A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

7 tipp a tökéletes Call to Actionhöz

Olvasd végig a bejegyzést, és kapsz 1 millió forintot!

Bárcsak igaz lenne! Valószínűleg nem csak egyszer olvasnád el. Viszont tökéletes példa arra, hogyan kell motiválni az embereket. Blogbejegyzésünkben bemutatunk 7 tippet, amik segítségével egyszerű, mégis hatásos Call to Actionökkel (a továbbiakban CTA) erősítheted Google Ads-kampányaidat.

Call to Action, hogyan használd

Mi is pontosan a Call to Action?

A CTA-t magyarra talán „cselekvésre való felhívásnak” fordíthatnánk, de a „felhívás keringőre” is remekül lefedi a jelentését. Definíció szerint a CTA a hirdetés azon része, amiből a website-ra vagy landing page-re érkező látogató tudja, hogy mit kell tennie. A legegyszerűbb példa a „Vásárolj most!”.

Minél informatívabb CTA-kat írsz, annál nagyobb hatékonyságra számíthatsz. Pontos információkkal láthatod el leendő ügyfeleidet arról, hogy mire számíthatnak, ha a hirdetésedre kattintanak. Egy pontos CTA ugyanakkor abban is segíthet, hogy elvedd azok kedvét a kattintástól, akik számára irreleváns lenne a találat. Ehhez fontos tudni, hogy melyek azok a kifejezések és hívószavak, amik jól rezonálnak a célközönségeddel.

1. Érdemes egy erős igével kezdeni a CTA-t

A CTA kapcsán fontos, hogy világosan és tömören fogalmazz, hiszen egy Ads-hirdetésben csak korlátozott karakterszám áll rendelkezésedre. Nem kell köntörfalazni: közöld egyértelműen, hogy mit vársz el a userektől, és írd a CTA elejére a kívánt cselekvést!

  • Webshopod van? Kezd a CTA-t olyan igékkel, mint a „vásárol”, „rendel” vagy „szerezd be”!
  • Hírleveledet szeretnéd reklámozni? Használj olyan kifejezéseket a CTA elején, mint az „iratkozz fel” vagy a „töltsd le”!
  • Azt szeretnéd, ha tőled informálódnának az ügyfelek? Írd azt, hogy „hívj most” vagy „keress bizalommal”!

2. Használj olyan szavakat, amik az érzelmekre hatnak!

Ha sikerül fellelkesíteni a felhasználókat, sokkal nagyobb eséllyel kattintanak a te hirdetésedre. Ehhez pedig az érzelmeken keresztül vezet az út. Vegyünk egy egyszerű példát: „Vásárolj most, és spórolj akár 50%-ot!”. Ezzel nem pusztán egy kedvező ajánlatot kínálsz, de izgatottá is teszed a felhasználót, hiszen ki ne szeretne fél áron vásárolni? Ha családi nyaralást hirdetsz, használj egy ehhez hasonló CTA-t: „Tervezd meg álmaid nyaralását még ma!”. Ezzel máris az ügyfelek érzelmeire hatsz, így nagyobb eséllyel fognak klikkelni. Egy apró, mégis hatásos elem lelkesítőleg hathat, ami alaposan megnövelheti esélyeidet a piacon.

Hass az érezelmekre

3. Adj okot a kattintásra!

Másképp megfogalmazva: mit kínálsz leendő ügyfeleidnek? Jobbak lesznek a munkájukban, lefogyhatnak vagy pénzt spórolhatnak? Ez a pont szorosan összefügg céged USP-jeivel (termékelőny). Érdemes olyan CTA-t írni, ami összhangban van vállalkozásod előnyeivel. Erre egy jó példa lehet a következő: „Hívj most, és kérj időpontot ingyenes konzultációra!”. Egyrészt azzal kezdődik, amit elvársz az ügyféltől (hívj most), másrészt okot is adsz, hogy miért kattintson (ingyenes konzultáció).

4. FoMO a barátod

FoMO, azaz Fear of Missing Out, magyarul félelem attól, hogy lemaradunk vagy kimaradunk valamiből. Sokkal könnyebb meggyőzni az embereket, ha úgy érzik, elszalasztanak egy soha vissza nem térő alkalmat. A FoMO-t a legegyszerűbben úgy használhatod a CTA-kban, ha korlátozott idejű akciókat hirdetsz. Ilyen lehet egyebek mellett a „Rendelj, amíg a készlet tart!”, vagy a „Hatalmas akciók! Már csak 3 napig”. Egy ilyen üzenetet nehéz figyelmen kívül hagyni, a FoMO pedig különösen hatásos ünnepi időszakokban.

5. Eszközkezelő

Fontos, hogy olyan CTA-t írjunk, ami igazodik ügyfeleink eszközhasználati szokásaihoz. A Google a laptopokat és tableteket egy kalap alá veszi, hiszen a kijelzőméret hasonló, és az emberek is hasonló módon használják őket. Notebookon vagy táblagépen több időt töltenek utánajárással, és jellemzően ezeken az eszközökön véglegesítik a költségesebb vásárlásokat, több adatot igénylő űrlapkitöltéseket, stb.

A mobiltelefonok esetében azonban egészen más a felhasználói viselkedés, ezért célszerű más CTA-kat használni. Ha valaki például lát egy hirdetést a buszon, azonnal előkapja a telefonját, mielőtt kimenne a fejéből a termék vagy a szolgáltatás. A keresés után sokkal nagyobb eséllyel indítanak egy hívást, vagy helyezik kosárba a terméket, mint hogy tovább böngésszenek a neten. Éppen ezért érdemes hívásra buzdító CTA-kat használni a mobilra optimalizált hirdetéseknél.

6. Egy kis kreativitás sosem árt

Mint minden szöveg esetében, a CTA kapcsán is fontos az egyediség. A jól bevált A/B teszt itt is segíthet eldönteni, melyik felhívás működik jobban. A puding próbája az evés: akármilyen jó CTA-t találsz is ki, nem tudhatod, hogy fog teljesíteni, amíg ki nem próbálod élesben. Mert lehet, hogy papíron jól hangzott, a kollégák szerint is ütős, de amíg nem futtatod, nem tudhatod, mire képes. Lehet, hogy ügyfeleid nem reagálnak jól a tutibiztosnak tűnő CTA-ra, ezért mindenképp próbálj ki néhány kreatív, egyedi szöveget is!

Ehelyett… Inkább valami kreatívat
Tekintsd meg kínálatunkat! Tucatnyi remek ajánlat egy koppintásra! (mobilra tökéletes)
Töltsd ki az űrlapot! Az egészséges élet most kezdődik!
Keress minket további információkért! Ne maradj le róla! Egy telefonhívás az egész.

Légy kreatív

7. Használj számokat, ahol csak lehet!

A vásárlók jól reagálnak a számokra, legyen az a vételár, a leárazás mértéke vagy éppen a határidő. A számok megkönnyítik a döntést, hogy kiadjanak-e pénzt olyasmire, amire talán nincs is szükségük. Miért ne használnád ki a lehetőséget, ha ott hever a lábaid előtt?

Ha az ügyfél már az Ads-hirdetésben találkozik az árral, és ennek hatására a kattintás mellett dönt, valószínűleg valóban érdekli a termék/szolgáltatás. Ebből már tudhatod, hogy értékes kattintással gazdagodtál, és jó eséllyel számíthatsz konverzióra. Ezzel szemben, ha nem tünteted fel a vételárat, könnyen lehet, hogy a látogatót elriasztja az oldaladon szereplő összeg.

Bónusztipp: nem kell mindig szépen fogalmazni

A 7 tipp közé nem került be, mert némileg kockázatos, ugyanakkor nagyon is hatásos módszer. Nem könnyű jól megfogalmazni, de néha a negatív szavak és kifejezések bizonyulnak a legjobb motivátornak. Például, ha valaki fogyni szeretne, és belefut egy olyan CTA-ba, hogy „Nincs több ócska diéta!”, valószínűleg klikkelni akar majd. Igen, egy kicsit talán erős, éppen ezért csínján kell bánni ezzel a megoldással.

Egy másik példa: ha a felhasználó kertápolás témában keres, és azzal az üzenettel találkozik, hogy „Béna a kerted? Segítünk helyrehozni!”, akkor először valószínűleg megdöbben, utána viszont klikkel. Hajtja a kíváncsiság, hogy vajon milyen szolgáltatás rejlik a merész szavak mögött. Vékony jégen jársz, ha emellett a módszer mellett teszed le a voksod, ugyanakkor nagyon is kifizetődő lehet.

Forrás: https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/10/09/call-to-action

Vissza az oldal tetejére