulcsszólista sem ritka, hiszen minden fontosabb terméket érdemes hozzáadni a listához, míg egy egységesebb profilú cég esetében elég lehet egy ennél jóval szűkebb kulcsszólista is.

vissza

Vissza az oldal tetejére