A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Google Shopping – Mi ez? Hogyan működik, és kinek éri meg?

Végre Magyarországon is elérhető a Google Shopping — bár egyelőre csak korlátozottan.
Lássuk, mi ez pontosan, és miért jársz jól vele!

Online vásárlás még egyszerűbben

Biztosan találkoztál már termékösszehasonlító weboldalakkal. Ezek funkciója, hogy különböző webshopokból listába szedjék a felhasználók által keresett konkrét termékeket. Mivel nem a usereknek kell összevetni a cikkeket a webáruházakat látogatva (megteszik helyettük az összehasonlítók), könnyebb és relevánsabb döntést hozhatnak, hogy mi lenne számukra az ideális.

Így kell elképzelni a termékalapú Google Shopping-hirdetéseket is. A felhasználók rákeresnek egy termékre, az képek formájában megjelenik nekik a találatok között különböző online áruházakból, eltérő árazással. De hogy működik ez a gyakorlatban, mire kell figyelned hirdetőként? Nézzük meg nagy vonalakban!

Shopping lépésről lépésre

Google felhasználói fiókra biztosan szükséged van (pl.: nevem@gmail.com). Ezzel tudsz belépni a Google Merchant Centerbe. Ott megadhatod a termékeid paramétereit, melyeket később módosíthatsz is. Szükséged van egy Google Ads-fiókra, azon belül is egy Shopping-kampányra, amit össze kell kapcsolnod a Merchant Centerrel. Az Ads innen (közvetlenül a Data Feedből) gyűjti be a termékekkel kapcsolatos információkat.

Google Merchant Center beállítása

A Data Feed egy Excelhez hasonló táblázat, amiben a hirdetni kívánt árucikkek paramétereit adhatod meg, szigorúan a Google által előírt formátum szerint: termékazonosító (ID), cím, leírás, kategória, típus, céloldal, stb. Ha valami ezek közül kimarad vagy nem szabályos, pl. vízjeles termékfotót használnál, a hirdetésed nem fog megjelenni. Ezeknek az információknak a webshopban lévő termékek oldalán is szerepelniük szükséges.

Egy kis segítség a termékspecifikációkkal kapcsolatban:
https://support.google.com/merchants/answer/7052112?hl=en

Fontos megemlíteni, hogy nincs lehetőséged kulcsszóhasználatra a relevancia meghatározásához (a kizáró kulcsszavakon kívül), ezért különös figyelmet kell fordítanod a termékcímek és a leírások kulcsszavasítására. Lényeges még, hogy a Feed létrehozása csak a Merchant Centerben lehetséges.

Kinek éri meg ezzel a módszerrel kampányt indítani?

Webáruház-tulajdonosoknak mindenképp, amennyiben több konvertálóra tennének szert, hiszen ez a lehető legrelevánsabb formája a termékalapú hirdetéseknek. Azt tanácsoljuk, ha téged is érdekel a Shopping-hirdetés, és használni kívánod, akkor legyél naprakész, és tájékozódj időben a lehetőségekről! Hatalmas előnyhöz juthatnak a konkurensekkel szemben, akik már az elején belevágnak — a külföldi piacra történő terjeszkedés lehetőségéről nem is beszélve!

Vissza az oldal tetejére