Google Ad Grants – egy mód az ingyenes hirdetésre
Az Ads rendszerében a Google költségén is hirdethetünk – persze ehhez nem árt, ha regisztrált közhasznú szervezetként működünk, és megfelelünk néhány kritériumnak. Nézzük, miről is van szó pontosan!
A Google Ad Grants programjának segítségével keresési hirdetéseket jeleníthetünk meg a szervezetünkkel összefüggésben. Erre havonta 10.000 dollár, azaz körülbelül 2,8 millió forintnak megfelelő összeg áll rendelkezésre, amit a Google biztosít számunkra.
A keresőóriás számos bejegyzett nonprofit szervezetet támogat, melyek a Google filozófiáját vallják, és céljuk, hogy közösségi szolgáltatásokkal előremozdítsák a világot a tudomány, a technológia, az oktatás, a globális közegészségügy, a környezetvédelem, a fiatalok érdekképviselete és a művészetek terén.
Jó ügy egyenlő jogosultság
A programban való alapvető részvételi feltétel, hogy a kedvezményezettek kizárólag jótékonysági szervezetek lehetnek, azaz így legyenek bejegyezve Magyarországon. A nonprofit tevékenységről igazolást szükséges szerezni a helyi TechSoup szervezettől (ezt Magyarországon a CivilTechnél lehet megtenni). A programban részt vehetnek egyesületek, alapítványok, nonprofit gazdasági társaságok, amelyek közhasznú státuszt kaptak az illetékes cégbíróságtól és/vagy regisztrált civil kedvezményezettek, amelyek jogosultak a befizetett adó 1%-ára.
A webhelyre vonatkozóan is vannak követelmények, melyeknek meg kell felelnünk annak érdekében, hogy ingyenesen hirdethessünk. Egy saját, jó minőségű, informatív honlap megléte elengedhetetlen. A rajta szereplő tartalom legyen egyedi, releváns és átlátható, világosan ismertesse szervezetünk küldetését, illetve gondoskodjunk annak HTTPS-titkosításáról is. Webhelyünk elsődleges céljai között nem szerepelhet kereskedelmi tevékenység – ha mégis, annak a küldetést kell támogatnia. Az oldalon kizárólag olyan hirdetések jelenhetnek meg, melyek a szervezet működéséhez kapcsolódnak (partneroldalakat nem reklámozhatunk).
Ha sikeresen regisztráltuk magunkat a CivilTechnél, a következő lépések várnak ránk:
- Jelentkezzünk a Google Nonprofit Szervezeteknek programba! Ez lényegében egy Googlefiók-regisztráció, amit a továbbiakban használni fogunk a különböző platformokon.
- Ha a Google Nonprofit Szervezeteknek fiókot jóváhagyták, jelentkezzünk az Ad Grants programba!
- Hozzunk létre egy Google Ad Grants-fiókot! Ezt a Google Nonprofit Szervezeteknek programba regisztrált fiókkal tehetjük meg. Az alapadatok megadása után beléphetünk a fiókba, és létrehozhatjuk első hirdetéseinket.
- A kampányok felépítését követően kérvényezzük fiókunk felülvizsgálatát! A Google munkatársai 10 napon belül visszajeleznek; ha mindent rendben találtak, akkor elindíthatjuk a hirdetéseinket.
Fontos, hogy az ingyenes hirdetésekre való jogosultság nem örökérvényű. A rendszer a jogszerzést követően is folyamatosan felülvizsgálja a fiókot, hogy az megfelel-e az alábbi kritériumoknak:
- nem használhatók egyszavas, továbbá túl általános kulcsszavak
- a maximum CPC 2 dollár lehet
- a napi maximális költségkeret fiókszinten nem haladhatja meg a 328 dollárt
- nem lehet aktív kulcsszó a fiókban, melynek minőségi mutatója 1-2-es
- a megengedett CTR fiókszinten minimum 5%
- kötelező a konverziókövetés használata, valamint havonta min. 1 konverziónak lennie kell a fiókban
- kampányonként legalább 2 hirdetéscsoportot szükséges használni
- hirdetéscsoportonként minimum 2 hirdetésszöveg megléte szükséges
- fiókonként legkevesebb 2 belsőlink-bővítmény alkalmazandó
- a földrajzi célzás legyen specifikus
Ezek a szigorú feltételek 2018-ban léptek hatályba a visszaélések megfékezése érdekében. Betartásuk komoly kihívást jelent: elég csak egy pontot megsértenünk, és máris eleshetünk a támogatástól.
Ha te is belépnél a Google Nonprofit Szervezeteknek programba, kérd szakértőink segítségét mind a fiókkezelést, mind a Google hirdetések futtatását illetően!