A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Google Ads vs. Facebook Ads – így hirdess hatékonyan!

Ha az online hirdetéspiacról van szó, a két legnagyobb név elvitathatatlanul a Google és a Facebook. Mindkét platform több milliárd felhasználóval és rengeteg adattal rendelkezik, amivel segíti a cégeket az ideális vásárlók felkutatásában. A két vállalatóriás által kínált hirdetési lehetőségek azonban jelentősen eltérnek egymástól, így akaratlanul is felmerül a kérdés: melyiket érdemes választani? Az alábbi cikkben bemutatjuk, kinek melyik hirdetési forma lehet előnyösebb.

Milyen szempontokra érdemes odafigyelni?

A Google-ben és a Facebookban közös, hogy imádják őket az emberek, azonban mivel mást kínálnak, a hozzájuk látogató felhasználókhoz és potenciális vásárlókhoz is másként kell viszonyulni. A Google a világ legnagyobb keresőmotorja, ezért mindenki, aki valamit szeretne vásárolni, először ide jön segítségért. Ezzel szemben a Facebook egy közösségi oldal, amit az emberek nem elsősorban vásárlási szándékkal látogatnak, hanem azért, hogy fenntartsák a kapcsolatot ismerőseikkel, vagy éppen azért, hogy új tartalmakat ismerjenek meg, és kikapcsolódjanak. Éppen ezért a két platform eltérő hirdetési stratégiát is igényel.

 

Google ads
 

A Google-hirdetések előnyei

A korábban Google AdWords néven futó Google Ads keresési hálózatának alapja valójában a fizetett megjelenés a Google-ben egy-egy kulcsszóra kiadott keresési találatok között, így ez a hirdetési forma képes pontosan megcélozni azt a közönséget, amelyiket az adott termék vagy szolgáltatás érdekelheti. A Google Ads jól kiegészíti az organikus találati eredmények optimalizálásáért felelős SEO-s feladatokat, hiszen jó hirdetésekkel az organikus találatok fölötti sorokban is megjelenítheted a különböző tartalmaidat, lefedve a találati oldal legfontosabb helyezéseit.

A Google Ads lényege, - a videó hirdetések kivételével, - hogy csak akkor generál költségeket, ha a felhasználó rákattint a hirdetésre (innen ered az üzletág elnevezése: pay per click, azaz kattintásalapú fizetés). Egy kattintás ugyan nem feltétlenül jelent konverziót, azonban aki ellátogat egy adott hirdetés céloldalára, nagy valószínűséggel valóban gondolkodik a vásárláson. A Google mindemellett különböző honlapokon megjelenő vizuális Display-kampányok indítását is lehetővé teszi, így később is eljuttathatod termékeidet vagy különleges kedvezményeidet azok számára, akik az adott keresés alkalmával még nem mondtak igent a vásárlásra.

 

facebook ads

A Facebook-hirdetések előnyei

A Google-lel szemben a Facebook a közösségi média sajátosságaira épül, így nem olyanoknak kínál vásárlási opciókat, akik vásárlási szándékkal érkeztek a honlapra, hanem olyanoknak, akiket érdekelhet az adott tartalom. Mára közhellyé vált, hogy a Facebook minden tud rólunk. A legtöbb felhasználó szó szerint mindent megoszt az életéről, szokásairól vagy éppen vágyairól, így a Facebook algoritmusa precízen tudja felkínálni a megfelelő hirdetéseket a potenciális érdeklődőknek.

A Facebook tehát fordítva működik, mint a Google: a Facebookon azokat keresheted meg, akik még nem feltétlenül keresnek aktívan egy adott terméket vagy szolgáltatást, de az érdeklődési körük, az életkoruk, a nemük vagy más tulajdonságuk alapján könnyen lehet, hogy felkeltheted az érdeklődésüket, és később akár hosszú távon is számíthatsz rájuk. A Facebook többféle, vizuálisan rendkívül vonzó hirdetési módot kínál, így egy jól célzott Facebook-kampány ideális lehet termékeid kreatív bemutatására.

 

Mi a célod?

Mielőtt Facebook- vagy Google-hirdetést indít az ember, az egyik legfontosabb kérdés, amit érdemes feltenni, hogy milyen közönségnek szánod az adott tartalmat – vagy másképpen mondva, a vásárlás melyik fázisában vannak azok, akiket meg szeretnél célozni.

  • Amennyiben olyanokkal szeretnél kapcsolatba lépni, akik már a vásárlás kapujában állnak, és legfeljebb azon hezitálnak, hogy melyik webáruházat válasszák, a Google Ads segítségével rendkívül hatékonyan és gyorsan növelheted a konverziók számát.
  • Ha azonban szeretnéd kibővíteni rajongótáborod, és olyan emberekkel is megismertetnéd a termékeidet, akik eddig még nem is gondolkodtak a vásárláson, a Facebook lehet az ideális választás.

 

Persze, nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, hogy sok esetben valójában a Google és Facebook kínálta lehetőségek egymást (és természetesen a SEO-t) kiegészítve működnek a legjobban, így segítve a lehető legtöbb potenciális vásárló elérését.

Vissza az oldal tetejére