A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Így kaphat zöld utat a Shopping-kampányod

2019 júliusa óta a magyar online hirdetési szektorban is indíthatunk termékalapú hirdetéseket (Google Shopping). Egy korábbi cikkünkben már olvashattál a Shopping fontosságáról, működési mechanizmusáról és az előnyeiről is, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni — pláne a termékforgalmazóknak. A bejegyzésben kitértünk az Ads és a Google Merchant Center kapcsolatára is, de most mélyebbre ásunk, és még több infót hozunk, hogy aktuális Shopping-kampányaid zökkenőmentesen futhassanak.

Google Shopping beállítása

Az alapozás

Ahhoz, hogy Shopping-kampányokat indíthass, létre kell hoznod egy Merchant Center fiókot. Ügyelj a pontosságra, amikor megadod a vállalkozásodra és weboldaladra vonatkozó adatokat! Ebben segít a Google hivatalos súgója. A hiányosan kitöltött leírások fennakadásokat, sőt elutasítást is eredményezhetnek. De nincs okod remegni, összeszedtük a leggyakoribb hibákat, amik visszautasításhoz vezetnek.

Ezt a 6 dolgot ne hibázd el a Merchant Centerben!

  1. A logó feltöltése 2 méretben szükséges. A négyzet alakú verzió csak PNG vagy SVG formátumú lehet, a maximális mérete pedig nem haladhatja meg az 5 MB-ot. A mérete min. 500×500, max. 2.000×2.000 képpont lehet, az aránya pedig 1:1-es. A téglalap alakú logónál a formátum és a maximális méret ugyanaz, mint a négyzet alakúnál. A képméretek viszont változnak: min. 1000×500 képpont, max. 2.000×1.000 képpont, és 2:1-es arány.

    És amikre még ügyelj a logónál: távolíts el róla minden szöveget (beleértve a szlogent, a feliratokat)! Egyszerű vektorgrafikát és áttetsző hátteret használj a feltöltésnél! Ne feledd, a logónak jól kivehetőnek kell lennie kisméretű képernyőn is!

  2. A terméklistát (feedet) pontosan kell kitölteni. A feed egy olyan adatgyűjtemény, ami az adott árucikkek legfontosabb paramétereit tartalmazza (cím, leírás, típus, céloldal, stb.). Mivel a webshopból kerül kinyerésre, érdemes gyakorta frissíteni, hogy ténylegesen elérhető termékeket kínálhass a usereknek. Részletes leírást a feed szükséges elemeiről ide kattintva találsz.
  3. Gyakran találkozunk indokolatlan és túlzott nagybetűhasználattal a termékek megnevezésében, illetve a leírásokban. Igyekezz ezt kerülni, illetve, ha ilyennel találkozol a webshopodban, minél hamarabb javítsd! Csupa nagybetűvel ugyanis kizárólag a hivatalos márkanevek szerepeltethetők. Minden egyéb esetben csak az első betű lehet nagy.

Tippek-trükkök a termékekhez

  1. Megesik, hogy a termékek képek nélkül vagy vízjeles fotókkal vannak feltöltve. Ezeket azonnal pótolni és javítani kell, mert előbbiek nélkül az adott Shopping-kampány nem tudja megjeleníteni az árucikkeket, utóbbiak miatt pedig nem jelenhetnek meg a hirdetések a Google-ben. További segítség ehhez itt.
  2. Ha hiányos a leírás attribútum [description], akkor az adott árucikk nem megjeleníthető terméknek minősül a Google szemében. De az sem jó, ha túl hosszú vagy rövid a termékleírás, mert ezek szintén elutasításhoz vezethetnek. Tudjuk, hogy időigényes, de igyekezz a webshopodban ezeket helyesen megadni! Ehhez segítséget itt kapsz.
  3. Ahhoz, hogy a Merchant Center biztonságosnak minősítse a hirdetéseket és a hirdetett termékeket, tudnia kell, honnan származik a terméklista, és azt is, hogy mi a forrása a feednek (URL). Ennek bebizonyítására, illetve hogy biztosítsuk a rendszert, hogy a saját weboldalunkkal dolgozunk (jogosultak vagyunk a termékek reklámozására), igazolnunk kell az URL-t a Merchant Centerben: Beállítások (villáskulcs ikon jobb felül) -> Vállalkozás adatai -> webhely oldalon.

Shopping kampány indítása előtt fokozottan javasolt odafigyelni a felsoroltakra. Az sem árt, ha felülvizsgálod a webshopod adatait is, hogy azok valóban megfelelnek-e a Google által előírtaknak. Ha megtörtént az ellenőrzés, és kijavítod a hibákat, megkönnyítheted a kampányindítást, és elkerülheted az elutasítást. Ha szakmai segítségre van szükséged, keresőmarketing ügynökségünkre számíthatsz.

Vissza az oldal tetejére