A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

8 ok, amiért érdemes hosszú távú SEO stratégiában gondolkodni

Sokan elhatározzák, hogy felpörgetik weboldaluk forgalmát: a keresőoptimalizálás (SEO) segítségével növelhetik a látogatottságot, egyúttal az eladások számát. Ennek rövid távú megvalósítása nem, hosszú távú kivitelezése azonban nagyon is lehetséges. Hogy mi kell a „maratoni út” sikeres megtételéhez? Mutatjuk!

Search Engine Optimization

  1. A SEO — ahogy a Google is — folyamatosan változik
    A Google évente számtalanszor végez kisebb-nagyobb módosításokat algoritmusain (pontos számot képtelenség mondani), így nagyon könnyen lemaradhat az, aki nem figyeli a találati listák változását, és ezzel együtt keresőoptimalizálási stratégiáját. Bár hasonlóak voltak a rangsorolási alapok a SEO hajnalán is, 2018-ban több paraméternek kell megfelelni, mint valaha - nem beszélve arról, hogy szegmensenként eltérő keresési módszerek vezethetnek eredményre. Változások voltak, vannak és lesznek, fel kell készülni rájuk. Tájékozatlanságunk miatt ne vesszen sötétségbe oldalunk, kövessük rendszeresen a MOZ algoritmus-frissítések listáját

  2. A rangsorolás nem egy-kettőre történik
    Nem halad előrébb a weboldal a keresőben? Szimplán csak arról lehet szó, hogy bár jelenleg is zajlanak a SEO munkálatok, rövid idő telt el az optimalizálás kezdete óta. Tapasztalataink szerint legalább 2-6 hónap leforgása után számolhatunk csak kézzelfogható eredményekkel. Persze ahhoz, hogy az organikus találati listán jó helyezéseket érjünk el, nem árt az sem, ha megfelelő kulcsszavakkal dolgozunk egy még telítetlen szegmensben. Tegyük fel, hogy autómosót üzemeltetünk Budapesten a Szugló utcában; propagáljuk magunkat erre vonatkozó keresőszavakkal: autómosó Zugló, kézi autómosó XIV. kerület, stb.!

  3. A versenytársak is keresőoptimalizálnak
    Nincs idő a lazsálásra: ahhoz, hogy egy vállalkozás, és annak weblapja versenyben maradhasson, szükséges a folyamatos optimalizálás. A mediapost.com információi szerint 2018-ban csak az Egyesült Államokban 72 milliárd dollárt költöttek a cégek SEO-ra. Ez a szám egyre csak növekszik – ahogyan a keresőoptimalizálás fontosságát felismerő vállalkozásoké is. Ergo az idő múlásával egyenes arányban a konkurensek száma is nő.
    Konkurencia verseny

  4. Az összetett hatás itt is érződik
    Akár egy jó befektetésnél, a keresőoptimalizálásra fordított erőforrások megtérülnek, idővel pedig megsokszorozódnak. Ahhoz azonban, hogy elfoglaljuk az első helyek egyikét az organikus találati listán, jól kiválasztott kulcsszavakat és azokhoz szorosan kapcsolódó kifejezéseket is használnunk kell. Vegyünk példának egy esküvőiruha-kölcsönzőt. Ha a weboldalát célzottan optimalizáljuk, érdemes a tipikus kulcsszavak mellett (menyasszonyi ruha, esküvőiruha-bérlés) más kapcsolódó kifejezéseket, szinonimákat is alkalmaznunk (menyecskeruha, alkalmi cipő, fátyol aráknak). Ezek használatával nemcsak honlapunk tartalmát tehetjük relevánssá, de előrébb kerülhetünk a találati listán is, és új vásárlókat szerezhetünk.

  5. A SEO is a reklám egy formája
    Egy terméket, szolgáltatást folyamatosan népszerűsíteni, hirdetni kell. Ha nem tesszük, vásárlókat veszíthetünk, rajtuk keresztül pedig bevételt. Minél több kapcsolódó csatornát használunk, annál több fogyasztót érhetünk el célzottan: akad, akit YouTube videós hirdetéssel, míg mást Google Ads és remarketing kampánnyal, Facebook-poszttal is könnyen a webáruházba csábíthatunk. Ezek a csatornák bár gyors eredményre vezethetnek magas költségen, SEO nélkül elveszünk a Google keresőben. Bizonyosodjunk meg róla tehát, hogy oldalunk jó kezekben van, és az optimalizálása folyamatos!

  6. A Google imádja a friss tartalmakat
    Ha eddig kevés hangsúlyt fektettünk a szájt tartalmának frissítésére, akkor itt az ideje váltani, újítani. Több mint egy évtizedes tapasztalatunk alapján kijelenthetjük, hogy az aktualizált, egyedi tartalommal rendelkező oldalak akár egyszerre több kulcsszóra is előkelő helyezéseket érhetnek el a Google találati listáján, így a forgalmuk is növekedhet. A hangsúly az egyediségen van: a Ctrl+C; Ctrl+V-vel egy az egyben lemásolt szövegektől érdemes elhatárolódni. Mondanivalónkat célcsoportunk igényeinek megfelelően fogalmazzuk meg a kezdőlapon, a termékleírásoknál, de még a blogbejegyzésekben is – egyszóval mindenhol!

    Idő előtt leállítani a keresőoptimalizálást = pénzkidobás

  7. Idő előtt leállítani a keresőoptimalizálást = pénzkidobás
    1-2 hónapot követő „sikertelenséget” látva egyesek úgy döntenek, felhagynak oldaluk optimalizálásával. Azért, mert annak nem volt foganatja ilyen rövid időn belül, nem érdemes sutba dobni az addigi munkát – ez felesleges pénzkidobás. Várjunk türelemmel, amíg a SEO és az annak részeként működő linképítés megteszi a hatását! Komoly előnyöket hozzávetőlegesen 2-6 hónap alatt kovácsolhatunk magunknak a konkurensekkel szemben (lásd fent!).

  8. Az optimalizálás szüneteltetése megkongathatja a vészharangot
    Az állandó hektikusság sehol sem működik igazán jól; egy rendszer sem díjazza a szisztematikus leállást és újraindítást. A SEO esetén a Google nemcsak a minőségi, egyedi tartalom, jó oldalstruktúra meglétét, a linkek és megosztások gyarapodását érzékeli, de azt is fontos rangsorolási tényezőnek veszi, hogy a szájt folyamatosan elérhető, és megbízhatóan működik.  
    Amennyiben szeretnénk elkerülni, hogy a SEO ablakon kidobott pénz legyen, a felsoroltakat mindig fontos szem előtt tartani, és a hosszabb, de biztos utat választani. Emellett pedig keresőoptimalizálásra specializálódott szakembereket is érdemes megbízni, akik keresőbaráttá teszik oldalunkat, elemzés alá vonják konkurenseinket, és ezeket figyelembe véve végzik el a szükséges módosításokat az optimalizálás során.

Forrás: https://www.willmullins.com.au/8-simple-reasons-why-seo-long-term-game/

Vissza az oldal tetejére