A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Google Ads standard vagy smart kampányok? Melyiket válasszam?

Azok előtt, akik Google-hirdetésekkel szeretnék előremozdítani vállalkozásukat, két út áll. Vagy a hagyományos Google Ads kampányokat választják, vagy pedig az intelligens kampányok nyújtotta lehetőségeket. De melyik mellett lehet érdemes dönteni? A kérdés megválaszolásához érdemes áttekintenünk, milyen lehetőségeket kínál a keresőóriás két kampánytípusa!

A Google Ads standard kampányok előnyei

A standard kampánytípusok legfőbb előnye, hogy óriási kontrollt ad a felhasználónak kezébe kampányok futtatásához. Ha ezt a típust választod, a hirdetés szövegén kívül beállíthatod annak formátumát, a kulcsszavakat, a költségkeretet, a konverziókövetést, az ajánlattételt, a hirdetésütemezést, a földrajzi célzást… azaz gyakorlatilag a kampány minden részletét. Így ennek segítségével pontosan megcélozhatod a kívánt célcsoportot, és ha ügyes vagy, olyan kampányokat állíthatsz össze, amelyek pontosan illenek az üzleti tervedhez, és magas konverziós rátát eredményeznek.

 

A Google Ads standard kampányok hátrányai

Persze, éppen ebben a kontrollban rejlik a Google Ads legfőbb hátránya is. Vagy úgy is fogalmazhatnánk, hogy ha a legnagyobb előnye az, hogy mindent magadnak állíthatsz be, akkor a hátránya az, hogy mindent magadnak kell beállítanod. A Google Ads bonyolult felületén hamar eltévednek a PPC-ben járatlanabb kísérletezők, így bár minden lehetőség adott a tökéletes kampány létrehozására, ahogy egy hangszeren való hibátlan játékhoz, a Google Adshez is igazi szakértelem szükséges.

A Google Ads smart kampányok előnyei

A smart, azaz intelligens kampányokkal a Google pontosan az Ads nehézségeit próbálja ellensúlyozni, így azok számára is könnyen elérhetővé téve a PPC világát, akik nem hivatásszerűen foglalkoznak online hirdetésekkel. Egy intelligens kampányt szinte bárki összeállíthat mintegy negyedóra alatt, ráadásul a későbbi menedzseléssel sem szükséges hosszabb időt tölteni.

A Google Ads smart kampányok hátrányai

Mindemellett mivel a smart kampányok rendkívül automatizáltak, a hirdető igen nagy mértékben függ a Google mesterséges intelligenciájától. A smart esetében a rendszer a saját számításai szerint állítja be a kattintásért maximálisan megadott licitet, és a hagyományos kampányokhoz képest jóval kevesebb információt kaphatunk a kampány teljesítésének részleteiről, ráadásul könnyen előfordulhat, hogy a Google nem megfelelő kulcsszavakra építi a stratégiát.

Profi és hatékony kampányt szeretnél?

Mindez azt jelenti, hogy egyáltalán nem érdemes smart kampányt indítani? Nem feltétlenül. Hiszen ha kis céged van, és szeretnél megismerkedni a Google hirdetések világával, de kevés időd van belemélyedni a témába, a smart egy remek első lépés lehet. Ugyanakkor ha pontosan szeretnéd tudni, mire költöd a marketingre szánt büdzséd, érdemes lehet olyan profi PPC-s csapatot megbízni, akik ismerik az Ads minden fortélyát, és magabiztosan tudják a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt érdeklődők célcsoportjára optimalizálni a kampányokat.

Vissza az oldal tetejére