A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Futnak az Ads-hirdetéseim, de nem jönnek a konverziók.
Mi a baj a fiók beállításaival?

Sok vállalkozóban merül fel ez a kérdés függetlenül attól, hogy Google Adsen, Facebookon, Bing Adsen keresztül, vagy más platformon futtatják a hirdetéseiket. Nos, ez rendkívül összetett kérdés, ezért nem adunk elhamarkodott válaszokat. Ehelyett elmondjuk, mik lehetnek a lehetséges okok a platformokon belül és a hirdetőket érintően.

mitől függ a konverzió

A termék ára

Senki előtt nem titok, hogy az internetes vásárlók árérzékenyek – mindenki ismer legalább egy ár-összehasonlító site-ot. Ezeken az oldalakon rendkívül egyszerűen és gyorsan összevethetjük az egyes webáruházak kínálatát és természetesen az árakat is. Ha egy hirdető termékének ára egy összehasonlító weblapon kiugróan magas, feltételezhető, hogy hirdetéseinek konverziós aránya a piaci átlagnál jelentősen alacsonyabb lesz. Ki fizetne ugyanazért a termékért jelentősen többet?

A kínálat

A felhasználók szeretnek szétnézni a széles kínálatban, termékelőnyöket összehasonlítgatni, és mérlegelést követően dönteni, hogy melyik lesz számukra az ideális. Ha egy webáruház kínálata szerény, könnyen előfordulhat, hogy potenciális vásárlókat veszít. A rendelések mennyiségét tovább csökkentheti az is, ha egy adott árucikkből nem elérhető az összes méret vagy szín.

A termék minősége

Amennyiben nem megfelelő ár-érték arányú termékeket forgalmaz a hirdető, a magasabb minőséget kereső felhasználók máshoz fordulnak majd vásárlási céllal.

A verseny

A hirdetések megtérülését a versenytársak is befolyásolják. Ha nem megfelelő az árrés, amellyel a hirdetési keret is fedezhető, az negatív ROI-t eredményezhet. Ha a konkurensek miatt a kattintási díjak is növekednek, a megtérülés még kevesebb lehet.

Alacsony költségkeret

Ha nincs maximalizálva a költségkeret, a lehető legrelevánsabb célzás mellett is elérhetetlen lesz a potenciálisan elérhető konverziómennyiség.

Fizetési és szállítási módok

Webáruháztól függően többféle szállítási és fizetési móddal számolhatunk. Gyakori, hogy csak előreutalással egyenlíthető ki a számla a rendeléskor. Az ilyen típusú rendszer bár megvédi a vállalkozót az esetleges anyagi károktól, sok kosárelhagyást is eredményezhet. Érthető, hiszen nemcsak a webáruház-tulajdonosok tartanak az online csalásoktól, hanem a vásárlók is, és többen csakis utánvétes fizetési móddal hajlandóak rendelni.

Egyre gyakoribb az is, hogy a felhasználók csalódnak az egyes szállítókban, így ha az általuk nem kedvelt céggel oldható meg a kézbesítés, inkább elállnak a megrendeléstől. Érdemes tehát minél több szállítási módot és fizetési lehetőséget alkalmazni, hogy mindenki kiválaszthassa a számára leginkább megfelelőt.

Felhasználói élmény/a weboldal minősége

Ha a hirdetett weboldalon nehezen igazodnak el a felhasználók, és nem találják az általuk keresett terméket, vagy nem tudják, éppen hol tartanak a vásárlási folyamatban, akkor nem próbálkoznak tovább, egyszerűen visszafordulnak – természetesen vásárlás nélkül. A felhasználói élmény és a vásárlói komfort alakítja a bizalmat. Ha nincs bizalom, nincs konverzió.

Bizalom kiépítése

Márkaismertség

A márkaismertség nagyjából egyenlő a megbízhatósággal. Egy régóta ismert, hiteles, több fizikai bolttal rendelkező kereskedő weboldalán szívesebben vásárolnak a felhasználók, mint egy új, számukra még ismeretlen online szereplőtől.

Egyéb hirdetési platformok segítő hatása

A márkaismertség rövidebb kampányidőszakok alkalmazásával is növelhető (pl. évindító akció). Bár a felhasználók így nem találkoznak rendszeresen a hirdető céggel, mégis rövid távon megjegyezik azt. Nagyobb bizalommal fordulnak hozzá, amikor kialakul a vásárlásra való igényük.

Sok platform remarketing-funkciót is biztosít, melynek alkalmazásával a felhasználóban felkelthető az adott termék iránti vágy. Azonban közel sem biztos, hogy a remarketing-hirdetésre kattintva adja le a megrendelését. Előfordulhat, hogy a keresőből kiindulva egy Google Ads-hirdetésből jut vissza a weboldalra, ahol konvertál (remarketing nélkül nem megy végbe a vásárlás). Ez pedig arra enged következtetni, hogy a segítőcsatornák használatára szükség van a nagyobb konverziószám eléréséhez – ne támaszkodjunk csupán egy hirdetési platformra!

Marketingstratégia

Jó alapokkal hatékonyabban futtathatunk hirdetéseket, de a weboldal gondozásáról, optimalizálásáról sem feledkezhetünk meg. Ha hagyjuk, hogy a hirdetésekből érkező látogatók figyelme elkalandozzon, érdeklődése alábbhagyjon (pl. rossz minőségű képeket használunk, hibás a tartalom), kisebb lesz a célteljesülés. Ha a site marketingszempontból kifogástalan, megalapozott a sikerhez vezető út. A látogatókat különböző marketinganyagokkal is elérhetjük annak érdekében, hogy visszatérő vásárlókká váljanak (pl. hírlevelek, csalianyagok).

Körültekintő marketingtervezés

Szezonalitás

A szezonalitás sok terméket érint, így a kiemelt időintervallumon kívül elvárható a megrendelési és látogatói szám csökkenése. Ezen időszakokban megfontolandó a hirdetések szüneteltetése, de ennek átgondolásához mindenképpen egy hirdetési szakértő bevonását ajánljuk.

Termék életgörbéje – kereslet/kínálat

Amikor egy termék életgörbéjének csúcsán áll, akkor a legnagyobb rá a vásárlói igény. Ha a kereslet visszaesik, a kampányok akkor is rosszabb eredményt mutatnak, ha a hirdetéskezelő a negatív szakaszban a lehető legnagyobb odafigyeléssel, dupla hatékonysággal optimalizálja a fiókot.

A kattintás alapján fizetett hirdetések célja a releváns látogatószerzés. Az értékesítés a weboldal/webáruház feladata.

Vissza az oldal tetejére