Miért jó blogolni?
Az egyszerű kampányok és üzleti stratégiák ideje lejárt – a reklámzaj olyannyira erős lett, hogy cég legyen a talpán, aki ki tud tűnni a vállalkozások tömegéből. A vásárlók figyelmét el kell nyerni, és meg kell tartani. Ehhez már nem elég jelen lenni a különböző közösségi oldalakon vagy a YouTube-on; blogolni kell – méghozzá gyakran és magas minőségben.
Ebből csak előnyöd származhat
Az olvasók igényes és rendszeresen megújuló tartalmakra vágynak, és mindenre vagy még annál is többre kíváncsiak. Ahhoz, hogy ismertebbé válhass vevőkörödben, célszerű a szolgáltatásaidat vagy a termékpalettádat érintő legapróbb változásokat, újításokat, megoldásokat is tudatnod. A közösségépítés nem kis feladat, de hidd el, hosszú távon a sok befektetett idő és energia megtérül – függetlenül attól, hogy ingyenes vagy fizetős felületen blogolsz.
A tartalmak által erősítheted az énmárkádat, és növelheted szakmai hitelességedet is követőid szemében. Rávilágíthatsz a különbözőségekre, arra, hogy szolgáltatásaid, termékeid miben mások versenytársaidénál. És bár a végére hagytuk, fontos: előkelőbb helyezéseket érhetsz el az organikus találati listán, ugyanis a kulcsszavas tartalmakat a keresőmotorok is szeretik.
Jó, jó, de hol kezdjem?
A blogírásra tökéletes recepttel nem tudunk szolgálni, de összegyűjtöttünk néhány praktikát, amiknek ha csak a felét felhasználod, sikeresebb és ismertebb lehetsz. Nézd!
- Ne akarj túl nagy babérokra törni! Ahhoz, hogy fenntarthasd célcsoportod érdeklődését, számukra releváns tartalmakat kell gyártanod úgy, és olyan minőségben, ahogyan azt ők elvárják.
- Kíváncsiak, de az ő türelmük is véges: az olvasók figyelmét egy ütős címmel és izgalmas bevezetővel megragadhatod. Nagyobb eséllyel haladnak végig a teljes szövegen, ha messzire elkerülöd az elcsépelt témákat.
- Ha még nincs, alakíts ki stratégiát! A rendezett, egymásra épülő vagy egymásból következő cikksorozatokat nagyobb kedvvel olvassák majd, mint a véletlenszerű publikációkat.
- Az sem jó, ha kevés, az sem, ha sok: a tömör tartalmak kevés hasznos információval szolgálnak, a terjengősekbe pedig bele-belefeledkezhetnek az olvasók. Inkább járj az arany középúton, és figyelj arra, hogy a cikkbe ágyazott fotók, mozgóképek is szorosan kapcsolódjanak a mondanivalóhoz.
- Nem minden az eladásról szól. A szemfüles olvasók azonnal észreveszik, ha a blogbejegyzés csak az értékesítésre hajaz, és kiikszelik az oldalt. Ne kockáztass, hanem használj rejtett reklámokat!
- Állj fel a dobogó legfelső fokára! Már sokszor elmondtuk, de nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos a kulcsszavak szerepe a szövegben. Ha javítanál helyezéseiden, alkalmazkodj a Google elvárásaihoz is a tartalomgyártás során!
- Tiszta sor: ha más forrásból is inspirálódsz, és annak tartalmát részében vagy egészében felhasználod, idézel, akkor tüntesd fel forrásként a blogbejegyzés végén!
- A külső igenis számít: ha az olvasó szépen tagolt szöveggel találkozik, melyben kiemeléseket is használsz, nagyobb kedvvel áll majd neki az olvasásnak.
Ennek híre megy!
Választhatsz ingyenes vagy fizetős blogszolgáltatót is, de ha lehetőséged van rá, saját weboldaladra is kiteheted a posztokat. Előbbi előnye, hogy építi a linkprofilt, utóbbi pedig, hogy a saját site-odra irányíthatod a látogatókat. Mindegy melyik megoldás mellett teszed le a voksodat, a terjesztésre is gondolnod kell. A jó szöveg csak a kezdet, de ezt el is kell juttatni az olvasókhoz. Ebben segítségedre lehet az Instagram, a Facebook, de akár a YouTube-csatornádon is belinkelheted a leírásban. Ha igazán jól sikerült a cikk, a különböző bloggyűjtőportálok is felkaphatják, onnantól kezdve pedig igazán komoly tömegeket is elérhetsz.