PPC / Google Ads cikkek

PPC / Google Ads cikkek

Google Ads vs. Facebook Ads – így hirdess hatékonyan!
2022.08.22.

Google Ads vs. Facebook Ads – így hirdess hatékonyan!

Ha az online hirdetéspiacról van szó, a két legnagyobb név elvitathatatlanul a Google és a Facebook. Mindkét platform több milliárd felhasználóval és rengeteg adattal rendelkezik, amivel segíti a cégeket az ideális vásárlók felkutatásában. A két vállalatóriás által kínált hirdetési lehetőségek azonban jelentősen eltérnek egymástól, így akaratlanul is felmerül a kérdés: melyiket érdemes választani? Az alábbi cikkben bemutatjuk, kinek melyik hirdetési forma lehet előnyösebb.

Tovább olvasom

Google Ads standard vagy smart kampányok? Melyiket válasszam?
2021.11.12.

Google Ads standard vagy smart kampányok? Melyiket válasszam?

Azok előtt, akik Google-hirdetésekkel szeretnék előremozdítani vállalkozásukat, két út áll. Vagy a hagyományos Google Ads kampányokat választják, vagy pedig az intelligens kampányok nyújtotta lehetőségeket. De melyik mellett lehet érdemes dönteni? A kérdés megválaszolásához érdemes áttekintenünk, milyen lehetőségeket kínál a keresőóriás két kampánytípusa!

Tovább olvasom

Webáruház marketing körkép VII. rész – Összegzés
2021.03.02.

Webáruház marketing körkép VII. rész – Összegzés

Webáruház marketinggel foglalkozó nyolcrészes cikksorozatunkban egyesével elemeztünk többféle online marketing lehetőséget, azonban együttes erejüket ez idáig még nem vizsgáltuk. Habár a tárgyalt eszközök külön-külön is hathatós segítséget jelenthetnek az online boltod forgalmának növelésében, azért egy hosszabb távon is sikeres, komplett marketingstratégia már sokkal inkább egy platformokon átívelő, átfogó jelenlétet igényel. Sorozatunk lezárásaképpen ennek lehetőségeit járjuk körül.

Tovább olvasom

Webáruház marketing körkép VI. rész – Instagram
2021.02.01.

Webáruház marketing körkép VI. rész – Instagram

 
Az eredetileg képmegosztó mobilapplikációként indult, mára számos egyéb funkcióval bővült Instagramra valószínűleg a legtöbben még mindig nem úgy gondolnak, mint egy brandépítésre, termékeladásra is alkalmas marketingeszközre. Pedig az egyedi hirdetési lehetőségeknek, valamint a felhasználók által tanúsított kimagasló arányú elköteleződésnek köszönhetően napjainkban már igen komoly fegyverténynek számít, ha egy cég jelen van ezen a médiaplatformon.
Így hát kétség sem férhet hozzá, hogy webáruház marketinggel foglalkozó cikksorozatunk nem lenne teljes, ha nem ejtenénk szót az Instagram leghatásosabb hirdetési opcióiról.

Tovább olvasom

Webáruház marketing körkép V. rész – Facebook-hirdetések
2020.10.08.

Webáruház marketing körkép V. rész – Facebook-hirdetések

Webáruház marketinggel foglalkozó cikksorozatunkban korábban már érintettük a Facebookot: akkor azt mutattuk be, hogy az organikus tartalmakkal milyen módon növelheted a termékeladásaidat. Csakhogy a világ legnagyobb közösségimédia-platformjának marketingeszközei ezzel még korántsem merülnek ki. Létezik ugyanis a Facebooknak egy dedikált kezelőfelülete, amelyen keresztül fizetett hirdetési kampányokat futtathatsz, és ezek segítségével még hatékonyabb módon, célzottan érheted el és szólíthatod meg a potenciális ügyfeleidet.
Jelen cikkünkben ahhoz adunk némi támpontot, hogy miképpen hozd ki a maximumot a Facebook hirdetési funkciói nyújtotta lehetőségekből.

Tovább olvasom

Webáruház marketing körkép IV. rész – LinkedIn-hirdetések
2020.06.04.

Webáruház marketing körkép IV. rész – LinkedIn-hirdetések

Egyre elterjedtebb a vélekedés, miszerint manapság már nélkülözhetetlen a céges jelenlét a LinkedInen. De vajon a webáruház marketingben is hasznosnak bizonyulhat a világ legnagyobb üzleti közösségi oldala? Az alábbiakban ezt a kérdést járjuk körül.

Tovább olvasom

Webáruház marketing körkép III. rész – Facebook-oldal és webshop
2020.05.15.

Webáruház marketing körkép III. rész – Facebook-oldal és webshop

Ahogyan a cikksorozatunk korábbi részeiben a Google eszközeinek (az Analytics, valamint az Ads) szerepét vizsgáltuk a webáruház marketingben, úgy most a közösségimédia-óriás, a Facebook által nyújtott lehetőségeket járjuk körül. Mi az, amiben a webshopod Facebook-oldala támogatni tudja a termékeladások eredményességét? Az alábbiakban ezt boncolgatjuk.

Tovább olvasom

Webáruház marketing körkép II. rész – Google Ads
2020.04.29.

Webáruház marketing körkép II. rész – Google Ads

Cikksorozatunk első részében a Google Analyticsről írtunk, és bemutattuk, hogy miért fontos mérni a webáruházak folyamatait. Ezúttal a Google hirdetési rendszerével, az Adsszel (korábban Adwords) foglalkozunk, amely abban lehet a segítségedre, hogy a termékeidet, szolgáltatásaidat megismertesd az érdeklődőkkel, ezáltal pedig akár jelentős mértékben növeld az online boltod forgalmát.

Tovább olvasom

Webáruház marketing körkép I. rész – Google Analytics
2020.04.06.

Webáruház marketing körkép I. rész – Google Analytics

Ahhoz, hogy egy webáruház eredményesen működjön, a potenciális vásárlókat meg kell szólítani. Ennek érdekében pedig alaposan átgondolt marketingstratégiára van szükség. Új cikksorozatunkban azokat az eszközöket, illetve platformokat vesszük górcső alá, amelyek hathatós segítséget nyújthatnak a webshopod termékeinek népszerűsítésében – feltéve, hogy a megfelelő módon alkalmazod ezeket. Elsőként a Google Analyticsszel foglalkozunk.

Tovább olvasom

Direct/none forgalom – a Google Analytics Bermuda-háromszöge
2020.02.21.

Direct/none forgalom – a Google Analytics Bermuda-háromszöge

Gondolhatnánk, hogy semmi különös nincs abban, ha a felhasználók direkt forrásból érkeznek a weboldalunkra, de mégis gyanús (sőt, gyakran nemkívánatos), ha ezt kiemelkedően nagy számban tapasztaljuk. Az igazán ismert site-ok esetében persze előfordulhat a direkt forgalom magas aránya, de egy kevésbé látogatott weboldal címét nem valószínű, hogy minden előzményismeret nélkül beírják a felhasználók a böngésző címsorába.
Az alábbiakban olyan eseteket tekintünk át a teljesség igénye nélkül, amelyekben a munkamenetet különféle mérési nehézségekből vagy technológiai korlátokból kifolyólag a direkt forgalomhoz számolja a Google Analytics. Ezekkel mindenképpen érdemes tisztában lenned ahhoz, hogy a látogatói adatokat helyesen tudd értelmezni.

Tovább olvasom

Így kaphat zöld utat a Shopping-kampányod
2019.10.09.

Így kaphat zöld utat a Shopping-kampányod

2019 júliusa óta a magyar online hirdetési szektorban is indíthatunk termékalapú hirdetéseket (Google Shopping). Egy korábbi cikkünkben már olvashattál a Shopping fontosságáról, működési mechanizmusáról és az előnyeiről is, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni — pláne a termékforgalmazóknak. A bejegyzésben kitértünk az Ads és a Google Merchant Center kapcsolatára is, de most mélyebbre ásunk, és még több infót hozunk, hogy aktuális Shopping-kampányaid zökkenőmentesen futhassanak.

Tovább olvasom

Webshop követelmények Shopping-hirdetőknek
2019.09.11.

Webshop követelmények Shopping-hirdetőknek

Egy korábbi bejegyzésükben már olvashattál arról, hogy mik azok a Shopping-hirdetések, hogy a Google milyen feltételekhez köti a megjelenésüket, illetve, hogy mikre kell odafigyelned a termékfeed kitöltése közben. Arról azonban keveset hallani, hogy a webshopokat illetően is akad „néhány” követelménye a keresőóriásnak. Cikkünkben ezekről olvashatsz.

Tovább olvasom

Google Shopping – Mi ez? Hogyan működik, és kinek éri meg?
2019.07.18.

Google Shopping – Mi ez? Hogyan működik, és kinek éri meg?

Végre Magyarországon is elérhető a Google Shopping — bár egyelőre csak korlátozottan.
Lássuk, mi ez pontosan, és miért jársz jól vele!

Tovább olvasom

Miért ne keressünk rá a kulcsszavainkra?
2019.07.11.

Miért ne keressünk rá a kulcsszavainkra?

Hogy megértsük ennek a lényegét, vagyis hogy miért ne keressünk rá a kulcsszavainkra, fontos tisztáznunk néhány alapvető definíciót. Ha érdekel a téma, olvasd el blogbejegyzésünket!

Tovább olvasom

Védjegyhasználat kulcsszóként: lehet vagy nem lehet?
2019.06.07.

Védjegyhasználat kulcsszóként: lehet vagy nem lehet?

Leleményes üzleti taktika vagy védjegybitorlás, ha nem saját védjegyet használunk a kampányokban megadott kulcsszavainkban?

Tovább olvasom

Mi történik a Facebook hirdetéskezelőjével?
2019.03.07.

Mi történik a Facebook hirdetéskezelőjével?

A Facebook Business ismét egy nagyobb volumenű változtatással rukkol elő. Friss információink szerint 2019. szeptember 9-től a költségkeret beállítás hirdetéssorozat-szintről kampányszintre kerül. Működése várhatóan hasonló lesz a Google Ads platforméhoz: ott is kampányszinten határozhatjuk meg a napi keretet, a hirdetéssorozatoknál nincs erre lehetőség.

Tovább olvasom

Remarketing – mindenki csinálja
2019.02.22.

Remarketing – mindenki csinálja

Akár szolgáltatást kínáló weboldalad van, akár termékeket értékesítesz egy webshopban, számolnod kell azzal, hogy a látogatóid kapcsolatfelvétel nélkül távoznak a honlapodról. Ennek számos oka lehet, azonban ilyenkor sincs minden veszve. Ahelyett, hogy a havi kimutatások felett búslakodnál, vagy az elúszott pénzedet kergetnéd, a remarketinget is választhatod. Tudd meg, hogy mik az előnyei, és hogyan aknázhatod ki a benne rejlő lehetőségeket!

Tovább olvasom

Google Ad Grants – egy mód az ingyenes hirdetésre
2019.02.07.

Google Ad Grants – egy mód az ingyenes hirdetésre

Az Ads rendszerében a Google költségén is hirdethetünk – persze ehhez nem árt, ha regisztrált közhasznú szervezetként működünk, és megfelelünk néhány kritériumnak. Nézzük, miről is van szó pontosan!
A Google Ad Grants programjának segítségével keresési hirdetéseket jeleníthetünk meg a szervezetünkkel összefüggésben. Erre havonta 10.000 dollár, azaz körülbelül 2,8 millió forintnak megfelelő összeg áll rendelkezésre, amit a Google biztosít számunkra.
A keresőóriás számos bejegyzett nonprofit szervezetet támogat, melyek a Google filozófiáját vallják, és céljuk, hogy közösségi szolgáltatásokkal előremozdítsák a világot a tudomány, a technológia, az oktatás, a globális közegészségügy, a környezetvédelem, a fiatalok érdekképviselete és a művészetek terén.

Tovább olvasom

Futnak az Ads-hirdetéseim, de nem jönnek a konverziók.<br> Mi a baj a fiók beállításaival?
2019.01.29.

Futnak az Ads-hirdetéseim, de nem jönnek a konverziók.
Mi a baj a fiók beállításaival?

Sok vállalkozóban merül fel ez a kérdés függetlenül attól, hogy Google Adsen, Facebookon, Bing Adsen keresztül, vagy más platformon futtatják a hirdetéseiket. Nos, ez rendkívül összetett kérdés, ezért nem adunk elhamarkodott válaszokat. Ehelyett elmondjuk, mik lehetnek a lehetséges okok a platformokon belül és a hirdetőket érintően.

Tovább olvasom

Hirdetések szüneteltetése a Google Adsben
2019.01.15.

Hirdetések szüneteltetése a Google Adsben

A hirdetéskezelés során mindig arra törekszünk, hogy a rendelkezésre álló költségkeretet a lehető leghatékonyabb módon használjuk fel. De mi történik, ha akadnak olyan időszakok, amikor egyszerűen nem éri meg hirdetni?
Sokszor felmerül a kérdés, hogy a különböző intervallumokban mekkora költségkerettel fussanak a kampányok, illetve legyen-e olyan etap, amikor egyáltalán nem jelennek meg hirdetések. A válaszadást a már megszokott „az attól függ” felvezetéssel is indíthatnánk, vagy azzal, hogy „ahány vállalkozás, annyi különböző megoldás”. Beszéljenek inkább azok a tényezők, melyeket mi is figyelembe veszünk, ha felmerül a szüneteltetés gondolata!

Tovább olvasom

7 tipp a tökéletes Call to Actionhöz
2018.12.21.

7 tipp a tökéletes Call to Actionhöz

Olvasd végig a bejegyzést, és kapsz 1 millió forintot!
Bárcsak igaz lenne! Valószínűleg nem csak egyszer olvasnád el. Viszont tökéletes példa arra, hogyan kell motiválni az embereket. Blogbejegyzésünkben bemutatunk 7 tippet, amik segítségével egyszerű, mégis hatásos Call to Actionökkel (a továbbiakban CTA) erősítheted Google Ads-kampányaidat.

Tovább olvasom

A Google mindent (is) tud
2018.12.19.

A Google mindent (is) tud

Folyton e-mailezel, kedvenc influencered YouTube-csatornáján lógsz, és rendszeresen használod a Google Mapset is? Akkor te mindent megteszel annak érdekében, hogy a keresőóriás adatokat gyűjthessen és tárolhasson rólad a böngészőkben, valamint a különböző mobil operációs rendszereken keresztül.

Tovább olvasom

Írjuk meg a legjobb Google Ads-hirdetéseket!
2018.12.11.

Írjuk meg a legjobb Google Ads-hirdetéseket!

A keresési kampányok segítségével szöveges hirdetéseket jeleníthetünk meg a kulcsszavainkra kereső felhasználóknak. Rendkívül fontos, hogy hirdetéseink egyediek, figyelemfelkeltőek és átkattintásra ösztönzőek legyenek, mert a cél az, hogy az érdeklődőket a weboldalunkra irányítsák, ahonnan vásárlóként távozhatnak.

Tovább olvasom

A Google Ads dinamikus remarketing beállítása az UNAS webáruházakban
2018.11.20.

A Google Ads dinamikus remarketing beállítása az UNAS webáruházakban

A remarketing kampányok célja, hogy marketingüzeneteiddel elérd azokat a látogatókat, akik már jártak a weboldaladon, és vásárlót konvertálj belőlük. A közvetlen értékesítésen túl a brandépítés szempontjából is kiemelkedő fontosságú ez az eszköz.
A remarketing „továbbfejlesztett” változata a dinamikus remarketing, melynek segítségével a hirdetők (elsősorban webáruházak vagy több szolgáltatást kínáló vállalkozások) dinamikus módon mutathatják meg azon konkrét termékeiket, szolgáltatásaikat az érdeklődőknek, melyeket előzőleg már megtekintettek.

Tovább olvasom

A Google Ads és az Analytics méréseinek különbségei II. <br> Az attribúció, avagy ki(k)nek, mi(k)nek köszönhetjük a konverziónkat
2018.11.14.

A Google Ads és az Analytics méréseinek különbségei II.
Az attribúció, avagy ki(k)nek, mi(k)nek köszönhetjük a konverziónkat

A kevés forgalmi forrás és rövid konverziós útvonal, valamint gyors vásárlás esetén, kellően hosszú időszakot vizsgálva Google Analyticsben és Adsben, a bevételi adatok között nem lesz nagy különbség – ezt az előző cikkünkben bővebben kifejtettük. De adott egy tényező, ami az összes eddig ismertetett elem működését alapjaiban befolyásolja: ez az attribúció (hozzárendelés). Az attribúciós modell megmutatja, hogy az egyes online interakciók milyen mértékben járultak hozzá egy esemény bekövetkezéséhez. Blogbejegyzésünkben ez az esemény egy webáruházi vásárlás lesz.

Tovább olvasom

A Google Ads és az Analytics méréseinek különbségei I.
2018.10.09.

A Google Ads és az Analytics méréseinek különbségei I.

Adott két Google termék/szolgáltatás, az Analytics és az Ads — nyilvánvalóan jóban vannak egymással. De akkor hogy fordulhat elő, hogy azonos mutatóknál, azonos időszakot vizsgálva eltérő számokat látunk a két felületen? Rögtön elmagyarázzuk.

Tovább olvasom

Előzetes ROI számítás a Google Ads kampányokban, avagy tapogatózás a sötétben
2018.10.02.

Előzetes ROI számítás a Google Ads kampányokban, avagy tapogatózás a sötétben

Minden cég életében rendkívül fontos a megtérülés. Azért, hogy tudatában legyél, jövedelmező módon reklámozol-e az egyes hirdetési rendszereken, a ROI számítást kell alkalmaznod. Cikkünkből megtudhatod, hogyan kalkulálhatsz a rendelkezésedre álló adatokból, illetve azt is, hogy miért nem végzünk előzetes becsléseket potenciális és meglévő ügyfeleinknek.

Tovább olvasom

A pontos egyezés régen és ma
2018.09.19.

A pontos egyezés régen és ma

A Google Adsben keresési hirdetések esetén alapvetően a kulcsszavakkal célzunk – egyéni preferenciák szerint különböző egyezési típusokat is beállíthatunk. Utóbbiak azért fontosak, mert segítségükkel bővíthetjük és szűkíthetjük keresési kifejezéseink körét, amikre szeretnénk, hogy hirdetéseink megjelenjenek - természetesen az üzleti célokat és a szegmenst, sőt a célcsoportunkat is figyelembe véve.

Tovább olvasom

Viszlát AdWords, üdv Google Ads!
2018.08.01.

Viszlát AdWords, üdv Google Ads!

A Google szolgáltatása, az AdWords közel két évtizedes múltra tekint vissza. Rendeltetése azóta is töretlenül a felhasználók hirdetéseinek minél pontosabb célzása és promotálása a Google kereső felületén, más szolgáltatásokban (pl. Gmail, Maps), valamint egyéb internetes oldalakon (pl. hírközlő és publikációs szájtok).

Tovább olvasom

15 éves a Google AdWords hirdetési rendszer
2015.10.29.

15 éves a Google AdWords hirdetési rendszer

Másfél évtizede kezdte meg a világ online meghódítását a ma ismert leghatékonyabb hirdetési rendszer.

Tovább olvasom

Ügynökségi Napon a Groundon
2014.05.22.

Ügynökségi Napon a Groundon

Mostanában azon kaptuk magunkat, hogy lassan visszajáró vendégek vagyunk a Groundon. Ez nem is csoda, mert a Google hazai központja mindig jó hangulatú, kötetlen szakmai találkozók helyszíne. A napi hajtásban pedig mindig jól jön a friss energia, a szakmai inspiráció. Múlt héten a Google Ügynökségi Napjára, a CEE Agency Day-re, azaz a közép-kelet-európai Google partnerügynökségek éves konferenciája kaptunk meghívást.

Tovább olvasom

Még egy kör a Groundon, avagy miért védi az ügyfelet, ha Google Partner ügynökséget választ?
2014.03.19.

Még egy kör a Groundon, avagy miért védi az ügyfelet, ha Google Partner ügynökséget választ?

A Google Partner státuszt csak azok az ügynökségek kapják meg, melyek szakmai színvonalát a Google elismeri és szavatolja. Soha ne bízza hát a véletlenre, amikor AdWords ügynökséget választ, hiszen használhatja ezt az objektív kritériumrendszert!

Tovább olvasom

Teszteltük a Groundot!
2014.03.14.

Teszteltük a Groundot!

Kíváncsiak voltunk a Groundra, ezért kipróbáltuk. Kreatív, egyedi környezetben veséztük ki a haladó remarketing technikákat...

Tovább olvasom