7 tipp a tökéletes Call to Actionhöz
Olvasd végig a bejegyzést, és kapsz 1 millió forintot!
Bárcsak igaz lenne! Valószínűleg nem csak egyszer olvasnád el. Viszont tökéletes példa arra, hogyan kell motiválni az embereket. Blogbejegyzésünkben bemutatunk 7 tippet, amik segítségével egyszerű, mégis hatásos Call to Actionökkel (a továbbiakban CTA) erősítheted Google Ads-kampányaidat.
Mi is pontosan a Call to Action?
A CTA-t magyarra talán „cselekvésre való felhívásnak” fordíthatnánk, de a „felhívás keringőre” is remekül lefedi a jelentését. Definíció szerint a CTA a hirdetés azon része, amiből a website-ra vagy landing page-re érkező látogató tudja, hogy mit kell tennie. A legegyszerűbb példa a „Vásárolj most!”.
Minél informatívabb CTA-kat írsz, annál nagyobb hatékonyságra számíthatsz. Pontos információkkal láthatod el leendő ügyfeleidet arról, hogy mire számíthatnak, ha a hirdetésedre kattintanak. Egy pontos CTA ugyanakkor abban is segíthet, hogy elvedd azok kedvét a kattintástól, akik számára irreleváns lenne a találat. Ehhez fontos tudni, hogy melyek azok a kifejezések és hívószavak, amik jól rezonálnak a célközönségeddel.
1. Érdemes egy erős igével kezdeni a CTA-t
A CTA kapcsán fontos, hogy világosan és tömören fogalmazz, hiszen egy Ads-hirdetésben csak korlátozott karakterszám áll rendelkezésedre. Nem kell köntörfalazni: közöld egyértelműen, hogy mit vársz el a userektől, és írd a CTA elejére a kívánt cselekvést!
- Webshopod van? Kezd a CTA-t olyan igékkel, mint a „vásárol”, „rendel” vagy „szerezd be”!
- Hírleveledet szeretnéd reklámozni? Használj olyan kifejezéseket a CTA elején, mint az „iratkozz fel” vagy a „töltsd le”!
- Azt szeretnéd, ha tőled informálódnának az ügyfelek? Írd azt, hogy „hívj most” vagy „keress bizalommal”!
2. Használj olyan szavakat, amik az érzelmekre hatnak!
Ha sikerül fellelkesíteni a felhasználókat, sokkal nagyobb eséllyel kattintanak a te hirdetésedre. Ehhez pedig az érzelmeken keresztül vezet az út. Vegyünk egy egyszerű példát: „Vásárolj most, és spórolj akár 50%-ot!”. Ezzel nem pusztán egy kedvező ajánlatot kínálsz, de izgatottá is teszed a felhasználót, hiszen ki ne szeretne fél áron vásárolni? Ha családi nyaralást hirdetsz, használj egy ehhez hasonló CTA-t: „Tervezd meg álmaid nyaralását még ma!”. Ezzel máris az ügyfelek érzelmeire hatsz, így nagyobb eséllyel fognak klikkelni. Egy apró, mégis hatásos elem lelkesítőleg hathat, ami alaposan megnövelheti esélyeidet a piacon.
3. Adj okot a kattintásra!
Másképp megfogalmazva: mit kínálsz leendő ügyfeleidnek? Jobbak lesznek a munkájukban, lefogyhatnak vagy pénzt spórolhatnak? Ez a pont szorosan összefügg céged USP-jeivel (termékelőny). Érdemes olyan CTA-t írni, ami összhangban van vállalkozásod előnyeivel. Erre egy jó példa lehet a következő: „Hívj most, és kérj időpontot ingyenes konzultációra!”. Egyrészt azzal kezdődik, amit elvársz az ügyféltől (hívj most), másrészt okot is adsz, hogy miért kattintson (ingyenes konzultáció).
4. FoMO a barátod
FoMO, azaz Fear of Missing Out, magyarul félelem attól, hogy lemaradunk vagy kimaradunk valamiből. Sokkal könnyebb meggyőzni az embereket, ha úgy érzik, elszalasztanak egy soha vissza nem térő alkalmat. A FoMO-t a legegyszerűbben úgy használhatod a CTA-kban, ha korlátozott idejű akciókat hirdetsz. Ilyen lehet egyebek mellett a „Rendelj, amíg a készlet tart!”, vagy a „Hatalmas akciók! Már csak 3 napig”. Egy ilyen üzenetet nehéz figyelmen kívül hagyni, a FoMO pedig különösen hatásos ünnepi időszakokban.
5. Eszközkezelő
Fontos, hogy olyan CTA-t írjunk, ami igazodik ügyfeleink eszközhasználati szokásaihoz. A Google a laptopokat és tableteket egy kalap alá veszi, hiszen a kijelzőméret hasonló, és az emberek is hasonló módon használják őket. Notebookon vagy táblagépen több időt töltenek utánajárással, és jellemzően ezeken az eszközökön véglegesítik a költségesebb vásárlásokat, több adatot igénylő űrlapkitöltéseket, stb.
A mobiltelefonok esetében azonban egészen más a felhasználói viselkedés, ezért célszerű más CTA-kat használni. Ha valaki például lát egy hirdetést a buszon, azonnal előkapja a telefonját, mielőtt kimenne a fejéből a termék vagy a szolgáltatás. A keresés után sokkal nagyobb eséllyel indítanak egy hívást, vagy helyezik kosárba a terméket, mint hogy tovább böngésszenek a neten. Éppen ezért érdemes hívásra buzdító CTA-kat használni a mobilra optimalizált hirdetéseknél.
6. Egy kis kreativitás sosem árt
Mint minden szöveg esetében, a CTA kapcsán is fontos az egyediség. A jól bevált A/B teszt itt is segíthet eldönteni, melyik felhívás működik jobban. A puding próbája az evés: akármilyen jó CTA-t találsz is ki, nem tudhatod, hogy fog teljesíteni, amíg ki nem próbálod élesben. Mert lehet, hogy papíron jól hangzott, a kollégák szerint is ütős, de amíg nem futtatod, nem tudhatod, mire képes. Lehet, hogy ügyfeleid nem reagálnak jól a tutibiztosnak tűnő CTA-ra, ezért mindenképp próbálj ki néhány kreatív, egyedi szöveget is!
Ehelyett… | Inkább valami kreatívat |
Tekintsd meg kínálatunkat! | Tucatnyi remek ajánlat egy koppintásra! (mobilra tökéletes) |
Töltsd ki az űrlapot! | Az egészséges élet most kezdődik! |
Keress minket további információkért! | Ne maradj le róla! Egy telefonhívás az egész. |
7. Használj számokat, ahol csak lehet!
A vásárlók jól reagálnak a számokra, legyen az a vételár, a leárazás mértéke vagy éppen a határidő. A számok megkönnyítik a döntést, hogy kiadjanak-e pénzt olyasmire, amire talán nincs is szükségük. Miért ne használnád ki a lehetőséget, ha ott hever a lábaid előtt?
Ha az ügyfél már az Ads-hirdetésben találkozik az árral, és ennek hatására a kattintás mellett dönt, valószínűleg valóban érdekli a termék/szolgáltatás. Ebből már tudhatod, hogy értékes kattintással gazdagodtál, és jó eséllyel számíthatsz konverzióra. Ezzel szemben, ha nem tünteted fel a vételárat, könnyen lehet, hogy a látogatót elriasztja az oldaladon szereplő összeg.
Bónusztipp: nem kell mindig szépen fogalmazni
A 7 tipp közé nem került be, mert némileg kockázatos, ugyanakkor nagyon is hatásos módszer. Nem könnyű jól megfogalmazni, de néha a negatív szavak és kifejezések bizonyulnak a legjobb motivátornak. Például, ha valaki fogyni szeretne, és belefut egy olyan CTA-ba, hogy „Nincs több ócska diéta!”, valószínűleg klikkelni akar majd. Igen, egy kicsit talán erős, éppen ezért csínján kell bánni ezzel a megoldással.
Egy másik példa: ha a felhasználó kertápolás témában keres, és azzal az üzenettel találkozik, hogy „Béna a kerted? Segítünk helyrehozni!”, akkor először valószínűleg megdöbben, utána viszont klikkel. Hajtja a kíváncsiság, hogy vajon milyen szolgáltatás rejlik a merész szavak mögött. Vékony jégen jársz, ha emellett a módszer mellett teszed le a voksod, ugyanakkor nagyon is kifizetődő lehet.
Forrás: https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/10/09/call-to-action