A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Válasszunk profi SEO-s stratégiát!

Akármilyen vállalkozást vezetünk, a célunk általában ugyanaz: elérni, hogy a vásárlóink minket válasszanak, ne pedig a konkurenciát. Mivel azonban manapság már úgyszólván lehetetlen eladásokat generálni ütős online jelenlét nélkül, a klasszikus hirdetési technikák egyre kevésbé hatékonyak.

Sőt, valójában alapjaitól kell átformálnunk gondolkodásunkat, ha eredményeket akarunk elérni, hiszen az online térben akkor tudjuk elnyerni vásárlóink szívét, ha a hangsúlyt a minőségi tartalom előállítására helyezzük. És ha jól csináljuk, nem nekünk kell hajkurásznunk a vevőket, hanem ők találnak meg minket.

Az online keresőmarketing arra a felismerésre épül, hogy a hagyományos hirdetéseknél vagy reklámoknál sokkal kifizetődőbb felhasználni a Google kínálta lehetőségeket, és elérni, hogy a vevő maga bukkanjon rá termékeinkre, szolgáltatásainkra, egyszerűen azért, mert azt kínáljuk, amire szüksége van. Másképpen mondva, bele kell látnunk a vásárlóink fejébe, és úgy kell felépítenünk a honlapunkat, hogy az minden részletében azt tükrözze, amire vevőink vágynak. És itt elsősorban nem a dizájnra kell gondolni, hanem a tartalomra, ami a weboldalainkon szerepel.

Ez azonban nem minden: tartalmainknak valóban értékesnek kell lenniük, visszatérésre kell ösztönözniük vevőinket, és arra, hogy bátran meg is osszák mindezt másokkal. A keresőmarketing tehát nem más, mint egy bizalmi viszony kiépítése a vásárlóinkkal, ami – profi kivitelezés mellett – visszahat marketingünkre, és további eladásokat generálhat. De hogyan működik mindez a gyakorlatban?

Sikerdíjas SEO

Jó kulcsszavakkal a jó helyezésekért

Weboldalunk akkor képes hatékonyan tükrözni a vásárlói igényeket, ha okosan építjük be online tartalmainkba azokat a kulcsszavakat, amelyekre a felhasználók a Google-ben keresnek. Ez arra ösztönzi a Google algoritmusát, hogy az adott kulcsszóra kiadott keresési találatok között jó helyezést adjon honlapunknak, így egyre több vásárlót tudunk magunkhoz vonzani. Amennyiben ezt nem csak trükkökkel, hanem komoly tartalommal érjük el, a vevők bízni fognak bennünk, ami visszahat helyezésünkre a természetes találatok között, még előbbre helyezve weboldalunkat. Ez a fajta építkezés a keresőmarketing alapja, ám fontos tudunk, hogy nem minden kulcsszó esetében ugyanolyan egyszerű vagy nehéz előkelő helyezéseket elérni. És itt is van az első és legfontosabb buktató: sokan nem a megfelelő kulcsszavakkal kezdik weboldaluk optimalizálását, mégis gyors eredményt várnak, ezért csalódniuk kell.

A kulcsszavak nehézsége azt jelenti, hogy mekkora verseny folyik az adott keresendő kifejezésért, és milyen nehéz jó helyezést elérni vele a Google találati listáján. Minél nagyobb a verseny, annál nagyobb a kulcsszó nehézsége, ezért annál bonyolultabb munkára van szükség online tartalmunk fejlesztésekor.

A kulcsszóépítés első lépése, hogy kiválasszuk azokat a kifejezéseket, amelyek esetében van esély reális időtávon belül jó helyezést elérni, helyezéseinket megfelelő mértékben javítani. Egy-egy kulcsszó megvizsgálásakor két kérdést kell magunknak feltenni: képesek leszünk elegendő forgalmat bevonzani ezekről a kulcsszavakról ahhoz, hogy megtérüljön a beléjük fektetett energia? Képesek leszünk elég magasra kerülni a találati listán ahhoz, hogy a felhasználók megtaláljanak minket? Éppen ezért nem szabad túl könnyű kulcsszavakra időt fecsérelnünk, hiszen ezekre alig keres valaki, de kezdetben a túl nehéz kulcsszavakat is kerülnünk kell, mert félő, hogy erőfeszítéseinkért cserébe nem kapunk kielégítő eredményeket.

Sikerdíjas SEO keresőoptimalizálás

SEO lépésről lépésre

Fontos, hogy olyan stratégiával vágjunk neki a keresőmarketingnek, aminek az alapja a fokozatosság. A siker elérésének első lépése ugyanis pozíciónk realisztikus felmérése: ha vállalkozásunk már meghatározó piaci szereplő, mely erős vásárlóréteggel rendelkezik, más módszerrel kell belevágnunk, mint abban az esetben, ha nulláról indulunk. Lehetséges, hogy weboldalunk csak egy kis tuningot igényel, hiszen évtizedes vállalkozásunk népszerű, sokat hivatkozott szereplő a saját szegmensében, ezért közepesen erős kulcsszavak esetében is jó helyezéseket ér el a Google organikus találatai között. Az ilyen cégeknek a legtöbb esetben komoly anyagi tartalékaik is vannak, így megengedhetik maguknak, hogy a legerősebb piaci versenytársaikkal versenyezzenek a legnehezebben optimalizálható kulcsszavakkal a Google legelső találataiért.

Egy kisebb vállalkozás azonban nem helyezheti egyből ilyen magasra a lécet, hanem fokozatosan, szilárd alapokra kell felépítenie online jelenlétét. Eszerint a modell szerint érdemesebb olyan kulcsszavakra fordítani az energiát, amelyeket a várálók valóban használnak keresésük indításakor, ám mégsem túlzottan kiélezett az értük folyó verseny. Ezzel lehetséges az előnyösebb pozíciók elérése a természetes találatok között, és a vevők egyre nagyobb mértékű bevonzása.

A sikerdíjas keresőoptimalizálás előnyei

Erre a fajta stratégiaépítésre vezette be a magyar piacra a sikerdíjas SEO-t a net-Position kft. 2006-ban. Ez egy kulcsszóalapú árazási modell, mely lefedi a keresőoptimalizálás teljes folyamatát a megfelelő kulcsszavak kiválasztásától egészen az eredmények napi szinten történő méréséig. A sikerdíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy egy cég előtt se lehessen akadály, ha csak kisebb összegeket tudnak keresőmarketingjükbe fektetni.

A konstrukció különlegessége abban áll, hogy csak akkor kell költségekkel számolni, ha az adott kulcsszóra javulnak a helyezések. Ez a fajta növekedés megfelelő tartalomgyártással párhuzamosan több konverzióhoz vezet, így finanszírozhatóvá válik az adott vállalkozás marketingje, hiszen az közvetlen anyagi eredményeket produkál.

Természetesen minden cég más és más utat jár be, és a növekedés hosszú, sok energiát felemésztő folyamat. Azonban a megfelelően építkező stratégia követésével lépésről lépésre haladhatunk a nehezebb, munkaigényesebb kulcsszavak, valamint az azokkal járó nagyobb profit felé.

Vissza az oldal tetejére