A weboldalak betöltési sebességének mérését új szintre emelte a Google, ezek az adatok ráadásul már a rangsorolási algoritmusnak is részét képezik. Hogyan teszteld, hogyan értelmezd, hogyan javítsd az új mérőszámokat? Most mindent megtudhatsz róla!
A Google évek óta dolgozik a weboldalak mobil változatainak hatékony feltérképezésén, és ez idő alatt többször is jelezték, hogy nem árt komolyan venni a mobilos felhasználói élményt, mert a jövőben ez elsődleges fontosságúvá válik. Ez a jövő most érkezett el, ugyanis bejelentésük szerint 2021 márciusától teljes mértékben átváltanak a mobile-first indexelésre, ami a mobilbarát weboldalakat részesíti előnyben az egyes honlapok feltérképezésekor.
Akármilyen vállalkozást vezetünk, a célunk általában ugyanaz: elérni, hogy a vásárlóink minket válasszanak, ne pedig a konkurenciát. Mivel azonban manapság már úgyszólván lehetetlen eladásokat generálni ütős online jelenlét nélkül, a klasszikus hirdetési technikák egyre kevésbé hatékonyak.
A SPIN egy ősrégi értékesítési technika alkalmazása az online marketing platformjain. Rengeteg könyv, blogcikk szól különböző eladási technikákról, és ezernyi trükkről hallani előadásokon, saleses konferenciákon, de egy sem annyira bevált és hatékony, mint a SPIN.
Számtalan cikk született már a Google kereső működéséről, és a keresőoptimalizálás módszereiről. Ezen belül az egyik örökzöld téma az átirányítások helyes kivitelezése, a HTTP-válaszkódok hatása a Google találatokra.
A weboldalunk felépítésének, külsejének és működésének megtervezése izgalmas folyamat. Ki ne szeretne válogatni a sok tíz, sok száz lehetőség közül, hogy végül rátaláljon a tökéletes template-re, amellyel weboldala kitűnhet az internet sűrűjéből?
Elsőre ez kreatív kihívásnak tűnhet, azonban könnyen falakba ütközhetünk, hiszen számos szempontot kell figyelembe vennünk: designt, funkcionalitást, felhasználói élményt, SEO elemeket, egyebeket.
Az alábbi blogposztban pontokba szedjük, mi mindent kell szem előtt tartanunk a leghatékonyabban SEO-zható template kiválasztása érdekében.
Korábbi cikkeinkben már említettük, hogy fontos a weboldalon közzétett szövegek helyénvaló tagolása, képekkel és más médiaelemekkel történő gazdagítása, valamint az olvasók érdeklődésének fenntartása. Nem elég, ha megfelelő, egyedi szöveges tartalmak írásával a honlapra tereljük a látogatókat, ott is kell őket tartani valamivel. Márpedig egy hosszabb folyószöveget nem valószínű, hogy elolvasnak, hacsak nem színesítjük különböző érdekes és/vagy informatív médiaelemekkel is.
Nemrégiben írtunk egy, a keresőoptimalizálás szempontjából fontos eszközről, a Google Search Console-ról, és az azt érintő változásról (tudniillik a weboldalak már DNS-rekordon keresztül is hitelesíthetők). Nem vetünk véget a cikkezésnek, igyekszünk a legtöbb Google-féle bejelentésről írni, illetve a keresést és a megjelenést érintő újdonságokról is. A mostani téma, amit boncolgatunk, az a legutóbbi algoritmusfrissítés.
Nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy egyedi tartalomgyártás nélkül nem lehetünk sikeresek sem a SEO-ban, sem pedig az online marketingben. A tartalom alapfeltétele a jó találati eredmények elérésének, valamint ügyfeleink és bevételeink megtartásának. Az egyedi és minőségi tartalom elkötelezhet, a rossz és átgondolatlan szöveg pedig elijeszthet.
Bár a SEO alapelvei minden weblapnál ugyanazok, az egyes rendszerek különböző felépítéséből és működéséből adódóan az elvégezhető (és elvégzendő) műveletek eltérőek lehetnek. Jónéhány beállítás lehet segítségünkre a Joomla keresőoptimalizálásában, és ezek többsége szerencsére egyszerű és egyértelmű. Azonban van pár specifikusabb dolog, amire ennél a tartalomkezelő rendszernél oda kell figyelni, ha hatékonyan szeretnénk csinálni a SEO-t. Egy biztos: mindenképp időt, energiát, és munkát kell belefektetni, hogy a maximumot hozzuk ki belőle. Az alábbiakban átvesszük az alapokat.
Változik a világ, változik a Google, és változunk mi is. Az elmúlt időszakban számos ügyfelünk jelezte, hogy számukra egy új konstrukció kidolgozása lenne aktuális, mivel hatalmas termékpalettával rendelkező webshopot üzemeltetnek, ahol a sikerdíjas megoldás kevésbé hatékony és gazdaságos. Ennek megfelelően a jövőben kétféle szolgáltatást nyújtunk a SEO-n belül: az általunk a magyar piacra bevezetett sikerdíjas mellett havidíjas optimalizálást is vállalunk. Blogbejegyzésünkből kiderül, mikor célszerű és kiknek éri meg a legújabb termékünk, azaz a fix díjas SEO mellett dönteni.
Sokan csak nevettek, amikor az Apple 2011-ben bemutatta a Sirit. Érdekes újítás volt, amivel el lehetett szórakozni ideig-óráig, de a pontatlansága miatt nem jósoltak nagy jövőt a technikának. Azóta azonban sokat változott a világ, a hangalapú keresés pedig megkerülhetetlenné vált. Napjainkban számos cég kínál ilyen megoldásokat (Cortana, Amazon Alexa, Google Asszisztens), amelyek rendkívül elterjedté váltak a felhasználók körében. A mesterséges intelligencia fejlődésével a mai rendszerek 95%-os pontosságra képesek, világszerte pedig több mint 420 millió okoshangszóró talált már gazdára. Mindennek komoly hatása van a Google-keresésekre, ennélfogva a SEO-ra is.
Mielőtt még keresőoptimalizálásról, Ads-hirdetésekről, látogatókról vagy konverzióról beszélnénk, fel kell tennünk egy sokkal alapvetőbb kérdést: milyen domain név alatt fusson a weboldalunk? Mivel a döntés jelentősen befolyásolja a site sikerét, később pedig csak komoly veszteségek árán lehet megváltoztatni, érdemes időt szánni a legjobb megoldás kifundálására. Aktuális blogbejegyzésünkben bemutatjuk a legfontosabb szempontokat a megfelelő cím kiválasztásához.
Mindenki tisztában van a keresőmotorok jelentőségével. Habár a SEO tevékenységek legfőbb célja az első oldalon belüli lehető legjobb helyezés elérése, ezen túl más lehetőségeink is vannak arra, hogy megjelenjünk a Google felületén. Miután a Google bevezette (2012) a knowledge graphon és knowledge panelen történő megjelenést (tudáspanelt), akár több különböző formában is megjelenhet vállalkozásunk, weblapunk a találati listán. Egyes keresések esetén a tudáspanel sokat növelhet a forgalmunkon, hiszen kiemelkedik a „megszokott” találatok közül. Igaz, ennek elérése keményebb dió, mint gondolnánk. Lássuk, hogyan lehet vállalkozásunknak saját Google tudáspanelje!
Minden kisvállalkozó megkapta már életében legalább egyszer a kérdést, hogy miért nem fekszik rá jobban a SEO-ra, és miért nem alakít ki átfogó online marketingstratégiát. Jogos a felvetés, hiszen manapság az emberek elsősorban a neten (mobilon vagy laptopon) keresnek termékeket és szolgáltatásokat.
Napjainkban egyre több webáruház/website próbál határokon túlívelő szolgáltatást kínálni. A sikerhez ebben az esetben is elengedhetetlen a hatékony keresőoptimalizálás, a különböző nyelvi lokációk azonban speciális megoldásokat kívánnak. Egy többnyelvű weboldalnál – sok más alapvető kritérium mellett – három dologra szükséges odafigyelni kódszinten: a karakterkódolásra, a nyelvi lokációra, és az adott tartalom különböző nyelvi változatainak beállításaira.
A Google organikus találati listáján megcsípni a top pozíciókat nem egyszerű. Sok-sok munka és szakértelem szükséges hozzá, hogy a ráfordított időről ne is beszéljünk. Amikor végre elérjük a kívánt helyezést, azt gondolnánk és remélnénk, hogy megrohamozza oldalunkat a vásárlásra kiéhezett vevősereg. Hidegzuhanyként hathat, ha ez mégsem történik meg. Hol lehet a hiba? Mi ment félre? Mit tehetünk? Blogbejegyzésünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.
Ha vállalkozóként eljutunk arra a pontra, hogy webáruházat készíttetünk, három lehetséges út áll előttünk: egyedi fejlesztésű webshopot indítunk, bérelhetőt, vagy nyílt forráskódút. Mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya, a kérdés már csak az, hogy mennyi időt, pénzt és energiát vagyunk hajlandóak a működtetésbe invesztálni.
Hogy a kérdést megválaszolhassuk, érdemes az ügyfelek fejével gondolkodni. Tegyük fel, hogy rákeresnek a telefonos értékesítéssel foglalkozó cégekre, ám a Google-ben javarészt álláshirdetésekkel találkoznak. Oldalak tucatjait kell átböngészniük, mire releváns találatra – azaz az Ön cégére - bukkannak. Kevésbé virágnyelven megfogalmazva ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem találják meg vállalkozását.
A jó pozíciók megőrzésének érdekében fokozott óvatossággal kell eljárni egy honlap átalakításánál. Nem elég az ügyfelek igényeit figyelembe véve felhasználóbarát, modern designnal bíró platformot létrehozni, a Google algoritmusainak és a keresőrobotok által támasztott elvárásoknak is meg kell felelni. Összegyűjtöttük, hogy mikre érdemes odafigyelni weboldalcsere esetén.
Évek óta olvassuk, hallgatjuk, hogy a linképítés és úgy általában véve a SEO halott. Mondják ezt a laikusok és az online marketing területén tevékenykedő szakemberek. De miéééért? – merül fel az ábeli kérdés.
2015 áprilisában jókora riadalmat keltett a Google a weblaptulajdonosok körében, amikor bejelentette a mobilbarát frissítést - a szakmában a "mobilegeddon" kifejezés is napvilágot látott ekkoriban. Számos rémhír is elterjedt, miszerint ha oldalunk nem rendelkezik mobilbarát verzióval, akkor hátrébb kerülhetünk a találati listán. Mindez abból fakadt, hogy sokan félreértelmezték, kiforgatták a Google eredeti közleményét.
Sokan elhatározzák, hogy felpörgetik weboldaluk forgalmát: a keresőoptimalizálás (SEO) segítségével növelhetik a látogatottságot, egyúttal az eladások számát. Ennek rövid távú megvalósítása nem, hosszú távú kivitelezése azonban nagyon is lehetséges. Hogy mi kell a „maratoni út” sikeres megtételéhez? Mutatjuk!
Az interneten számtalan útmutató található kulcsszókutatás kapcsán, azonban egy sem számol be ennek jelentőségéről. A weblaptulajdonosok többsége nem is fektet rá akkora hangsúlyt, mint amennyire szükségszerű lenne. A megfelelő kifejezések felkutatása hosszú távon komoly jelentőséggel bír.
Amikor úgy döntünk, hogy szeretnénk lefejlesztetni egy tetszetős, modern weboldalt, vagy csak a régit pofoznánk ki, jogosan merül fel az igény: a találati lista elejére akarok kerülni!
Azonban a keresőoptimalizálási (Search Engine Optimization - SEO) szempontok figyelembevételének szükségességéről a mai napig megoszlanak a vélemények. Míg egyesek azt állítják, semmilyen hátrányunk nem származhat a szakemberek bevonása nélküli weboldalfejlesztésből, mások arra hívják fel a figyelmünket, ha a honlapunk optimalizálását hozzá nem értőkre bízzuk, kulcsszavaink pozícióinak visszaesése elkerülhetetlen lesz. Hol az igazság?
Ügyfelünk honlapja szép fejlődést mutatott az általunk optimalizált kulcsszavak tekintetében. Egyes szerződött kifejezések már a Google találati lista első oldalán szerepeltek; a nehezebb, általánosabb keresőszavak lassabb tempójú javulással reagáltak az általunk végzett módosításokra.
Egyik napról a másikra azonban az organikus találati lista legelső helyén lévő kulcsszavak visszaestek. Ezt nemcsak saját fejlesztésű rendszerünk, de ügyfelünk is jelezte.
Régóta fontolgattuk, hogy ideje lenne már egy bombabiztos, titkos útmutatót adni arra vonatkozóan, hogyan különböztethetik meg a megbízók a profi és az amatőr keresőoptimalizálási cégeket.
Évek óta azt látjuk, hogy a visszakövethető, mérhető eredményesség igénye alaposan újraírja a cégek marketingstratégiáját, és ezt a tendenciát erősítette meg a közelmúltban az Evolution – Az online evolúció napja c. konferencia is számunkra. Éljen a keresőmarketing!
Tudta, hogy a Google mindig válogatott, exkluzív badarságokkal ünnepli a bolondok napját? Fussuk át az eddigi évek abszurd ötleteit: keresés gondolatolvasással, okosital, jövőbelátás, kutatóközpont a Holdon, gimnasztikával irányítható Gmail...