A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Elöl vagyok a keresőben, mégis kevés a vásárlóm

A Google organikus találati listáján megcsípni a top pozíciókat nem egyszerű. Sok-sok munka és szakértelem szükséges hozzá, hogy a ráfordított időről ne is beszéljünk. Amikor végre elérjük a kívánt helyezést, azt gondolnánk és remélnénk, hogy megrohamozza oldalunkat a vásárlásra kiéhezett vevősereg. Hidegzuhanyként hathat, ha ez mégsem történik meg. Hol lehet a hiba? Mi ment félre? Mit tehetünk? Blogbejegyzésünkben ezekre a kérdésekre keressük a választ.

Elöl vagyok a Google találati listáján

Ha nem kattannak ránk

Az, hogy az oldalunk az első helyek egyikén tanyázik a Google-ben, még nem jelenti törvényszerűen azt, hogy az emberek rá is kattintanak. Könnyen lehet, hogy átsiklanak felette, és inkább az alattunk lévő találatokat választják. Ennek több oka is lehet.

Senkiföldjén

Az egyik, ha az általunk választott kulcsszónak alacsony a keresési volumene. Amennyiben például a statisztika szerint napi 20 látogatónk volt, az igen kevésnek tűnhet. Viszont ha figyelembe vesszük, hogy a kulcsszó napi keresési volumene alapján összesen csak 22-en kerestek rá a kifejezésre, már nem is hangzik olyan rosszul. Ezt a problémát könnyedén elkerülhetjük, ha az előzetes kulcsszókutatás során gondosan választjuk meg a használni kívánt szavakat.

Leírhatjuk magunkat

Az elmaradó kattintásokért sokszor a rossz title és description a felelős. Ha a leírás irreleváns a kulcsszóra, aligha számíthatunk kígyózó sorokra a webshopunkban. Hasonló hiba lehet, ha a leírások nem elég hívogatóak, informatívak, vagy éppen túlságosan hosszúak, unalmasak. Az automatikusan generált descriptionök is árthatnak vállalkozásunknak, hiszen előfordulhat, hogy a rendszer nem a hasznos, vevőcsalogató információkat emeli ki.

Menekülők

Mindannyiunkkal megesik, hogy megnyitunk egy URL-t, aztán villámgyorsan be is zárjuk azt. Potenciális ügyfeleink is hasonlóan viselkednek. Kattintásra bírni őket csak a történet egyik fele. Meg is kell őket győznünk, hogy az oldalunkon maradjanak, és használják azt.

Bounce Rate és társai

Need for Speed

A magas bounce rate-et (visszafordulási arány) számos hiba okozhatja. Az egyik leggyakoribb, ha a weblapunk túl lassan töltődik be. A legtöbb user nem szeret várni, inkább bezárja a linket, és a következő találatot választja. Célszerű a Google PageSpeed Insights segítségével átvizsgálni weboldalunkat, és orvosolni a rendszer hibáit.

Nekem ez magas

A bonyolult oldalszerkezet inkább taszítja, mint vonzza a vevőket, hacsak nem elméleti matematikusokból áll az ügyfélkörünk. Ha a menü hierarchiája átláthatatlan, nem következetes, a termékkategóriák pedig logikátlanok, a látogatók hamar ráunnak a labirintusban való bolyongásra, és egy letisztultabb oldallal rendelkező konkurens mellett döntenek.

Bennünk van az X

Felhasználói szemmel nincs annál bosszantóbb, mint amikor három pop up ablakot és két bannert kell kiikszelni, mire eljutunk ahhoz a tartalomhoz, amiért jöttünk. Ne éljünk vissza a userek türelmével! Egy-egy felugró ablak még belefér, a vevőink azonban a termékeinkre kíváncsiak, nem a hirdetéseinkre.

Mobilitás

Manapság elengedhetetlen, hogy honlapunk okostelefonon és tableten is ugyanolyan könnyen használható legyen, mint PC-n vagy laptopon. Ha kis képernyőn olvashatatlan a tartalom, kezelhetetlen a menü és nehezen használhatók a funkciók, a látogatók jelentős részét elveszítjük.

Stratégiai kérdések

Az átgondolt marketingkoncepció fontos szerepet játszik a látogatók meggyőzésében és vásárlásra ösztönzésében. A Call to Actionök szerepét nem szabad lebecsülni az értékesítésben: ha hiányoznak a szövegből, rosszul vannak megfogalmazva, vagy éppen túlhalmoztuk őket, nem számíthatunk sikerre. Ugyanilyen gondos tervezést igényel a bannerek elhelyezése, a weboldal logikus felépítése és könnyű használhatósága. A marketingstratégiába az is beletartozik, hogy ne áruljunk zsákbamacskát, azaz ne ígérjünk mást a találati listán, mint amit a webshopunkban kínálunk!

Átgondolt koncepciók

Szó se róla

A minőségi szöveges tartalomnak nemcsak a látogatottság növelésben van fontos szerepe, hanem a userek megtartásában is. Az összefüggéstelen, olvashatatlan, helyesírási hibákkal teletűzdelt kontent igencsak illúzióromboló, és könnyen bizalmatlanságot ébreszt a látogatóinkban. Ezzel szemben a gondosan megírt, szakértelmet sugárzó, kiemelésekkel, listákkal és címsorokkal tagolt szövegnél kevés hatékonyabb meggyőzőeszköz létezik.

Mire vagyunk vevők?

Üzemeltessünk bármilyen webshopot, kínáljunk akármilyen szolgáltatást, néha mi is a Google-höz fordulunk, ha keresünk egy terméket vagy céget. Figyeljünk oda saját szokásainkra; mikor válik egy oldal szimpatikussá, mitől ébreszt vásárlási kedvet bennünk? Mik azok az apróságok, amikkel meggyőz, hogy őket válasszuk? Ezeket a tapasztalatokat saját weboldalunkon is felhasználhatjuk, hiszen ügyfeleink ugyanolyan hús-vér emberek, mint mi. Ha rákattintanak egy URL-re, hatékony, gyors és felhasználóbarát oldalt várnak, ahol könnyedén megrendelhetik a kívánt terméket vagy szolgáltatást. Az akadálypályákat senki sem szereti!

Vissza az oldal tetejére