Itt az újabb algoritmusfrissítés
Nemrégiben írtunk egy, a keresőoptimalizálás szempontjából fontos eszközről, a Google Search Console-ról, és az azt érintő változásról (tudniillik a weboldalak már DNS-rekordon keresztül is hitelesíthetők). Nem vetünk véget a cikkezésnek, igyekszünk a legtöbb Google-féle bejelentésről írni, illetve a keresést és a megjelenést érintő újdonságokról is. A mostani téma, amit boncolgatunk, az a legutóbbi algoritmusfrissítés.
Egy kis visszatekintés
A nyár folyamán nem kevés módosítást végzett a Google az algoritmusain. Bár a fejlesztés folyamatos, egy-egy kiugró frissítés — mint például a mostani — nagy átrendeződést eredményezhet.
Tudjuk jól, hogy a Google nem a nagy bejelentésekről híres, de amióta Danny Sullivan, a SEO berkekben közismert „guru” leszerződött hozzájuk szóvivőnek, ez megváltozott. Ő jelentette be Twitteren a legújabb, szeptember 24-én elvégzett algoritmusfrissítést is. A posztban egy augusztusi blogra hivatkozott, amiben jó tanácsokat adnak a weblaptulajdonosoknak, keresőoptimalizálással foglalkozó webmestereknek és cégeknek.
Frissítsük fel!
A Google a cikkben összefoglalta, hogy szerintük a minőségi tartalomnak kiemelt szerepe van (Focus on content) a weboldalak esetében. Szó esett a bejegyzésükben továbbá arról is, hogy miket gondolnak fontosnak a tartalmakat illetően:
- az információk legyenek minden esetben hitelesek,
- nyújtsanak valós leírást az adott topikon belül,
- legyenek eredetiek (máshol ne találják meg),
- ne hemzsegjenek a stilisztikai és helyesírási hibáktól,
- a bennük szereplő címek legyenek egyértelműek, nem trükközők,
- mobileszközökön is megfelelően jelenjenek meg,
- jó, ha hivatkoznak rájuk a sajtóban, könyvekben, stb. (ez nem érint minden szegmenst),
- a tartalmak akkor jók, ha te is megosztanád/bekönyvjelzőznéd azokat.
Erről bővebben a 2019 augusztusában kiadott alap-algoritmusfrissítésről szóló bejelentésben olvashatsz, illetve irányadó lehet a Google minőségi ellenőrei számára kiadott (és nemrégiben frissített) dokumentum is.
Hogyan tovább?
Egyértelmű, hogy a következő napokban/hetekben még számíthatunk átrendeződésekre. Frissítéskor soha nem azonnal következik be a változás, napokon át észlelhetünk „anomáliákat”: például reggel még az első 5-ben szerepel a weblapunk, de délben már sehol nem találjuk a keresőben.
A keresőóriás számtalan adatközpontot üzemeltet, melyek szinkronizációja időigényes. Szóval semmi ok az aggodalomra, mert az említett példa természetes. Ha a témára releváns, informatív, egyedi, szakértői és megbízható a tartalmunk, minőségi hivatkozásokat/említéseket kapunk, akkor nem fogunk hosszú távon kiesni a találati listáról.
Egy biztos, a következő időszakban minden SEO-s nagy figyelemmel követi majd a változásokat, hiszen le kell vonni a konklúziót (akár fogást is találhatnak a konkurencián). A Google Analytics és a Search Console nagyban segíti a vizsgálódásukat: ezekkel az eszközökkel valós forgalmi adatokról kaphatnak képet (igaz, a SC esetén inkább átlagokról van szó, mintsem egzakt mérési eredményekről).