2022.08.22.
Ha az online hirdetéspiacról van szó, a két legnagyobb név elvitathatatlanul a Google és a Facebook. Mindkét platform több milliárd felhasználóval és rengeteg adattal rendelkezik, amivel segíti a cégeket az ideális vásárlók felkutatásában. A két vállalatóriás által kínált hirdetési lehetőségek azonban jelentősen eltérnek egymástól, így akaratlanul is felmerül a kérdés: melyiket érdemes választani? Az alábbi cikkben bemutatjuk, kinek melyik hirdetési forma lehet előnyösebb.
Olvass tovább >>
2021.11.12.
Azok előtt, akik Google-hirdetésekkel szeretnék előremozdítani vállalkozásukat, két út áll. Vagy a hagyományos Google Ads kampányokat választják, vagy pedig az intelligens kampányok nyújtotta lehetőségeket. De melyik mellett lehet érdemes dönteni? A kérdés megválaszolásához érdemes áttekintenünk, milyen lehetőségeket kínál a keresőóriás két kampánytípusa!
Olvass tovább >>
2021.03.02.
Webáruház marketinggel foglalkozó nyolcrészes cikksorozatunkban egyesével elemeztünk többféle online marketing lehetőséget, azonban együttes erejüket ez idáig még nem vizsgáltuk. Habár a tárgyalt eszközök külön-külön is hathatós segítséget jelenthetnek az online boltod forgalmának növelésében, azért egy hosszabb távon is sikeres, komplett marketingstratégia már sokkal inkább egy platformokon átívelő, átfogó jelenlétet igényel. Sorozatunk lezárásaképpen ennek lehetőségeit járjuk körül.
Olvass tovább >>
2021.02.01.
Az eredetileg képmegosztó mobilapplikációként indult, mára számos egyéb funkcióval bővült Instagramra valószínűleg a legtöbben még mindig nem úgy gondolnak, mint egy brandépítésre, termékeladásra is alkalmas marketingeszközre. Pedig az egyedi hirdetési lehetőségeknek, valamint a felhasználók által tanúsított kimagasló arányú elköteleződésnek köszönhetően napjainkban már igen komoly fegyverténynek számít, ha egy cég jelen van ezen a médiaplatformon.
Így hát kétség sem férhet hozzá, hogy webáruház marketinggel foglalkozó cikksorozatunk nem lenne teljes, ha nem ejtenénk szót az Instagram leghatásosabb hirdetési opcióiról.
Olvass tovább >>
2020.10.08.
Webáruház marketinggel foglalkozó cikksorozatunkban korábban már érintettük a Facebookot: akkor azt mutattuk be, hogy az organikus tartalmakkal milyen módon növelheted a termékeladásaidat. Csakhogy a világ legnagyobb közösségimédia-platformjának marketingeszközei ezzel még korántsem merülnek ki. Létezik ugyanis a Facebooknak egy dedikált kezelőfelülete, amelyen keresztül fizetett hirdetési kampányokat futtathatsz, és ezek segítségével még hatékonyabb módon, célzottan érheted el és szólíthatod meg a potenciális ügyfeleidet.
Jelen cikkünkben ahhoz adunk némi támpontot, hogy miképpen hozd ki a maximumot a Facebook hirdetési funkciói nyújtotta lehetőségekből.
Olvass tovább >>
2020.06.04.
Egyre elterjedtebb a vélekedés, miszerint manapság már nélkülözhetetlen a céges jelenlét a LinkedInen. De vajon a webáruház marketingben is hasznosnak bizonyulhat a világ legnagyobb üzleti közösségi oldala? Az alábbiakban ezt a kérdést járjuk körül.
Olvass tovább >>
2020.05.15.
Ahogyan a cikksorozatunk korábbi részeiben a Google eszközeinek (az Analytics, valamint az Ads) szerepét vizsgáltuk a webáruház marketingben, úgy most a közösségimédia-óriás, a Facebook által nyújtott lehetőségeket járjuk körül. Mi az, amiben a webshopod Facebook-oldala támogatni tudja a termékeladások eredményességét? Az alábbiakban ezt boncolgatjuk.
Olvass tovább >>
2020.04.29.
Cikksorozatunk első részében a Google Analyticsről írtunk, és bemutattuk, hogy miért fontos mérni a webáruházak folyamatait. Ezúttal a Google hirdetési rendszerével, az Adsszel (korábban Adwords) foglalkozunk, amely abban lehet a segítségedre, hogy a termékeidet, szolgáltatásaidat megismertesd az érdeklődőkkel, ezáltal pedig akár jelentős mértékben növeld az online boltod forgalmát.
Olvass tovább >>
2020.04.06.
Ahhoz, hogy egy webáruház eredményesen működjön, a potenciális vásárlókat meg kell szólítani. Ennek érdekében pedig alaposan átgondolt marketingstratégiára van szükség. Új cikksorozatunkban azokat az eszközöket, illetve platformokat vesszük górcső alá, amelyek hathatós segítséget nyújthatnak a webshopod termékeinek népszerűsítésében – feltéve, hogy a megfelelő módon alkalmazod ezeket. Elsőként a Google Analyticsszel foglalkozunk.
Olvass tovább >>
2020.02.21.
Gondolhatnánk, hogy semmi különös nincs abban, ha a felhasználók direkt forrásból érkeznek a weboldalunkra, de mégis gyanús (sőt, gyakran nemkívánatos), ha ezt kiemelkedően nagy számban tapasztaljuk. Az igazán ismert site-ok esetében persze előfordulhat a direkt forgalom magas aránya, de egy kevésbé látogatott weboldal címét nem valószínű, hogy minden előzményismeret nélkül beírják a felhasználók a böngésző címsorába.
Az alábbiakban olyan eseteket tekintünk át a teljesség igénye nélkül, amelyekben a munkamenetet különféle mérési nehézségekből vagy technológiai korlátokból kifolyólag a direkt forgalomhoz számolja a Google Analytics. Ezekkel mindenképpen érdemes tisztában lenned ahhoz, hogy a látogatói adatokat helyesen tudd értelmezni.
Olvass tovább >>
2019.10.09.
2019 júliusa óta a magyar online hirdetési szektorban is indíthatunk termékalapú hirdetéseket (Google Shopping). Egy korábbi cikkünkben már olvashattál a Shopping fontosságáról, működési mechanizmusáról és az előnyeiről is, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni — pláne a termékforgalmazóknak. A bejegyzésben kitértünk az Ads és a Google Merchant Center kapcsolatára is, de most mélyebbre ásunk, és még több infót hozunk, hogy aktuális Shopping-kampányaid zökkenőmentesen futhassanak.
Olvass tovább >>
2019.09.11.
Egy korábbi bejegyzésükben már olvashattál arról, hogy mik azok a Shopping-hirdetések, hogy a Google milyen feltételekhez köti a megjelenésüket, illetve, hogy mikre kell odafigyelned a termékfeed kitöltése közben. Arról azonban keveset hallani, hogy a webshopokat illetően is akad „néhány” követelménye a keresőóriásnak. Cikkünkben ezekről olvashatsz.
Olvass tovább >>
2019.07.18.
Végre Magyarországon is elérhető a Google Shopping — bár egyelőre csak korlátozottan.
Lássuk, mi ez pontosan, és miért jársz jól vele!
Olvass tovább >>
2019.07.11.
Hogy megértsük ennek a lényegét, vagyis hogy miért ne keressünk rá a kulcsszavainkra, fontos tisztáznunk néhány alapvető definíciót. Ha érdekel a téma, olvasd el blogbejegyzésünket!
Olvass tovább >>
2019.06.07.
Leleményes üzleti taktika vagy védjegybitorlás, ha nem saját védjegyet használunk a kampányokban megadott kulcsszavainkban?
Olvass tovább >>
2019.03.07.
A Facebook Business ismét egy nagyobb volumenű változtatással rukkol elő. Friss információink szerint 2019. szeptember 9-től a költségkeret beállítás hirdetéssorozat-szintről kampányszintre kerül. Működése várhatóan hasonló lesz a Google Ads platforméhoz: ott is kampányszinten határozhatjuk meg a napi keretet, a hirdetéssorozatoknál nincs erre lehetőség.
Olvass tovább >>
2019.02.22.
Akár szolgáltatást kínáló weboldalad van, akár termékeket értékesítesz egy webshopban, számolnod kell azzal, hogy a látogatóid kapcsolatfelvétel nélkül távoznak a honlapodról. Ennek számos oka lehet, azonban ilyenkor sincs minden veszve. Ahelyett, hogy a havi kimutatások felett búslakodnál, vagy az elúszott pénzedet kergetnéd, a remarketinget is választhatod. Tudd meg, hogy mik az előnyei, és hogyan aknázhatod ki a benne rejlő lehetőségeket!
Olvass tovább >>
2019.02.07.
Az Ads rendszerében a Google költségén is hirdethetünk – persze ehhez nem árt, ha regisztrált közhasznú szervezetként működünk, és megfelelünk néhány kritériumnak. Nézzük, miről is van szó pontosan!
A Google Ad Grants programjának segítségével keresési hirdetéseket jeleníthetünk meg a szervezetünkkel összefüggésben. Erre havonta 10.000 dollár, azaz körülbelül 2,8 millió forintnak megfelelő összeg áll rendelkezésre, amit a Google biztosít számunkra.
A keresőóriás számos bejegyzett nonprofit szervezetet támogat, melyek a Google filozófiáját vallják, és céljuk, hogy közösségi szolgáltatásokkal előremozdítsák a világot a tudomány, a technológia, az oktatás, a globális közegészségügy, a környezetvédelem, a fiatalok érdekképviselete és a művészetek terén.
Olvass tovább >>
2019.01.29.
Sok vállalkozóban merül fel ez a kérdés függetlenül attól, hogy Google Adsen, Facebookon, Bing Adsen keresztül, vagy más platformon futtatják a hirdetéseiket. Nos, ez rendkívül összetett kérdés, ezért nem adunk elhamarkodott válaszokat. Ehelyett elmondjuk, mik lehetnek a lehetséges okok a platformokon belül és a hirdetőket érintően.
Olvass tovább >>
2019.01.15.
A hirdetéskezelés során mindig arra törekszünk, hogy a rendelkezésre álló költségkeretet a lehető leghatékonyabb módon használjuk fel. De mi történik, ha akadnak olyan időszakok, amikor egyszerűen nem éri meg hirdetni?
Sokszor felmerül a kérdés, hogy a különböző intervallumokban mekkora költségkerettel fussanak a kampányok, illetve legyen-e olyan etap, amikor egyáltalán nem jelennek meg hirdetések. A válaszadást a már megszokott „az attól függ” felvezetéssel is indíthatnánk, vagy azzal, hogy „ahány vállalkozás, annyi különböző megoldás”. Beszéljenek inkább azok a tényezők, melyeket mi is figyelembe veszünk, ha felmerül a szüneteltetés gondolata!
Olvass tovább >>
2018.12.21.
Olvasd végig a bejegyzést, és kapsz 1 millió forintot!
Bárcsak igaz lenne! Valószínűleg nem csak egyszer olvasnád el. Viszont tökéletes példa arra, hogyan kell motiválni az embereket. Blogbejegyzésünkben bemutatunk 7 tippet, amik segítségével egyszerű, mégis hatásos Call to Actionökkel (a továbbiakban CTA) erősítheted Google Ads-kampányaidat.
Olvass tovább >>
2018.12.19.
Folyton e-mailezel, kedvenc influencered YouTube-csatornáján lógsz, és rendszeresen használod a Google Mapset is? Akkor te mindent megteszel annak érdekében, hogy a keresőóriás adatokat gyűjthessen és tárolhasson rólad a böngészőkben, valamint a különböző mobil operációs rendszereken keresztül.
Olvass tovább >>
2018.12.11.
A keresési kampányok segítségével szöveges hirdetéseket jeleníthetünk meg a kulcsszavainkra kereső felhasználóknak. Rendkívül fontos, hogy hirdetéseink egyediek, figyelemfelkeltőek és átkattintásra ösztönzőek legyenek, mert a cél az, hogy az érdeklődőket a weboldalunkra irányítsák, ahonnan vásárlóként távozhatnak.
Olvass tovább >>
2018.11.20.
A remarketing kampányok célja, hogy marketingüzeneteiddel elérd azokat a látogatókat, akik már jártak a weboldaladon, és vásárlót konvertálj belőlük. A közvetlen értékesítésen túl a brandépítés szempontjából is kiemelkedő fontosságú ez az eszköz.
A remarketing „továbbfejlesztett” változata a dinamikus remarketing, melynek segítségével a hirdetők (elsősorban webáruházak vagy több szolgáltatást kínáló vállalkozások) dinamikus módon mutathatják meg azon konkrét termékeiket, szolgáltatásaikat az érdeklődőknek, melyeket előzőleg már megtekintettek.
Olvass tovább >>
2018.11.14.
A kevés forgalmi forrás és rövid konverziós útvonal, valamint gyors vásárlás esetén, kellően hosszú időszakot vizsgálva Google Analyticsben és Adsben, a bevételi adatok között nem lesz nagy különbség – ezt az előző cikkünkben bővebben kifejtettük. De adott egy tényező, ami az összes eddig ismertetett elem működését alapjaiban befolyásolja: ez az attribúció (hozzárendelés). Az attribúciós modell megmutatja, hogy az egyes online interakciók milyen mértékben járultak hozzá egy esemény bekövetkezéséhez. Blogbejegyzésünkben ez az esemény egy webáruházi vásárlás lesz.
Olvass tovább >>
2018.10.09.
Adott két Google termék/szolgáltatás, az Analytics és az Ads — nyilvánvalóan jóban vannak egymással. De akkor hogy fordulhat elő, hogy azonos mutatóknál, azonos időszakot vizsgálva eltérő számokat látunk a két felületen? Rögtön elmagyarázzuk.
Olvass tovább >>
2018.10.02.
Minden cég életében rendkívül fontos a megtérülés. Azért, hogy tudatában legyél, jövedelmező módon reklámozol-e az egyes hirdetési rendszereken, a ROI számítást kell alkalmaznod. Cikkünkből megtudhatod, hogyan kalkulálhatsz a rendelkezésedre álló adatokból, illetve azt is, hogy miért nem végzünk előzetes becsléseket potenciális és meglévő ügyfeleinknek.
Olvass tovább >>
2018.09.19.
A Google Adsben keresési hirdetések esetén alapvetően a kulcsszavakkal célzunk – egyéni preferenciák szerint különböző egyezési típusokat is beállíthatunk. Utóbbiak azért fontosak, mert segítségükkel bővíthetjük és szűkíthetjük keresési kifejezéseink körét, amikre szeretnénk, hogy hirdetéseink megjelenjenek - természetesen az üzleti célokat és a szegmenst, sőt a célcsoportunkat is figyelembe véve.
Olvass tovább >>
2018.08.01.
A Google szolgáltatása, az AdWords közel két évtizedes múltra tekint vissza. Rendeltetése azóta is töretlenül a felhasználók hirdetéseinek minél pontosabb célzása és promotálása a Google kereső felületén, más szolgáltatásokban (pl. Gmail, Maps), valamint egyéb internetes oldalakon (pl. hírközlő és publikációs szájtok).
Olvass tovább >>
2015.10.29.
Másfél évtizede kezdte meg a világ online meghódítását a ma ismert leghatékonyabb hirdetési rendszer.
Olvass tovább >>
2014.05.22.
Mostanában azon kaptuk magunkat, hogy lassan visszajáró vendégek vagyunk a Groundon. Ez nem is csoda, mert a Google hazai központja mindig jó hangulatú, kötetlen szakmai találkozók helyszíne. A napi hajtásban pedig mindig jól jön a friss energia, a szakmai inspiráció. Múlt héten a Google Ügynökségi Napjára, a CEE Agency Day-re, azaz a közép-kelet-európai Google partnerügynökségek éves konferenciája kaptunk meghívást.
Olvass tovább >>
2014.03.19.
A Google Partner státuszt csak azok az ügynökségek kapják meg, melyek szakmai színvonalát a Google elismeri és szavatolja. Soha ne bízza hát a véletlenre, amikor AdWords ügynökséget választ, hiszen használhatja ezt az objektív kritériumrendszert!
Olvass tovább >>
2014.03.14.
Kíváncsiak voltunk a Groundra, ezért kipróbáltuk. Kreatív, egyedi környezetben veséztük ki a haladó remarketing technikákat...
Olvass tovább >>