Ügynökségi Napon a Groundon
Mostanában azon kaptuk magunkat, hogy lassan visszajáró vendégek vagyunk a Groundon. Ez nem is csoda, mert a Google hazai központja mindig jó hangulatú, kötetlen szakmai találkozók helyszíne. A napi hajtásban pedig mindig jól jön a friss energia, a szakmai inspiráció. Múlt héten a Google Ügynökségi Napjára, a CEE Agency Day-re, azaz a közép-kelet-európai Google partnerügynökségek éves konferenciája kaptunk meghívást.
A VIII. kerület szívében található, hangulatos romkocsmák atmoszféráját idéző Groundba a hazai ügynökségek képviselőin túl Lengyelországból, Ukrajnából, Írországból, Szlovákiából, Csehországból, Szerbiából, Bulgáriából, Romániából érkeztek AdWords szakemberek.
A CEE Agency Day a Partners Program első időszakának tanulságait sorakoztatta fel. Szerencsére úgy tűnik, a Google egyre inkább megkerülhetetlen stratégiai partnernek tekinti az ügynökségeket. Az AdWords az a terület, ahol a tapasztalt szakértők nagyon komoly eredményeket érhetnek el, a laikusok viszont könnyen csalódhatnak. Ha valaki nem ismeri teljes komplexitásában ennek a rendszernek a lehetőségeit, hirdetései nem fogják hozni ez elvárt eredményeket. Nem véletlen, hogy egy minősített AdWords szakértőnek folyamatosan fejlesztenie kell magát, képben kell lenni az újdonságokkal: ezen a területen az eredményesség egyetlen kulcsa a szakértelem. Ahogy Marcin Karnowski, a Google Lengyelország Country Marketing Managere hangsúlyozta: a Google a Partners Programmal határozottan letette a voksát az ügynökségek támogatása mellett.
Google Ügynökségi Nap
A fontosabb technikai változásokról is essen pár szó. A Universal Analytics nem újdonság, de eddig csak béta verzióban futott, most viszont itt az ideje tüzetesen megismerni. Hogy mik az előnyei? A Universal Analytics számos fronton még erősebb, mint a Google Analytics, mert eszközfüggetlen követést tesz lehetővé, tehát mindegy, hogy egy adott látogató a mobilján, tableten vagy az otthoni gépén jelentkezik be. Másrészt – ahogy azt Vadász Illés, a Google Magyarország Industry Managere kifejtette – az eddiginél jóval differenciáltabb remarketing listákat lehet a segítségével építeni.
Piotr Rudnicki, a Google Lengyelország Analytical Leadje bemutatta a Tag Managert (Címkekezelőt), melynek fő előnye az, hogy a látogatói viselkedést követő kódokat (pl. remarketing, konverziós kód, eseménykövetés stb.) a marketing szakemberek fejlesztői segítség nélkül, egyetlen felületen tudják szerkeszteni. Ezen túl pedig fontos információkat hallottunk tőle a rugalmas ajánlattételi stratégiákról is.
CEE Agency Day a Google Groundon
A Google Ügynökségi Nap számunkra leginkább azért volt érdekes, mert megerősített minket abban, hogy a Google egyre szorosabbra fűzi az ügynökségekkel való együttműködést. Mindig jó érzés az is, ha tágabb perspektívából láthatunk rá a saját iparágunkra. Izgalmas volt olyan előadókat hallgatni, akik hasonló szakmai problémákkal kelnek és fekszenek nap mint nap, mint mi, csak éppen pár száz vagy pár ezer km-rel távolabb.