A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Félrement hirdetések, avagy vaktában lövöldözés a Facebookon

Tisztában vagy a Facebook-hirdetés fogalmával? Ismered a hirdetési módszereket, a célzási beállításokat, a bejegyzéskiemelés metódusát? Vagy épp ellenkezőleg: próbálkoztál már hirdetésfeladással, de úgy érzed, eredménytelenül? Itt a segítség.

Facebook hirdetési stratégia

Stratégia nélkül…

Van egy korántsem lényegtelen szempont, amit sokan figyelmen kívül hagynak a csatornán történő hirdetés során, ez pedig a megfelelő marketingstratégia alkalmazása. Vizsgáljuk meg egy kicsit a sokak számára ismert marketingtölcsér elméletét! Tegyük fel, hogy van egy webshopunk, a célunk pedig a termékeladás. Annak érdekében, hogy az utóbbi megvalósulhasson, ismernünk kell a célcsoportunk viselkedését, vágyait és igényeit, és azt a hívószót, vagy egymásra épített hívószavakat, amikkel vásárlásra ösztönözhetjük őket.

Nézzük meg a marketingtölcsér szerinti lépéseket, melyeket követve felkelthetjük célközönségünk figyelmét, az érdeklődőket pedig vásárlásra ösztönözhetjük!

Hatékony BRAND építés

  1. Fontos, hogy első lépéskén a célcsoportunkhoz eljuttassunk egy egyszerű üzenetet, ami nem más, mint hogy létezünk. Ez azért lényeges, mert amikor feléled a problématudatuk (például, hogy el van dugulva az orruk), eszükbe juthat a vállalkozásunk, márkánk, esetleg a konkrét termékünk (orrspray). Erre valók a Facebookon az Ismeretség név alatt futó kampányok. Ezen belül is a Márkaismeretség és az Elérés.
  2. A következő lépés, hogy meggyőzzük őket, szükségük van az általunk kínált termékekre. Ha sikerült elültetnünk a konvertálás magját a célközönségünk fejében, az szép lassan meghozza majd az eredményt. Ezt erősíthetjük olyan Megfontolás kampány altípusokkal, mint a Forgalom, az Aktivitás, az Érdeklődő keresés, stb.
  3. A következő szakasz maga a konvertálás, amikor a felhasználók elhatározzák magukat a vásárlás mellett. A vásárlásra kész usereket Konverzió kampánystratégiákkal célozzuk (a konvertálás valószínűsége ugyanis magas). A Szándék csoportból kivált Vásárlók relevánsan és eredményesen megszólíthatók ezekkel a hirdetésekkel, akárcsak az elköteleződött ügyfelek, akik korábban már konvertáltak, és nem csak elégedettek, márkahűek is.

Röviden összefoglalva befektetés-megtérülés szempontjából előnyös, ha a hirdetéseinkkel nem vaktában lövöldözünk a Facebookon, hanem felépítjük a marketing-stratégiánkat, és aszerint haladunk. Megkeressük a releváns célközönséget, felkeltjük az érdeklődésüket, és arra biztatjuk őket, hogy minket válasszanak. De nem állunk meg itt, hiszen az a cél, hogy kapcsolatba lépjenek velünk, vásároljanak, nem utolsósorban pedig elköteleződjenek mellettünk.

Vissza az oldal tetejére