Instagram: a médiaplatform, ami „csak” képek megosztására alkalmas, mégis segíthet beindítani a vállalkozásod – I. rész
Bár az Instagram eredeti célja a fényképmegosztás volt, valójában ennél ma már sokkal több kiaknázható lehetőséget tartogat. Miért? Mert az általunk feltöltött vizuális tartalom nemcsak élményt nyújthat a felhasználóknak – akik túlnyomórészt a fiatalabb generációk táborát alkotják –, hanem érdeklődésüket és elköteleződésüket fenntartva potenciális vásárlóinkká teheti őket. Üzleti profilunkon keresztül megismerhetik márkánk arculatát, küldetését, céljait, termékeit és irányelveit, emellett tájékozódhatnak szezonális kedvezményeinkről és a vállalkozásunkhoz kapcsolódó általánosabb információkról is. Cikksorozatunk első részében összeszedtük, hogy mire érdemes figyelni egy jó Instagram-feed kialakításánál.
Instagram-feed
Másképp fogalmazva azon fotók összessége, amiket a profilunkon megosztunk a nagyközönséggel. A fotók kiválasztásánál az első sarkalatos szabály a kiemelkedő minőségre való törekvés. A képeink legyenek tiszták, élesek és figyelemfelkeltőek, nem utolsósorban összefüggőek, vagyis igazodjanak egy meghatározott struktúrához, amit előzetesen kidolgozunk. Ez nem azt jelenti, hogy az általunk feltöltött tartalom egyhangúsága a cél, épp ellenkezőleg: minél változatosabb tartalmat osztunk meg saját kampánystratégiánk szerint, annál nagyobb érdeklődésre és figyelemre tehetünk szert. Amennyiben sikerül elérnünk, hogy az általunk feltöltött tartalom a képek görgetése közben megragadja a felhasználó figyelmét, akkor jó úton haladunk a siker felé. Azonban a jó képek összessége önmagában még nem elég egy megtérülő profil kialakításához. A lényeg nemcsak a felhasználók figyelmének felkeltése, hanem annak megtartása is, amihez minden lehetőséget meg kell ragadnunk – így kapnak ugyanakkora hangsúlyt a képekhez tartozó bejegyzésleírások is. Itt kifejthetjük, mihez kapcsolódik a kép, mi a háttértörténete, mit szeretnénk üzenni vele. Ugyanilyen fontos a keresőcímkék használata is. A megfelelően kiválasztott hashtagekkel olyan felhasználókhoz juthat el az általunk közölt tartalom, akik nagyobb valószínűséggel érdeklődnek szolgáltatásunk, termékeink iránt, így nagyobb eséllyel válhatnak elköteleződött követőinkké is. Érdemes azonban megjegyezni, hogy a keresőcímkék optimális felhasználáshoz – annak érdekében, hogy valóban hasznunkra váljanak – előzetes kutatást kell végeznünk, így ennek komplexitása miatt erre egy későbbi cikkben fogunk kitérni.
Stratégiai szempont feed készítésnél…
…avagy amire mindenképp figyelmet kell szánnunk. Mivel követőink bíznak abban, hogy tartalmunk folyamatosan bővül, nem árt, ha eleget teszünk ennek az elvárásnak. Feltöltéseink és jelenlétünk legyen rendszeres és folyamatos, így célközönségünk érdeklődése hosszú távon fenntarthatóvá válik, és nem veszik kárba a feedünkbe részenként belefektetett energia sem. Még jobb módszer, ha előre időzítjük a bejegyzéseinket. Ehhez segítségül hívhatunk különböző oldalakat, a legegyszerűbb mégis, ha ezt Facebookon keresztül, Creator Studioban tesszük meg, így egyből átláthatjuk tervezett bejegyzéseink sokaságát.