A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Még egy kör a Groundon, avagy miért védi az ügyfelet, ha Google Partner ügynökséget választ?

A Google Partner státuszt csak azok az ügynökségek kapják meg, melyek szakmai színvonalát a Google elismeri és szavatolja. Soha ne bízza hát a véletlenre, amikor AdWords ügynökséget választ, hiszen használhatja ezt az objektív kritériumrendszert!

Múlt héten AdWords értékesítő menedzserünk, Schmidt Alexandra is ellátogatott a Groundra, hogy részt vegyen a Google Partner ügynökségek munkatársainak tartott Sales Akadémián. Őt is megfogta a barátságos környezet, a tágas, világos tér, a közvetlen, laza hangulat: az ő kedvencei azok a humoros tablók voltak, melyeken magyar vonatkozású találmányok sorjáztak a golyóstolltól a Rubik-kockán át a lokomotívig: kattintott is pár képet róluk.

Google Ground dekoráció

Az előadás munkatársnőnk szerint távol állt egy klasszikus értékesítői tréningtől, de nyilván nem is ez volt az előadó célja. Alexandra számára a tréning legfontosabb gondolata az volt, hogy a Google Partner státusz mindhárom felet védi: egyrészt az ügyfeleket, másrészt a Google Partner ügynökségeket, harmadrészt pedig a Google-t.

Úgy találtuk, hogy ez a gondolat megér egy blogbejegyzést, hiszen azoknak az érdeklődőknek, akik még soha nem használták az AdWords hirdetési rendszert, talán érdemes elmagyarázni, mit is jelent pontosan a Google Partner logó a weboldalunk tetején.

A Google Partnerség védi az ügyfelet és az ügynökséget egyaránt. Minket azért véd, mert jelzi, hogy megfeleltünk a Google szigorú minőségi kritériumainak, azaz teljesítjük a szakmai elvárásokat és az előírt AdWords költést egyaránt. (Ez annyit jelent, hogy ügyfeleink AdWords költése folyamatosan meghaladja a Google által meghatározott szintet, ami 10.000 dollár költés az elmúlt 90 napban). Mutatja, hogy AdWords szakértőink a Google által minősített szakemberek, akik évről-évre sikeresen teljesítették a vizsga-követelményeket. Ezáltal pl. bekerültünk a Google Szakértőkereső rendszerébe, hozzáférhetünk a Google kutatásokhoz és egyéb szakmai információkhoz, vagy részt vehetünk ezeken a Groundos szakmai képzéseken is.

A Google Partnereknek tartott Sales Akadémia helyszíne

A Google Partner státuszról különben érdemes tudni, hogy ez nem egy egyszeri „próbatétel”, ami után elégedetten hátradőlhetünk, hanem egy olyan, gyakran változó és szigorodó kritériumrendszer, melynek folyamatosan meg kell tudni felelni, mind céges szinten, mind az ügynökségünknél dolgozó szakembereket illetően. Cégünk egyébként a hazai ügynökségeket tekintve az elsők között vált minősített ügynökséggé, hiszen nagy költségvetésű hazai és külföldi kampányokat kezelünk több mint 7 éve.

És most térjünk rá arra, ami az ügyfeleink és leendő ügyfeleink számára a legfontosabb: hogyan védi a Google Partner státusz az ő érdekeiket?

Ha valaki az első AdWords ügynökségét próbálja megtalálni, rögtön szembesül azzal, hogy annyira eltérő ajánlatokat kap, melyek között alig ismeri ki magát. Az AdWords kampánykezelés havidíja illetve a szolgáltatás színvonala nagyon eltérhet az egyes ügynökségeknél. Talán úgy tűnhet, a különböző árajánlatokat könnyű összevetni, de ez nem igaz, mert a szakmai színvonalról az ár alapján még nem lehet megtudni semmit. Pedig ahogy nyilván senki sem teszi fel rulettre az éves megtakarítását, ugyanígy senkinek nem érdemes AdWords fiókja kezelését egy lelkes laikusra bíznia!

Az esetleges, szubjektív döntések helyett arra bíztatunk mindenkit, hogy válasszon minősített Google Partner céget! Ahogy említettük, a Google Partner státuszt csak azok az ügynökségek kapják meg, melyek szakmai színvonalát a Google elismeri és szavatolja.

Praktikus infók:

egy minősített Google Partner ügynökségnél biztosan ott a Google Partner logó a weboldalon, a Google Szakértőkeresőben meg tudja találni a céget, és mivel ez a rendszer a Google szakmai hírnevét és az AdWords kampányok eredményességét is védi, minden Google Partner ügynökség oldalán megtalálja a Google iránymutatását ezzel kapcsolatban: együttműködés harmadik felekkel.

Az AdWordsben különben az a forradalmian új más hirdetési módszerekkel szemben, hogy az eredmények mindig követhetők és számszerűsíthetők. Tehát nincs több bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy egy adott kampánynak mi a megtérülése, nincs több kidobott pénz. Az Analytics és az AdWords összekapcsolásával teljesen egyértelműen látszanak az eredmények, és ezt az ügyfél is folyamatosan követheti. Maximálisan egyetértünk azzal, ami az előadáson is elhangzott: egy elégedett, sikeres ügyfél az ügynökség sikerét is növeli.

Munkatársnőnk a Google Partner ügynökségeknek tartott Sales Akadémián

Szerintünk egy profi, minősített AdWords szakértő megfizethető, de egy laikus által okozott kár megfizethetetlen. Nem éri meg kockáztatni.

Vissza az oldal tetejére