A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Miért fontos, hogy jelen legyünk a közösségi oldalakon - már nem elég a weboldal?

2018-at írunk, ma már hatalmas luxus (és óriási öngól), ha nem használjuk ki a közösségi oldalakban rejlő lehetőségeket: szerepük jelentős a vállalkozások életében. Segítségükkel hatékony márkaépítésbe foghatunk, népszerűbbé tehetjük szolgáltatásainkat és/vagy termékeinket. Különösen indokolt jelen lennünk ezeken a platformokon, ha követőtáborunkat gyarapítanánk vagy weboldalunkból származó online forgalmunkat növelnénk.

Jelentős forgalom növekedés

Ami a platformokat illeti, számos lehetőség jöhet szóba - nekünk csak arra kell törekednünk, hogy megtaláljuk azokat az oldalakat, ahol kapcsolatba léphetünk már meglévő és potenciális ügyfeleinkkel. A közösségi médiumokban a marketingstratégiánknak megfelelően kommunikálhatunk, szem előtt tartva kitűzött céljainkat.

Vegyük példának a Facebookot, ami indulása óta (2004) folyamatosan növekszik és jelenleg 2 milliárdot meghaladó taggal működik. Kívánhatnánk magunknak ennél nagyobb szabadon felhasználható online adatbázist? Ha a userek közül csak néhány tízezret elérhetnénk, ha csak a célzott felhasználók egy negyede nyitott lenne ránk, ha az érdeklődők további megkereséseket hoznának, weboldalunk szárnyalhatna.

Facebook felhasználói számának növekedése

A legkomplexebb társasjáték

Közel sem biztos, hogy az a platform, ami bevált a konkurensünknek, az számunkra is megfelelő lesz. Érdemes azokat a felületeket választanunk, amelyeken célcsoportunk a legnagyobb számban van jelen. Nem mi lennénk az elsők, akik a céges Facebook mellett egy Instagram-profilt vagy YouTube-csatornát is létrehoznak. De honnan tudjuk, hogy melyik a számunkra leginkább jövedelmező? Többek között a közösségi oldalakból is pár egyszerű lépésben kinyerhető adatokból: a hozzászólásokból, a kedvelésekből és persze a megosztásokból.

A közösségi médiumok pozitív hatásai weboldalunkra

  • Ember- és ügyfélközpontúvá teszik vállalkozásunkat: alacsony költségen, viszonylag rövid idő alatt, konkrét célzásokkal (életkor, nem, foglalkozás, lakhely) érhetjük el célcsoportunkat.
  • Azonnali visszacsatolással szolgálnak termékeinkről és/vagy szolgáltatásainkról: ezáltal nőhet szakmai hitelességünk és elmélyülhet az ügyfélbizalom.
  • Növelik weboldalunk látogatottságát: a közösségi oldalakon terjedő posztjaink átirányíthatják a felhasználókat weblapunkra.
  • Megjegyezhetővé válunk: minél többet posztolunk és hirdetünk, annál nagyobb eséllyel írják be konkrét webcímünket a böngészők címsorába.
  • Fokozzák a SEO hatékonyságát: megoszthatjuk a honlapunkon szereplő blogbejegyzéseket, szakmai híreket. Az így elért felhasználók később hivatkozhatnánk ránk külső oldalakon is.
  • Kiterjesztik a felhasználói élményt: weboldalunkon a közösségi alkalmazásokhoz kapcsolódó gombokat is szerepeltethetünk.
  • Ingyenes marketingadatokhoz juttatják vállalkozásunkat: nyomon követhetjük a felhasználók aktivitását és üzeneteink sikerességét egyaránt.

Social Média pozitív hatásai

Weboldalak kontra közösségi médiumok

Ha célunk a profitmaximalizálás (és miért ne lenne az), találjuk meg az egyensúlyt weboldalunk optimalizálása és a social media használata között! Reszponzív honlappal nemcsak a keresőoptimalizálásban, de a közösségi oldalakon is sikereket érhetünk el, növelhetjük a felhasználói élményt (megkeresések PC-ről, különböző mobileszközökről). Egyedi tartalmakkal kitűnhetünk a Google-ben tülekedő cégek kavalkádjából, és ezt a rajongóink is értékelni fogják. Ha pedig arculatunkat is úgy alakítjuk, hogy az weboldalunkkal és közösségi profilunkkal is összhangban áll, akarva-akaratlanul is megjegyezhetővé válunk.

De csak óvatosan! Ha nem, vagy nem megfelelően reagálunk fogyasztóink megnyilvánulásaira és visszajelzéseire, akkor többet veszíthetünk, mint amennyit nyerhetünk: előfordulhat, hogy a belénk fektetett bizalmuk lecsökken, elfordulhatnak tőlünk, vagy akár rossz hírünket is kelthetik. Éppen ezért csak akkor ugorjunk fejest a közösségi médiába, ha azt időnk és energiánk is engedi.

Nagyot lendíthet cégünk sikerességén, ha mindehhez szakértői segítséget is igénybe veszünk. Bízzuk a fiókkezelést közösségimédia-gurura!

Források:
http://unipub.lib.uni-corvinus.hu/886/1/MKE_GM_mok2012.pdf
https://www.statista.com/statistics/264810/number-of-monthly-active-facebook-users-worldwide/

Vissza az oldal tetejére