Írjuk meg a legjobb Google Ads-hirdetéseket!
A keresési kampányok segítségével szöveges hirdetéseket jeleníthetünk meg a kulcsszavainkra kereső felhasználóknak. Rendkívül fontos, hogy hirdetéseink egyediek, figyelemfelkeltőek és átkattintásra ösztönzőek legyenek, mert a cél az, hogy az érdeklődőket a weboldalunkra irányítsák, ahonnan vásárlóként távozhatnak.
A címsor 1-2-3
A Google Adsben technikai okokból lényeges, hogy a kulcsszavainkra releváns hirdetésszövegeket írjunk, hiszen az így elérhető jobb minőségi mutatónak köszönhetően olcsóbb kattintásokat szerezhetünk. A relevanciához a kulcsszavakat szegmentálnunk kell, azaz egy-egy hirdetéscsoportba csak a szorosan összetartozó kulcsszavak kerülhetnek.
Pl.: a „televízió” és az „lcd tv” két külön hirdetéscsoportba kerül, annak ellenére, hogy ugyanazt a terméket hirdetjük. A két szó számunkra szinte azonos, de a Google rendszere külön fogalomként kezeli. Ha az „lcd tv”-re kereső felhasználóknak „televíziós” szövegeket jelenítenénk meg, a Google számára nem lenne megfelelő a relevanciánk, hiszen az „lcd tv”-re az „lcd tv” szóösszetételt tartalmazó szövegeket kell megjelenítenünk.
A címsor 1-ben azért fontos, hogy szerepeljen a kulcsszavunk, mert így hirdetésszövegünk nemcsak a Google-nek, de a felhasználóknak is releváns lesz. Ez nagyban hozzájárulhat az átkattintáshoz.
A címsor 2-ben érdemes feltüntetni az árat, vagy az esetleges akció mértékét/összegét. A magyar piac rendkívül árérzékeny, így ez döntő fontosságú lehet.
A címsor 3-ban csak olyan üzenetet helyezzünk el, ami kiegészítő információ! Ilyen lehet például a szállítási költség vagy a garanciaidő. A címsor 3 megjelenítése nem garantált, így olyan hirdetést célszerű írni (címsorok és leírás), ami enélkül is értelmezhető, hatékony és figyelemfelkeltő.
A leírás 1-2
A leírásban érdemes kiemelni a termékünk/szolgáltatásunk előnyeit. A pozitív tulajdonságok kihangsúlyozásával felkeltjük a felhasználók érdeklődését. Természetesen nem ezzel a pár karakterrel fogjuk eladni a terméket/szolgáltatást (az értékesítés a weboldal feladata), a szövegrésszel mindössze az átkattintás elérésére törekszünk.
„Mondjuk el a felhasználóknak, hogy mit várunk tőlük! A call to actionök, azaz a cselekvésre ösztönző felszólítások javítják az átkattintási arányt. Ha tudják, hogy mit szeretnénk elérni, nagyobb eséllyel teszik meg”.
Néhány lehetséges CTA:
- Rendeld meg most!
- Töltsd le tanulmányunkat!
- Nézd meg a kínálatunkat!
- Válaszd ki a számodra leginkább megfelelőt!
- Iratkozz fel hírlevelünkre!
A leírás mező végére tegyünk felkiáltójelet, hogy nyomatékosítsunk, és felkeltsük a figyelmet!
Útvonal 1-2
Az útvonalak a felhasználókat informálják arról, hogy a hirdetésünkre történő kattintást követően hova jutnak el.
Az útvonal 1-et mindenképpen érdemes használni, méghozzá úgy, hogy a felhasználóknak azt sugalljuk, hogy a hirdetés lekattintását követően a keresett céloldalra fognak kerülni. Ennek érdekében javasolt ott a kulcsszót feltüntetni ékezetek és nagybetűk nélkül, a szóközök helyén kötőjellel. Könnyen előfordulhat, hogy az útvonal 2 mobilon vagy asztali számítógépen kipontozásra kerülhet – ezt vegyük figyelembe!
Céloldal
A céloldal kiválasztása kulcsfontosságú — a hirdetések relevanciájának jelentős részét ugyanis a céloldali relevancia adja. Ne a főoldalra irányítsuk a látogatóinkat, hiszen ott nem találják meg a keresett terméket/szolgáltatást! A lehető legpontosabban érkeztessük őket, hogy ne kelljen keresgélniük.
Fontos tudni!
A Google Ads-kampányok fő feladata a lehető legrelevánsabb látogatók eljuttatása az adott weboldalra. A honlap szövegezése, a termék vagy szolgáltatás ára és minősége, a fizetési és szállítási lehetőségek, a megbízhatóság mind-mind befolyásolják a vásárlást. A designra és a szövegezésre is érdemes nagy hangsúlyt fektetni, hogy az érdeklődők nálunk akarjanak konvertálni.
A hirdetések önmagukban nem csodaszerek, pontos célzás és konfiguráció nélkül pedig a legjobb weboldal és a legjobb hirdetés sem fog elegendő ügyfelet szerezni. Az Ads rendszere rendkívül összetett; helyesen kell alkalmaznunk a beállításokat, hogy optimális megtérülést érhessünk el.
Szeretnél te is biztosra menni a keresési kampányaidat illetően? Kérd Google Ads auditunkat, melyben feltárjuk az esetleges hibákat, és javaslatokat teszünk a jobb eredmények elérése érdekében!