A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Miért ne keressünk rá a kulcsszavainkra?

Hogy megértsük ennek a lényegét, vagyis hogy miért ne keressünk rá a kulcsszavainkra, fontos tisztáznunk néhány alapvető definíciót. Ha érdekel a téma, olvasd el blogbejegyzésünket!

Kulcsszó ellenőrzés

Mik azok a kulcsszavak?

A kulcsszavak olyan szókombinációk, kifejezések, melyek hatására a Google Ads-hirdetések láthatóvá válhatnak. Eszközként szolgálnak arra, hogy hirdetéseink pontosan jelenjenek meg a potenciális felhasználóknak, amikor beírják a Google-be a keresési kifejezéseket (pl. szőnyegvásárlás Budapest). Ha utóbbiak és a kulcsszavak között egyezés lép fel, akkor jelenhetnek meg a kulcsszavakhoz kapcsolódó hirdetések. Helyesen és szakszerűen összeállított, illetve alkalmazott kulcsszólistával elérhetjük az érdeklődőket, akikből vásárlók válhatnak.

Ads-hirdetések

Az Ads-hirdetések előre megszerkesztett, és különböző marketing-szempontoknak megfeleltetett szövegek, amik minden értékes információt tartalmaznak az adott szolgáltatással/termékkel kapcsolatban. Céljuk a felhasználók figyelmének felkeltése, és a bizalmuk elnyerése.

A hirdetések címsorai többnyire a kulcsszavakat és a legfontosabb előnyöket (kedvezmények, akciók) tartalmazzák. Feladatuk az érdeklődés felkeltése, a szolgáltatás/termék népszerűsítése, illetve a userek meggyőzése a relevanciáról (nálunk pont azt találják, amit keresnek).

A leírások ismertetik a szolgáltatást/terméket, arra hivatottak, hogy annak előnyét kiemeljék. A hirdetések tartalmaznak még egy megjelenített URL-t is, ami információt biztosít arról, hogy pontosan hova jutnak el a userek, miután a hirdetésekre kattintottak. Egyéb bővítmények (opcionális) szintén megjelenhetnek a hirdetések alatt a böngészőknek (telefonszám, cím, stb.).

A kecske is jóllakik, a káposzta is megmarad?

Minden hirdető célja, hogy profitot termeljen, ez tény. Ezért törekednek arra, hogy a lehető legjobb pozícióban jelenjenek meg a hirdetéseik; bizakodva abban, hogy a TOP 1 hely (a legelső hirdetés az első oldalon, a lap tetején), vagy az ahhoz minél közelebb lévő hozza a legtöbb vásárlót, hírlevél-feliratkozót, stb. A statisztikák szerint ez többé-kevésbé így is van, hisz az a vállalkozás, amelyik nem jelenik meg az első oldalon a keresési találatok között, az „nem is létezik”.

Rangsorolás működése, felmerülő kérdések

A valóságban

A Google hirdetési rendszere minősíti, értékeli és rangsorolja a kulcsszavakat, hirdetéseket. Ezt a relevanciájuk, hitelességük, és az információértékük alapján teszi, természetesen a weboldal tekintetében. Figyeli a hirdetések szövegét, a kulcsszavakat, a honlap tartalmát (ahová a felhasználók a kattintás után kerülnek), ill. ezek egymáshoz viszonyított relevanciáját. Amikor egy keresés lefut a böngészőben, akkor a rendszer ezen értékek alapján rangsorolja a megjelenő hirdetéseket. Felállítja a sorrendet, hogy mely hirdetés kerül az első (oldal teteje) pozícióba, melyik a másodikba, a harmadikba, és így tovább.

A sorrendet erősen befolyásolja a CTR, vagyis az átkattintási arány. A CTR mutatja meg, hogy a keresést végző felhasználók hány százaléka kattint a megjelenő hirdetésekre. A CTR-mutató nagy szerepet tud magáénak a hirdetések minősítésében. Minél magasabb az értéke, annál jobb besorolást, minősítést ad a Google Ads-rendszere a kulcsszavaknak, így a hirdetéseknek is. Ebből az következik, hogy ha megbízhatónak tekinti a hirdetéseket, akkor várhatóan a magasabb átkattintási arányú szavak kattintásait alacsonyabb áron tudjuk majd elhozni, tehát olcsóbban fogunk forgalmat generálni a vállalkozásunk weboldalára. Ez egyenes arányban áll a profit várható növekedésével: azonos költségkeret mellett több látogató > vásárló > bevétel.

De mi történik akkor, ha rákeresünk a kulcsszavakra?

Sokszor tapasztaljuk, hogy a hirdetők rákeresnek saját kulcsszavaikra, ellenőrzik, hogy azok megjelennek-e. Bár megnyugvással töltheti el őket, ha mindent a lehető legnagyobb rendben találnak, a folytonos kontroll pénzbe is kerülhet, ha kiváltja a hirdetések megjelenését.

Az okos hirdetők tudják, hogy csak a kattintásokért kell fizetni a Google Ads-rendszerében, éppen ezért nem is klikkelnek rá a megjelenített hirdetésekre. Ez az a pont, ahol az igazi árat meg kell fizetni. Hosszú távon a rendszeres ellenőrzés, a saját kulcsszavakra keresés nagymértékben csökkentheti a CTR-t. Megjelennek a hirdetések, de nincs kattintás: így romlik az átkattintási arány, drágul a kattintásonkénti költség és az egész hirdetési kampány. Ez komoly deficitet, és elmaradt hasznot eredményezhet még a legjobban teljesítő kampányoknál is.

Ezek fényében kijelenthető, hogy a keresési kampány kulcsszavaira rákeresni a hirdetők részéről már-már tilos.

Ronthatja a statisztikát, megnehezítheti az optimalizálást, téves adatokhoz vezethet, és megdrágíthatja a kampányt. Ezek a hatások negatív előjellel bírnak a hirdető céljait és vágyait tekintve.

Hol ellenőrizhetjük a kulcsszavainkat?

Van egy könnyedén alkalmazható megoldás arra, ha mégis kíváncsiak vagyunk, és szeretnénk megtekinteni hirdetéseinket, ill. ellenőriznénk a kulcsszavaink működését. Google Ads-fiókunkban kattintsunk a jobb felső sarokban található Eszközök (villáskulcs) ikonra, a lenyíló menüben pedig keressük meg a TERVEZÉS oszlopban a „Hirdetés-előnézet és –diagnosztika” menüpontot!

Kulcsszavak ellenőrzése a Google Adsben

Ebben a nézetben teljes biztonságban ellenőrizhetjük, tesztelhetjük kulcsszavainkat és hirdetéseinket. A kiválasztott kulcsszavak megadása után beállíthatjuk a megcélzott földrajzi helyet, a nyelvet, az eszközt (mobil, tablet, PC) és a célközönséget is. Itt minden specifikus és fontosnak tartott beállítási lehetőség rendelkezésre áll.

Egy jól felépített Google Ads kampánnyal kevesebb költés mellett magasabb árbevételt érhetsz el. Mi a net-Positionnél pontosan ezért és eszerint dolgozunk. Hívj minket, ha neked is segíthetünk a látogató- és vevőszerzésben!

Vissza az oldal tetejére