KERÜLJÖN AZ ÉLMEZŐNYBE, a győztes mindent visz!

Összehasonlítás

Ingyen szerzett vevő nincs

Minden cégvezető álma az, hogy a lehető legolcsóbban vagy akár ingyen érjen el egy-egy új vevőt. Ingyen szerzett vevő azonban nincs, marketing nélkül szinte lehetetlen előre jutni.

Lehet, hogy az utóbbi években, a gazdasági válság hatására úgy döntött, hogy éppen a marketingbüdzséből vesz vissza azért, hogy a többi költségét fedezni tudja. Talán úgy gondolja, hogy nem tudja kitermelni azt az összeget, amit marketingre fordíthatna. Pedig éppen a marketingből származó bevételek termelik ki azt a hasznot, amiből a többi költségét fedezhetné!

Az is lehet, hogy Önnek az a meggyőződése, hogy igenis, ingyen is tud vevőt szerezni. Talán ez bizonyos mértékben igaz is, de mi van azokkal a vevőkkel, akiket ez alatt az idő alatt – éppen a marketingköltségek lenullázása miatt – nem szerzett meg? Mi van a kiesett bevétellel? Előfordulhat, hogy mégis nagyon sokba kerültek Önnek azok az ingyen vevők…

A hagyományos hirdetési formák drágák, de nem működnek

Marketingre tehát mindenképpen érdemes költenie, de csak arra a csatornára, ami működik, ami nagyszámú értékesítést hoz.

A hagyományos hirdetési formáknak (pl. bannermegjelenés, szórólap, óriásplakát, hirdetőtábla, sajtóhirdetés, TV- és rádióreklám) azon túl, hogy rendkívül költségesek, van még egy nagyon sebezhető pontjuk: olyanokat bombázunk az üzenetünkkel, akiket nagy valószínűséggel nem is érdekel! És ami még kínosabb: utána nagyszerű statisztikákat kapunk arról, hogy milyen nagyszámú elérést produkáltak ezek a csatornák. Igen…de akkor hol maradnak a vevők?

A szórólapok általában nagy halomban gyűlnek a szemetesben a postaládák alatt, a magazinokban pedig átlapozzuk a hirdetéseket. Pedig az offline hirdetési árak még mindig elképesztően magasak, és a szórólapok sem olcsók, ha nem hoznak vevőt. Óriásplakátokkal, hirdetőtáblákkal is nagy tömeget érhetünk el – de egy olyan tömeget, mely tökéletesen közömbös ajánlatunk iránt.

Óriásplakát Hirdetőtábla 10 ezer db szórólap (A5)
35-150 ezer Ft/hó                 15-50 ezer Ft/hó                      35-100 ezer Ft+terjesztési díj

Ugyanez a helyzet a TV- vagy rádióreklámokkal is: mindig legyünk tudatában annak, hogy ha valakit nem érint az ajánlatunk, egy percig sem fog emlékezni rá. Nem hiszi? Ön a mai napon sok-sok reklámot látott-hallott. Hányra emlékszik közülük?

A bannermegjelenések is inkább csak márkaépítésre alkalmasak, értékesítésre sokkal kevésbé. Bárki, aki reggelente szörfözik egyet a különféle hírportálokon, a hirdetők felé benyújtott statisztikában úgy fog szerepelni, mint akit sikerült az adott bannerhirdetéssel elérni. De végezzünk csak el egy gyors tesztet! A mai, reggeli szörfözésünkből hány hirdetésre emlékszünk? Hát….esetleg egyre sem? Pedig, ha 3-4 portált megnéztünk, legalább 25-30 hirdetést kellett látnunk, legalábbis ennyi statisztikában leszünk benne! Miközben ez a megjelenési forma az igazán komoly hírportálokon minden, csak nem olcsó…

Banner típus (elhelyezés) Index Origo Startlap Portfolio
Főoldali leaderboard (970X90 px) 3 100 000 Ft/nap 2 800 000 Ft/nap 3 500 000 Ft/nap 800 000 Ft/nap
Billboard (970X250 px) 3 800 000 Ft/nap 5 400 000 Ft/nap 5 000 000 Ft/nap 1 550 000 Ft/nap
Half page (300X600 px) 4 200 000 Ft/nap 4 200 000 Ft/nap 3 900 000 Ft/nap 2 450 000 Ft/hét (!)

Miért eredményesebb a keresőmarketing?

Tehát mindig gondoljuk végig, hogy mekkora a megtérülése a különböző reklámfelületeknek! Kit érdekel, hogy hány embert érek el?! A fontos kérdés az: hány konkrét vevőm lesz ebből?

A keresőmarketing megoldások, mint az AdWords vagy a keresőoptimalizálás egészen máshogy működnek, mert azokat érjük el velük, akik eleve érdeklődnek, hiszen úgy találták meg a weboldalunkat, hogy a mi kulcsszavainkat írták be a keresőbe. Ők üzletet akarnak kötni, csak még keresik a legjobb ajánlatot. Nem kell őket meggyőzni, hogy szükségük van az adott termékre vagy szolgáltatásra. Az, hogy érdeklődőből vásárlóvá váljanak, jóval kevesebb energiabefektetést igényel.

És most nézzük az árakat! AdWords kiadásai szinte teljes mértékben attól fognak függeni, hogy mekkora költést szán erre a csatornára, de SEO árainkról egy hozzávetőleges becslést szívesen adunk. Napi kulcsszó átlagárunk mindössze párszáz forint! A konkrét árajánlatot mindig a kért kulcsszavak mennyisége, nehézsége határozza meg.

Biztos megtérülés

Valószínűleg korábban, más csatornák esetében sokszor nem tudta mérni pontosan a megtérülés mértékét. Biztosan tudta, hogy egy-egy újsághirdetés, rádióspot, pár ezer szórólap pontosan hány új vevőt hozott? Persze, hogy nem! De gondoljon csak bele, ez teljes képtelenség! Pontosan olyan, mintha egy fekete lyuk nyelné el a pénzét.

Ezzel szemben az AdWords és a keresőoptimalizálás eredményessége webstatisztikai programokkal pontosan mérhető. Ráadásul, mivel üzeneteit pontosan tudja célozni, valóban csak olyan látogatók elérésére fordít pénzt és energiát, akik egyben potenciális vevők is.

Vissza az oldal tetejére