A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Megéri a LinkedInen hirdetni?

A világ legnagyobb üzleti közösségi oldalaként aposztrofált LinkedIn immár Magyarországon is közel 1 millió felhasználót tudhat magáénak, így jogosan merül fel a kérdés, hogy megéri-e akár nagyobb összeget is szánni arra, hogy ezen a felületen hirdessünk. Az alábbiakban e kérdésben tesszük mérlegre az érveket és az ellenérveket, majd megpróbáljuk ezek alapján levonni a konklúziót.

LinkedIn hirdetések

Ismerd a közönséged!

A LinkedIn alapvetően egy remek hirdetési lehetőségeket kínáló platform, de hogy ezeket eredményesen ki is tudjuk aknázni, korántsem mindegy, milyen célközönségnek kívánjuk termékeinket vagy szolgáltatásainkat eladni. A közösségi oldal ugyanis elsődlegesen a B2B kampányok futtatására alkalmas, vagyis a vállalkozások döntéshozóit szólíthatjuk meg, és ennek megfelelően inkább a brandépítésre érdemes a hangsúlyt fektetnünk. Ezen felül a toborzásmarketingben vehetjük még nagy hasznát a LinkedInen történő hirdetésnek.

De hogyan érhetjük el hatékonyan a potenciális érdeklődőket? A fogyasztói marketinghez hasonlóan a B2B kampányok esetében is kiemelten fontos a célcsoportok helyes kijelölése. A LinkedIn kattintás alapú hirdetéseit a rugalmasan használható beállításoknak köszönhetően nagyon pontosan célozhatjuk. Az oldal lehetőséget nyújt érdeklődési vagy tevékenységi kör, illetve földrajzi vagy demográfiai adatok szerinti szűrésre, de megcélozhatjuk akár követőinket vagy konkrét csoportok tagjait is. Emellett különféle megjelenítési és ajánlattételi stratégiák közül is választhatunk.

Célközönség a LinkedInen

Gazdálkodj okosan!

Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk a szolgáltatásról, természetesen a hirdetési díjakat, illetve a díjszámítás metódusát is szemügyre kell vennünk. Elvégre ezek alapjaiban meghatározzák, hogy mekkora költségkerettel tudjuk a kívánt eredményeket elérni.

A LinkedIn-hirdetések árazási modellje dinamikus, vagyis a keresleten alapul, amely a legelterjedtebb konstrukciónak számít az online hirdetések világában; elég csak arra gondolnunk, hogy a Facebook és a Google is hasonló árképzést alkalmaz a hirdetéseinél. Csakhogy a LinkedIn hálózatának nagyon eltérő a demográfiai összetétele az említett konkurensekével összehasonlítva, továbbá a célzási paraméterei is sokban különböznek. Részben ezekből következik, hogy a LinkedIn-hirdetésekért jóval magasabb díjat kell fizetnünk: kattintásonként akár 2500 forintot.

Ez elsőre igen borsos összegnek tűnhet, azonban ezt még árnyalja a LinkedIn hirdetéskezelési mechanizmusa. A kattintások mellett ugyanis számtalan megosztás és kedvelés is érkezik a kampányok hirdetéseire. Ezáltal pedig olyan közösségekbe is eljuthat a hirdetésünk, ahol már túlnyomórészt releváns felhasználók találkoznak vele. Ráadásul az így elért felhasználók számára hiteles személy osztja meg a hirdetést, ezért annak tartalma is jobban felkeltheti az érdeklődésüket. Ezt követően már organikus elérésekről beszélhetünk, azaz nincs többletköltsége a további kattintásoknak. Jól célzott közönség és egy kellő szakértelemmel megírt hirdetési szöveg esetén tehát a kattintásonkénti díj a hirdetés által ténylegesen elért kattintások számához viszonyítva jelentősen lecsökkenthető.

Hirdetések díja

Akkor most megéri?

A címbe foglalt kérdésre csak feltételes választ adhatunk. Hogy megéri-e pénzt fektetni a LinkedIn-hirdetésekbe, függ egyfelől a hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás árától/értékétől, illetve hogy valóban a LinkedIn hálózatán érhetőek el a megcélozni vágyott felhasználók.

Az eddigieket tekintetbe véve elmondhatjuk, hogy a LinkedIn kiváló lehetőséget biztosít:

  • Nagy értékű B2B üzletek támogatására, legyen szó akár termék-, akár szolgáltatásértékesítésről.
  • A B2C kampányokban az átlagosnál magasabb iskolai végzettséggel és anyagi jövedelemmel rendelkező személyek célzására. Ezek a demográfiai sajátosságok különösképpen a drágább termékek és szolgáltatások esetében jelenthetnek motiváló erőt a LinkedInen történő hirdetésre.
  • A nagy marketing-költségvetéssel rendelkező hirdetők számára, akik a magas kattintásonkénti díj mellett is eredményesen képesek akár vásárlásokkal felérő leadekre szert tenni, illetve a stabil anyagi bázisuknak köszönhetően lehetőségük van kivárni a releváns kattintásokat.
  • Az üzleti döntéshozók célzására és elérésére. A hirdetési beállítások felülete számos lehetőséget biztosít az alapos és precíz célzáshoz. Szinte mesterlövészi pontossággal lehet megtalálni a hirdetés szempontjából releváns cégvezetőket és vállalati döntéshozókat.
  • Az ideális munkavállaló felkutatására és célzására. A LinkedIn-hirdetéseknél többek között olyan célzási paramétereket adhatunk meg, mint az iskolai végzettség, a szakmai tapasztalat, a korábbi munkahelyek és az ott betöltött pozíciók, a munkában töltött évek, a készségek vagy a szakmai képzettségek, ami rendkívül hatékony toborzást tesz lehetővé.

Röviden összefoglalva: igenis megéri a LinkedInen hirdetni mindazok számára, akik rendelkeznek a szükséges marketingkerettel, illetve magas árfekvésű terméket vagy szolgáltatást szeretnének eladni.

Vissza az oldal tetejére