A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Melyik bérelhető webshopot válasszam?

Egy korábbi blogbejegyzésünkben igyekeztünk támpontokat adni, hogy milyen típusú webáruházat célszerű indítani: egyedi fejlesztésűt, bérelhetőt, esetleg nyílt forráskódú CMS-t. Ezúttal a hazánkban legnépszerűbb bérelhető webshopokat vizsgáljuk meg tüzetesebben, kitérve azok előnyeire és esetleges hibáira is. Mind az UNAS, mind a ShopRenter és a Shopify funkciók és lehetőségek garmadájával kecsegtet – érdemes időt szakítani ezek megismerésére, hogy az ügyfeleink kényelmét, a látogatottság növelését, és saját mindennapi munkánkat segítő rendszerrel vághassunk neki az online kereskedelemnek.

Az egyes webshopokról itt olvashatsz:
UNAS
SHOPRENTER
SHOPIFY

Bérelhető webáruházak

 

UNAS – komplex megoldás

Az egyik legismertebb és legelterjedtebb bérelhető webshop Magyarországon. Tökéletes választás azoknak is, akik életük első webáruházát tervezik elindítani, hiszen az egyszerű használat és a kényelmes funkciók igazán felhasználóbaráttá teszik. Mivel azonban napjaink minden elvárásának megfelel, tapasztalt „webshopperek” is bátran választhatják, ha kiváló ár-érték arányú rendszert szeretnének. Az UNAS külön hangsúlyt fektet a keresőbarát kialakításra, így webshopunkban minden készen áll majd a hatékony SEO optimalizáláshoz. Integrációs téren is igazán sokoldalú, hiszen a legtöbb számlázóprogramot, külső marketingrendszert vagy éppen online fizetési módszert támogatja. Minden további részlet a táblázatban!

UNAS webáruház adminIsztrációs felülete

Unas adminfelülete

UNAS bérelhető webshop

Árazása

14 nap ingyenes próbaidő, havidíj már nettó 2190 Ft-tól, az árak maximum termékszám (1.000, 5.000, 20.000) és csomag szerint (standard, prémium, VIP) változnak, de egészéves előfizetés esetén kedvezményes havidíj van.

Kezelőfelület

A honlap optimalizálása könnyű, logikus, ergonomikus design az adminfelületen, a kezelést helyi súgó segíti minden egyes opciónál.

Testre szabhatóság

Gyakorlatilag mindenre van lehetőség, bár bizonyos funkciókat és integrációkat csomagtól függően lehet csak elérni.

Strukturálhatóság

Kiváló: a kategorizálási lehetőség hierarchikus, több szintmélységre van mód (a menüben való szintmélységek megjelenése a választott kinézettől is függ). A termékekhez beállíthatóak egyedi paraméterek, tulajdonságok, amelyek alapján szűrőket is létre lehet hozni (pl. szín, méret, stb.).

Navigáció

Jól kezelhető, logikus, és könnyen módosítható adminon, ha esetleg át szeretnénk szervezni a meglévő menüinket, tartalomblokkjainkat.

Mobilbarátság

Az ingyenes kinézetek között számos reszponzív design közül lehet választani, a megvalósítás pedig megfelel a mai trendeknek és technológiai követelményeknek.

URL szerkezet

A rendszer alapesetben is keresőbarát URL-eket generál (kivéve, ha kikapcsoljuk ezt a beállítást valamilyen veszett ötlettől vezérelve), bár ezekbe minden esetben egy néhány betűs URL szeletet is belerak az oldal típusától (kategória, termék, plusz oldal, stb.) függően. De van lehetőség saját URL-t is megadni a generáltak helyett, és ebben az esetben a korábbi változat automatikusan átirányításra kerül az újra. Az egyedi URL-ek megadhatóak hierarchikusan is - tehát tartalmazva a szülőkategória URL szeleteit -, vagy imitálva azt a könyvtárszerkezetet, amit szeretnénk. Amennyiben egy már egyedileg megadott URL-t módosítunk, úgy manuálisan van lehetőség a 301 átirányítást beállítani hozzá. Szűrőparaméterek esetén a rendszer automatikusan beállítja a canonicalt a szűrő nélküli változatra.

SEO, keresőoptimalizálás – egyedi title, metaadatok

A weboldal optimalizálása jól végezhető. Beállíthatóak szabályok arra vonatkozóan, hogy a különböző típusú oldalaknál (kategória, termék, stb.) hogyan/miből generálja a title taget és descriptiont a rendszer. Megadhatóak közös metaadatok is, amelyeket a beállítástól függően használhatunk a generáláshoz. Amennyiben pedig valamelyik oldalnál egyedi metaadatokat szeretnénk megadni, erre is lehetőség van.

Mikroadatok (pl. aggregate rating, product)

A rendszer a schema.org szabvány szerinti jelölőnyelvet használja, amennyiben engedélyezzük a termékeknél az értékelési/hozzászólási lehetőséget.

Vélemény, szavazás, fórum

Mindháromra van lehetőség; létrehozhatunk fórumot a weboldalon, illetve megadott időszakra vonatkozó szavazásokat is indíthatunk. A termékek véleményezéséhez kétféle opcióból lehet választani: a standard csillagozós értékelés + hozzászólás (aminél kiköthetjük, hogy be kelljen-e jelentkezni vagy sem), illetve a belépett Facebook felhasználóként történő értékelés.

Mérő- és konverziós kódok, egyéb lehetőségek

A rendszer számos kód elhelyezésére lehetőséget biztosít: Google Analytics (universal), Google Ads (globális és konverziós kód - vásárlás, konverziós kód – hírlevél-feliratkozás, remarketing kód), Google Tag Manager, Google Search Consol HTML címke, Facebook pixel (Követett események: PageView, ViewContent, Search, AddToCart, InitiateCheckout, AddPaymentInfo, Lead, CompleteRegistration, Purchase, AddToWishlist), Messenger és Facebook chat beállítás, Facebook webáruház és user ID.

Blog/statikus oldalak

Van lehetőség a webshop taxonómiákon kívül más típusú tartalmat is létrehozni, ezeket vagy bekapcsoljuk a menüben, vagy máshonnan tesszük elérhetővé. Van beépített blogkezelő is, a blogbejegyzés írása kényelmes.

Ügyviteli, számlázó program integráció

Rengeteg ügyviteli/számlázóprogram integrációja elérhető: Clear Admin, Számlázz Könnyen, Számlázz.hu, Billingo, InCash, Cashman FX, Innvoice, Kulcs-Soft, Axel Pro, Actual, Nagy Machinátor, Symbol Tech, Ügyvitel.Net, Naturasoft, ProgramTech, Revol Express, Star Soft, Bill Soft, Parit Számla Expressz 3, Cobra Computer, Tharanis Webshop ERP, Számlázó Programom, Okos Ügyvitel, Számlanyilvántartó.hu, SAP Business One OnLiveIT, InnoMedio, Abszolút Kft., Vectory, ClearAdmin, Actual

Hírlevélküldő

Van beépített hírlevélküldő rendszer, de lehetőség van helyette, vagy akár mellette külsőt használni: Sales Autopilot, Webgalamb, Mailchimp, Listamester, MaileOn, Mini CRM.

Fizetési lehetőségek

Készpénz, átutalás, utánvét lehetőségek forint vagy valuta alapon. Barion, Borgun, CIB Bank, OTP Bank, MasterCard MasterPass, SimplePay, PayPal, K&H Bank, K&H SZÉP Kártya, Unicredit Bank, Cetelem Bank, Cofidis, Wirecard, Sponsorem, Erzsébet-utalvány, Paysafecard, Paysafecash, Global Payments, Six Payment Services Saferpay és PayPro, Sofort Banking, Bankráció, Paylike.

Szállítási lehetőségek

GLS, DPD, Sprinter, Pick Pack Pont, MPL, Postapont, Foxpost, ExpressOne, G4S, Gepárd Team, FürgeFutár, MédiaLOG, BK-Trans, Fáma Futár, Deliveo, Csomagküldő.hu.

Instagram, FB, Pinterest bolt integráció

Facebook webáruház integrációs lehetőség van.

Külső értékesítés /árösszehasonlító integráció

Adatbázis export az alábbi rendszerekbe: Árukereső, Olcsóbbat.hu, Árcédula, Ajándék Katalógus, Apróhirdetés Ingyen, Árgép, Olcsó.hu, Árközpont, ShopMánia, Árfaló, Árgyár, Nyerőárak, ShopAlike, Árvilág, Árumagazin, Vatera, Kirakat.hu, Depo, Net-Pláza, Glami, Intengo, OnlinePénztárca.hu, Love All Help All, Emanager, Emag, Google Merchant Center, valamint további nemzetközi rendszerek.

Kosár használata

A kosár használata egyszerű és kényelmes, a rendelési folyamat átlátható, az adatok pedig könnyen módosíthatóak. Amennyiben nem fejezzük be a rendelési folyamatot, a kosár a beletett termékeket 24 óráig őrzi meg (ha nincsenek letiltva a sütik a böngészőben).

Adatbázis export/import

A rendszer külön kezeli a kategória- és a termék-adatbázist. Lehetőség van mindkettőt exportálni, importálni több formátumban is: xls, xlsx, xml, csv vesszővel tagolt, csv pontosvesszővel tagolt, txt tabulátorral (illetve 20 MB-nél nagyobb méret esetén zipbe tömörítve lehet importálni). Az exportnál kiválasztható, hogy melyik mezőket szeretnénk exportálni, nem szükséges a komplett adatbázist lementeni. Az importnál több mód közül is lehet választani:
1.) A standard eljárással az áruházban már fenn lévő termékek adatai felülíródnak (pl. ár), az új termékek feltöltődnek.
2.) Az áruházba eddig feltöltött termékek törlődnek, de a régi kategóriák megmaradnak.
3.) Az áruházban fenn lévő termékek és kategóriák is törlődnek, az adatbázisban szereplők kerülnek feltöltésre helyettük.
4.) A fordított importtal az adatbázisban szereplő termékek törlődnek a webáruházból, nem kerül feltöltésre semmi.

Továbbá a rendszer alkalmas a Google Shoppinggal történő integrációra.

Csoportos műveletek

Van lehetőség kötegelt termékkezelésre: megadott szempontok szerint kilistáztathatjuk a szükséges termékeket, és módosíthatjuk azok főbb paramétereit (pl. készlet, ár).

Egy termék besorolása több kategóriába

Egy termék besorolható több kategóriába is, ilyenkor minden kategória alatt listázni fogja, de egyetlen URL alatt lesz elérhető a terméklap. Amennyiben egy kategóriát szeretnénk több helyen megjeleníteni, megadható alternatív URL hozzá, ilyen esetben az alternatívként megadott URL-re irányít át kattintáskor (tehát nincs duplikáció).

Időzített publikálás

A statikus tartalmak esetében (normál oldal, képgaléria, űrlap, blog) beállítható, hogy az adott tartalom mikortól legyen látható az oldalon, illetve meddig maradjon elérhető.

Kedvezmények kezelése

A rendszerben beállítható mennyiségi, kuponkódos, pontgyűjtő, és vásárlói csoport szerinti kedvezmény is, illetve ezek alkalmazásának módjai.

Külső marketing rendszerek (affiliate, cashback)

Facebook, Google (beleértve a Google Shopping rendszerét és a Merchant Centert) mellett elérhetőek a Retargeting, Yispify, PrefixBox, Onesignal, Criteo, Sales Manago, Post Affiliate Pro, TradeTracker, Cashback World, ShopAlike, Glami, Pushcrew nemzetközi rendszerek, a magyarok közül pedig az OnlinePénztárca, VHKlub MI, Euro Discount Club, Affiliate.hu, Mirmor

Bannerek, képváltók, kiemelt ajánlatok

A kiemelt tartalmak, ajánlatok kezelésére több opció is rendelkezésre áll, ezek mindegyike könnyen testre szabható. A megjelenítési lehetőségek függnek a választott kinézettől is, de alapvetően oldalsávi, kezdőlapi, és minden oldal fejlécében megjelenő típusok állnak rendelkezésre.

Exit popup

Beállítható exit popup ajánlat, ráadásul három típusból lehet választani: hírlevél-feliratkozás, hírlevél-feliratkozás kuponajánlattal, vagy egyszerű kép + hivatkozás.

Designmódosítási lehetőség

A rendszerben számos előre elkészített kinézetből választhatunk, ezeken belül is több színvariációból. Lehetőség van a választott design módosítására, saját grafikai elemek használatára, saját HTML kód beszúrásra, egyedi CSS formázások megadására is. Emellett akár saját kinézet készítése és feltöltése is lehetséges, ha az megfelel a rendszer követelményeinek. Amennyiben mégsem találja valaki a számára ideális megjelenést, az Unas fejlesztői csapata egyedi designkészítéssel is rendelkezésre áll.

Pénznemek kezelése

Az alapként megadott pénznem mellett lehetőség van több alternatív pénznem beállítására, illetve az aktuális napi árfolyam automatikus lekérdezése szerinti árszámításra is (ezt mindig az alap pénznem szerint kalkulálja a rendszer). A fizetési módoknál további beállításokkal lehet szabályozni, hogy az egyes pénznemeket/valutákat mely fizetési metódusoknál fogadjuk el.

Rita kollégánk véleménye az Unasról:

Egyre többen választják a drága egyedi fejlesztésű honlap helyett a költséghatékonyabb bérelhető konstrukciót hazánkban is, így évről-évre több bérelt webshop SEO feladatait látjuk el mi is. Köztük az egyik legelterjedtebb az Unas rendszere, köszönhetően egyszerűen átlátható kezelőfelületének, és az eladást segítő számos integrált megoldásnak. Az Unas webshopok keresőoptimalizálása terén igen pozitív tapasztalatokat szereztem az elmúlt évek során, kedvelem a rendszer által biztosított nagyfokú rugalmasságot, ami jócskán túlmutat azon, hogy "keresőbarát kialakítású" a felépítés. Mostanra több mint száz Unas webáruház SEO feladatait végeztem el vagy vettem részt ezek elvégzésében közreműködőként, és az elért eredmények igen meggyőzőek voltak. A fejlesztőkkel való partneri együttműködés pedig figyelemre méltó, mivel egy-egy, az optimalizálás miatt felmerülő funkcionális igény esetén mindig gyorsan és segítőkészen reagálnak

UNAS bérelhető webshop: https://unas.hu/
Havidíjakról: https://unas.hu/webaruhaz-arak
Csomagok szerinti funkciókról: https://unas.hu/webaruhaz-funkciok

ShopRenter – webáruház pillanatok alatt

Az UNAS mellett a másik nagyágyú a hazai webáruház-szegmensben. Több csomag közül is választhatunk, így semmi olyanért nem kell fizetni, amit nem fogunk használni. Már a Silver ajánlat is számos olyan funkciót tartalmaz, ami megkönnyíti a vásárlók és az adminok dolgát. Ilyen például a Facebook webáruház lehetőség, a MailChimp E-commerce integráció vagy a chatmodul. A drágább csomagokban pedig olyan extrák várnak, mint a valutaátváltó, a hűségpontrendszer és a többnyelvűség. A rendszer villámgyorsan testre szabható és beüzemelhető, így szinte azonnal neki is láthatunk az értékesítésnek. Görgess lejjebb, és tudj meg még többet a ShopRenterről!

ShopRenter webáruház adminfelülete

Shoprenter adminfelülete

SHOPRENTER bérelhető webshop

Árazása

14 nap ingyenes próbaidő, havidíj nettó 4158 Ft-tól, az árak csomag szerint (bronz, silver, gold, platinum) változnak, de negyedéves vagy egész éves előfizetés esetén kedvezményt kapunk. Például éves előfizetés mellé 2 ingyenes hónap jár.

Kezelőfelület

Könnyű kezelhetőség, néhol egyedi logikával (mit hol találunk), ergonomikus design, a kezelést informatív, rövid leírások, illetve a Shoprenter Akadémia oldalon közzétett dokumentáció segíti (az adminfelületen lévő súgóikonok a dokumentáció vonatkozó részét nyitják be egy új ablakban). Ha bajba kerülnénk az oldal kisebb módosításaival kapcsolatosan, segítőkész ügyfélszolgálat áll a szolgálatunkra. Valós időben, telefonon keresztül, kattintásról kattintásra segítenek megoldani a gondunkat.

Testre szabhatóság

Szinte mindenre van lehetőség, bár bizonyos funkciókat és integrációkat csomagtól függően lehet elérni.

Strukturálhatóság

Jó: a kategorizálási lehetőség hierarchikus, több szintmélységre van lehetőség (a menüben való szintmélységek megjelenése a választott sablontól is függ). A termékekhez beállíthatóak egyedi paraméterek, tulajdonságok, amelyek alapján szűrőket is létre lehet hozni (pl. szín, méret, stb.).

Navigáció

Jól kezelhető, könnyen módosítható adminon, ha esetleg át szeretnénk szervezni a meglévő menüinket, tartalomblokkjainkat.

Mobilbarátság

Az ingyenesen választható kinézetek között túlnyomórészt reszponzív, „mobilbarát” design közül lehet választani, a megvalósítás pedig megfelel a mai trendeknek és technológiai követelményeknek.

URL szerkezet

A rendszer alapesetben is keresőbarát URL-eket generál, bár ezek végéhez minden esetben egyedi azonosítót (ID) fűz. Lehetőség van saját URL-t megadni a generáltak helyett, és 301 átirányításokat is be lehet állítani. A termék URL-ek kialakításánál választhatunk, hogyan működjön a rendszer: a termék URL tartalmazza a szülőkategóriák URL szeleteit, vagy közvetlenül a domain után következzen. A választott mód egységesen érvényes lesz minden terméknél.

SEO, keresőoptimalizálás – egyedi title, metaadatok

A honlap optimalizálása kézre álló. Beállíthatók szabályok arra vonatkozóan, hogy a különböző típusú oldalaknál (kategória, termék, stb.) hogyan/miből generálja a title taget és descriptiont a rendszer. Megadhatóak közös metaadatok is, amelyeket a beállítástól függően használhatunk a generáláshoz. Amennyiben pedig valamelyik oldalnál egyedi metaadatokat szeretnénk megadni, erre is lehetőség van.

Mikroadatok (pl. aggregate rating, product)

A rendszer a schema.org szabvány szerinti jelölőnyelvet használja, amennyiben engedélyezzük a termékeknél az értékelési/hozzászólási lehetőséget.

Vélemény, szavazás, fórum

Szavazás nincs. A termékek véleményezéséhez a standard csillagozós értékelés + hozzászólás áll rendelkezésre, aminél kiköthetjük, hogy az értékeléshez be kelljen-e jelentkezni vagy sem. Lehetőség van továbbá a Disqus kommentelő-rendszer használatára, amennyiben rendelkezünk azonosítóval, és bekapcsoljuk a funkciót.

Mérő- és konverziós kódok, egyéb lehetőségek

A rendszer számos kód elhelyezésére lehetőséget biztosít: Google Analytics (klasszikus vagy universal), Google Ads (konverziós kód - vásárlás utáni köszönőoldalra, remarketing kód és dinamikus remarketing opció), Google Tag Manager, Google Search Consol HTML címke, Facebook pixel (alapkód, valamint dinamikus hirdetések), Facebook webáruház.

Blog/statikus oldalak

Van lehetőség a webshop taxonómiákon kívül más típusú tartalmat is létrehozni, ezeket vagy bekapcsoljuk a menüben, vagy máshonnan tesszük elérhetővé. Van beépített blogkezelő is, a blogbejegyzés írása kényelmes.

Ügyviteli, számlázó program integráció

Több ügyviteli/számlázó program integrációja elérhető: ClearAdmin, Számlázz.hu, Marketing Mérnök, Mini CRM

Hírlevélküldő

A rendszer rendelkezik a legnépszerűbb hazai és nemzetközi e-mailmarketing-szoftver integrációkkal, amellyel a feliratkozók automatikusan átkerülnek a megadott hírlevéllistába. Pl.: Mail Chinga, Lista Mester, Lady Bird, Web Galamb, stb.

Fizetési lehetőségek

Bankkártyás fizetés, PayPal, mobil fizetési megoldások, Barion, OTP Bank, Payment Gateway, Sofort, MasterCard, Borgun, CIB Bank, Paysafecard, Cetelem, Paysecore, Escalion, K&H, Masterpass, SimplePay, OTPay, Buxa, PayU, Wirecard, SIX, Unicredit Bank, Sponsorem, PaysafeCash, Global Payments.

Szállítási lehetőségek

Fürge Futár, MPL, GLS, DPD, Pick Pack Pont, Express One, DHL, Sprinter, Foxpost, G4S, MXP, Complexpress, Fáma Futár, FAN, Webshippy.

Instagram, FB, Pinterest bolt integráció

Facebook webáruház integrációs lehetőség, valamint Instagram összekapcsolási lehetőség is van.

Külső értékesítési/árösszehasonlító integráció

Adatbázis export az alábbi rendszerekbe: EMAG, Vatera, Árukereső, Árgép, Olcsóbbat.hu, Shopmania, olcso.hu, Kirakat.hu, DEPO, Árcédula.hu, Net-Pláza, MyWish, Ajándék Varázsló, ÁruMagazin, racing Bazár, ShopAlike.hu, Holkapható.hu, Allshops.ro, Bizoo, CAUTI, Compari, Okazii.ro, Price.ro, Heureka, Pricemania.sk, Árközpont.hu, Italkereső.hu, Glami, Google Merchant Center

Kosár használata

A kosár használata egyszerű és kényelmes, a rendelési folyamat átlátható, az adatok pedig könnyen módosíthatóak. Be nem fejezett rendelés esetén a kosár hosszú ideig megőrzi a behelyezett termékeket.

Adatbázis export/import

A rendszerben lehetőség van exportálni xls és xlsx formátumban, importálni pedig xls, xlsx (max. 3 MB), illetve külső xml vagy csv formátumban (max. 32 MB). Az exportnál kiválasztható, hogy melyik mezőket szeretnénk lementeni, nem szükséges a komplett adatbázist exportálni. Az importnál több mód közül is lehet választani:
1.) Új adatok felvitele és meglévők módosítása.
2.) Csak meglévő adatok módosítása.
3.) Csak új adatok felvétele.
4.) Csak a fájlban lévő adatok megtartása (az áruházba korábban feltöltöttek törlődnek).
5.) A fájlban szereplő tételek törlése (fordított import) az áruházból.

Továbbá a rendszer alkalmas a Google Shoppinggal történő integrációra.

Csoportos műveletek

Egy megadott kategória termékeire alkalmazhatunk sávos árszorzót.

Egy termék besorolása több kategóriába

Egy termék besorolható több kategóriába is, ilyenkor minden kategória alatt listázni fogja, de egyetlen URL alatt lesz elérhető a terméklap.

Időzített publikálás

A szöveges tartalmak esetében beállítható, hogy az adott tartalom mikortól legyen látható az oldalon.

Kedvezmények kezelése

A rendszerben beállítható mennyiségi, kuponkódos, pontgyűjtő és vásárlói csoport szerinti kedvezmény is.

Külső marketing rendszerek (affiliate, cashback)

Facebook, Google (beleértve a Google Shopping rendszerét és a Merchant Centert), Optimonc, Conversific, Optimizely, MinervaTel, AdBox, Piata digitala, Scarab Research, Parale, GoodID, Smartlook, Chat Support, Ingyen hívó, Smartsupp, Hotjar, Pushcrew, Trade Tracker.

Bannerek, képváltók, kiemelt ajánlatok

A kiemelt tartalmak, ajánlatok kezelésére több opció is rendelkezésre áll, ezeket különböző modulok segítségével tudjuk megjeleníteni. A megjelenítési lehetőségek függnek a modul típusától és a választott sablontól is, de a modulok alapvetően oldalsávban, kezdőlapon, láblécben helyezhetőek el.

Exit popup

Az integrálható Optimonk révén beállítható exit popup ajánlat.

Designmódosítási lehetőség

A rendszerben számos előre elkészített kinézetből választhatunk, ezeken belül is több színvariációból. Van lehetőség a választott design módosítására, saját grafikai elemek használatára, egyedi színvariáns beállítására, HTML kód beszúrásra (head és body), egyedi CSS formázások megadására is. Amennyiben mégsem találja valaki a számára ideális megjelenést, a Shoprenter fejlesztői csapata egyedi designkészítéssel is rendelkezésre áll.

Pénznemek kezelése

Az alapként megadott pénznem mellett lehetőség van több alternatív pénznem beállítására. Az aktuális napi árfolyam automatikusan frissül.

Ricsi kollégánk véleménye a ShopRenterről:

A bérelhető webáruházak nagy fejlődésen mentek át az elmúlt években, SEO munkáink során is túlnyomó többségben ezekkel találkozunk az egyedi fejlesztésű, drágább oldalakkal szemben. Azt tapasztaljuk, hogy a magyar piacvezető cégek gond nélkül tartják a lépést a külföldi konkurensekkel, folyamatosan fejlődnek és fejlesztenek, áraik pedig megfizethetőek. Ennek a gyorsreagálású és sikeres közegnek az egyik főszereplője a ShopRenter, aminek használatát bárkinek szívesen ajánlanám. Kis odafigyeléssel és tervezéssel, a semmiből professzionális, testre szabható ShopRenter webshopot építhetünk már az ingyenes próbaidő 14 napjában. Bármi is webshopunk tematikája, a ShopRenter ingyenes „skinjei” között meg fogjuk találni a tökéletes kinézetet, színt és struktúrát. Az oldal reszponzív lesz, nem fog szétesni se tableten, se mobilon, emellett kapunk egy csokornyi beépülő funkciót, melyek mind segítségünkre lesznek a logisztikai, az online marketing, valamint a keresőoptimalizálással kapcsolatos feladatainkban. Ha mégis megakadnánk, a ShopRenter türelmes ügyfélszolgálata segíteni fog átlendülni a problémán.

Csomagok és havidíjak: https://www.shoprenter.hu/arak-es-csomagok
Funkciók: https://www.shoprenter.hu/shoprenter-csomagok

Shopify – nemzetközi vizeken

A Shopify a világ egyik legnagyobb felhőalapú webshopszolgáltatója, amit – hasonlóan az UNAS-hoz és a ShopRenterhez – 14 napig ingyenesen kipróbálhatunk. Kell is az idő, hiszen van mit felfedezni; a kanadai fejlesztésű rendszer ugyanis igazán sokoldalú és könnyen használható (igaz, némi angoltudás szükséges hozzá). Legnagyobb előnye, hogy POS-rendszerként is üzemel, így egy kézben tarthatjuk offline és online részlegünket. A cég mögött több mint egy évtizedes fejlesztés áll, így aligha kell tartanunk hirtelen összeomlásoktól, váratlan üzemzavaroktól. Az ára talán némileg borsosabb, mint versenytársaié, ugyanakkor megbízhatósága és összetettsége miatt megtérül a belefektetett összeg. Minden további tudnivaló a táblázatban!

Shopify webshop adminfelülete

Shopify adminfelülete

 

Shopify bérelhető webshop

Árazása

14 napos próbaverzió bankkártyaadatok megadása nélkül. 3 csomag áll rendelkezésre az üzlet nagyságához igazítva: "basic" 29 dollár/hótól kezdő vállalkozóknak, "shopify" 79 USD/hótól a növekedésben levő ügyfeleknek, és 299 USD/hótól a nagypályásoknak.

Kezelőfelület

Logikus, két fő részre bontva: "üzlet" és a "weboldal" felépítés/kinézet. Más rendszerekhez képest eltérő, leegyszerűsített kezelőfelülete van.

Testre szabhatóság

Nagyon sokrétű lehetőségeket kínál, bár azt hozzá kell tenni, hogy számos bővítmény csak plusz fizetős megoldásként elérhető.

Strukturálhatóság

Áttekinthető és kiváló. Termékekre és kollekciókra bontható a shop. Egy termék akár több kollekcióba/kategóriába is elhelyezhető, ezáltal a hierarchikus rendszerek is könnyen kialakíthatók. A termékeknél egyedi paraméterek, címkék is megadhatók, amik segítik a szűrést, például "kollekciók" létrehozásakor.

Navigáció

Könnyen kialakítható, logikusan építhető a menürendszer az adminfelületén. Egyszerűen lehet hozzájuk rendelni mind kollekciókat, mind aloldalakat.

Mobilbarátság

Reszponzív témákkal dolgozik, ingyenesen és fizetős formában is elérhetőek a mobilbarát kinézetek.

URL szerkezet

A rendszer mindig az általunk generált címet veszi alapul az URL-eknél, így keresőbarátnak mondható, de a domain és a URL-ünk közé berak URL szeleteket. Az angol nyelvű Shopify attól függően, hogy milyen oldaltípust hoztunk létre, kiegészíti az angol nyelvű szeletekkel az URL-eket (például: collection, pages, product stb.). Természetesen, ha a title-től eltérő címet, URL-t szeretnénk, az is beállítható.

SEO, keresőoptimalizálás – egyedi title, metaadatok

A honlap optimalizálásról: Alapból az oldal egy részletét és címét veszi a metaadatokhoz, de minden oldalnál, kollekciónál és terméknél megadható saját metadescription és title, ha van hozzá megfelelő bővítményünk.

Mikroadatok (pl. aggregate rating, product)

A schema.org kódját integrálhatjuk a honlapunkba, esetleg Vannak rá különböző pluginek.

Vélemény, szavazás, fórum

Mindegyikre van lehetőség, de csak külön bővítményekkel.

Mérő- és konverziós kódok, egyéb lehetőségek

Lehetőségünk van a Google Analytics kód elhelyezésére; Facebook Pixel elhelyezése: a FB-kampány eredmények figyelése a "Facebookon kívül"; saját Shopify Analytics van beépítve.

Blog/statikus oldalak

Természetesen létre lehet hozni egyszerű aloldalakat is, de külön blogra és blogbejegyzés írásra is van lehetőség

Ügyviteli, számlázóprogram-integráció

73 külső számlázó bővítmény. Többek között magyar nyelvűek: Szamlazz.hu, Webshippy, Fulfillment.

Hírlevélküldő

Saját céges e-mail kreálható, de nincs önálló beépített hírlevélküldő, viszont pluginokkal bővíthető: Mailchimp, Happy Email stb.

Fizetési lehetőségek

Készpénz, átutalás, utánvét, bankkártyás rendszerek (PayPal, SimplePay), ajándékkártya, hűségpontok stb. Természetesen tovább bővíthető pluginnal.

Szállítási lehetőségek

Manuálisan beállíthatók a magyar szállítócégek, és nemzetköziek is könnyedén hozzáadhatók.

Instagram, FB, Pinterest bolt integráció

Facebook, Point of Sale, Instagram, Buy Button, Messenger, Amazon, eBay, Wholesale, Houzz, BuzzFeed, Kik.

Kosár használata

Egyszerű, átlátható. Szokásos lépcsős megoldás: termékmódosítás, vevőadatok, szállítás, fizetés, rendelés ellenőrzése.

Adatbázis export/import

Van lehetőség a termékek exportálására és importálására, extra bővítményekkel tuningolható a rendszer ezen része is. Továbbá a rendszer alkalmas a Google Shoppinggal történő integrációra.

Egy termék besorolása több kategóriába

Egy termék hozzáadható több kollekcióhoz/kategóriához is, de így az adott termék csak egy termékoldalon létezik. A kollekciók saját URL címet kapnak, így ha több helyen megjelennek a honlapon, akkor keletkezik duplikáció.

Időzített publikálás

A statikus tartalmak és termékek esetében megadható előre a publikálás időpontja.

Kedvezmények kezelése

Lehetőség van egyes termékekre vonatkozó kedvezményeket létrehozni, vagy generálhatunk egy kódot, ami a kosárnál felhasználható. Ha magasabb előfizetési csomagba tartozik a honlap, akkor ajándékkártyát is lehet árusítani/felhasználni.

Külső marketing rendszerek (affiliate, cashback)

Facebook, Google (beleértve a Google Shopping rendszerét és a Merchant Centert).

Bannerek, képváltók, kiemelt ajánlatok

Modulokból épülnek fel az oldalak, könnyedén testre szabhatók és hozzáadhatók ilyen jellegű tartalmak.

Exit popup

Csak bővítménnyel érhető el.

Designmódosítási lehetőség

Számos ingyenesen elérhető és fizetős téma, jól személyre szabhatók, akár szín, akár modulok tekintetében. Lehetőségünk van saját CSS és saját HTML kód beillesztésére is.

Pénznemek kezelése

Beállítható egy alap pénznem, bővítménnyel alternatív pénznemek is hozzáadhatók.

Rebeka kollégánk véleménye a Shopify-ról:

Bárkinek szívesen ajánlom a Shopify-t, hiszen extrém mértékben felhasználóbarát, könnyen áttekinthető az adminfelülete. Használata különösebb programozói tapasztalatot nem igényel (egyszerűen összeállítható egy jól működő, a keresőoptimalizálás elveinek megfelelő webshop). A tanácsom: ettől függetlenül érdemes körültekintően témát választani, hogy funkcióiban, tartalmi felépítésben is támogassa a keresőoptimalizálást.

Csomagok és havidíjak: https://www.shopify.com/pricing
Funkciók: https://www.shopify.com/online

A döntés nem egyszerű, de bízunk benne, hogy cikkünkkel sikerült tisztább képet nyújtani a lehetőségekről. Mindhárom bérelhető webáruház mellett erős érvek szólnak, a legfontosabb azonban az, hogy a vásárlóink elégedettek legyenek. Ezért elsősorban az ő érdekeiket kell szem előtt tartanunk, mielőtt az UNAS-ra, a ShopRenterre vagy a Shopifyra szavaznánk. Ha pedig valami egyediben gondolkodunk, érdemes számba venni a nyílt forráskódú CMS-eket is.

Vissza az oldal tetejére