A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Webáruház marketing körkép III. rész – Facebook-oldal és webshop

Ahogyan a cikksorozatunk korábbi részeiben a Google eszközeinek (az Analytics, valamint az Ads) szerepét vizsgáltuk a webáruház marketingben, úgy most a közösségimédia-óriás, a Facebook által nyújtott lehetőségeket járjuk körül. Mi az, amiben a webshopod Facebook-oldala támogatni tudja a termékeladások eredményességét? Az alábbiakban ezt boncolgatjuk.

Webáruház marketing Facebookon

Az elérés hatalma

Amennyiben webáruházat üzemeltetsz, és sikeresen felkeltetted a márkáddal vagy az általad forgalmazott termékekkel a potenciális vásárlóid érdeklődését valamely online csatornán – legyen az akár Google Ads-hirdetés vagy kiemelkedő organikus jelenlét a Google-ön, Instagramon stb. –, nagy a valószínűsége, hogy a Facebookon is megkeresik a cégedet további ismeretek, információk reményében. Amennyiben sikerrel járnak, ez megerősíti őket abban, hogy aktív és naprakész vagy, ami újabb löketet adhat a weboldaladon történő vásárláshoz.

Nem elég azonban pusztán jelen lenned, hiszen egy kevés rajongóval rendelkező Facebook-oldal még korántsem garancia a fentebb említett előnyökre. Az első lépés tehát, hogy a megfelelő profil- és borítókép kiválasztása után feltöltsd oldaladat érdekes tartalommal, hogy annak szemezgetésével szívesen töltsenek időt az odalátogatók, valamint olyan információkkal, amelyek által jobban megismerhetik termékeidet és webshopodat. Így máris egy lépéssel közelebb kerülsz ahhoz, hogy az oldaladra jutott felhasználóknak elnyerd a tetszését, és motiváld őket abban, hogy kövessenek további tartalmakra várva.

Relevancia és ütemezettség

Szintén jelentős a relevancia, illetve az ütemezettség. Előbbi lényege abban rejlik, hogy a bejegyzéseid kapcsolódjanak termékeidhez. Egy példát tekintve: bizarr és egyben komikus lenne egy barkácswebáruház Facebook-oldalán néhány ínycsiklandozó tortarecept, mert ez semmiféle módon nincs összefüggésben az általuk forgalmazott termékekkel. Ugyanígy nem ajánlott a másik véglet sem: egymást követően megosztani ugyanazon termékcsoporton belüli árucikkeket, mert így az oldal tartalma egyhamar szárazzá és unalmassá válhat a felhasználók számára.

Ütemezettség szempontjából próbálj meg kialakítani egy poszttervet, és igazodj ahhoz! Gondold végig alaposan, hogy hetente hány bejegyzés fér bele az idődbe, és tartsd magad az elképzeléseidhez! Inkább legyen kevesebb a számuk, mint hogy összevissza csússz a tervezett dátumokhoz képest, mert hosszú távon ez inkább stresszt szülhet benned, mint eredményesen ütemezett bejegyzéseket!

Az organikus elérés eszközei

A közzétett posztokban írhatsz arról, hogy az érdeklődőknek miért az általad forgalmazott cikkek mellett érdemes letenniük a voksot, megjelölheted az akciós és a kiemelt termékeidet különböző képeken, vagy azokat, amelyeket valamilyen egyéb oknál fogva szeretnél megismertetni a jövőbeni vásárlóiddal. Használhatsz karusszel, azaz lapozható bejegyzéseket is, amelyben akár tíz képet is felhasználhatsz.

Ez utóbbi megoldáshoz kiegészítésként kiváló módszert jelentenek a termékmegjelölés lehetőségével készített bejegyzések, feltéve, hogy már rendelkezel Facebook-bolttal. Válassz egy vagy akár több olyan képet, amely az árucikkeidet tartalmazza, majd a tetszőleges részeken jelöld meg az eladni kívánt termékeidet! Lényegesen egyszerűbb a dolgod, ha a hirdetéskezelőn belül már előzőleg elkészítetted a katalógusodat és a Facebook-webáruházadat a szükséges beállításokkal, mert így a rendszer a termék nevének beírását követően automatikusan előhozza azt, amelyet meg szeretnél jeleníteni, így egy-két kattintással feltüntetheted ezeket a képen. E funkció hasznossága leginkább abban rejlik, hogy a felhasználók a megjelölt árukra kattintva azonnal a kosarukba helyezhetik, majd megvásárolhatják azokat a weboldaladon.

Ne feledkezzünk meg a promóciós videók jelentőségéről sem! Némi kreativitással számos felhasználó figyelmét megragadhatod egy gondosan elkészített kicsomagolós termékvideóval Hiszen ki az, aki ne nézné meg szívesen az általa áhított vadonatúj termék kicsomagolását?

/blog/webaruhaz-marketing-korkep-ii-resz-google-ads/

Kérdezz-felelek

Végezetül javasoljuk a rajongótáborod közvetlen megszólítását. Bátran kérdezz tőlük, indíts szavazásokat, kezdeményezz beszélgetést, vagy érdeklődj kedvenc termékeikről, és biztasd őket reakcióra – ezekkel az eszközökkel is hatékonyan növelheted a weboldalad forgalmát, illetve a termékeladásaidat!

Ha szeretnéd webáruházadat professzionális közösségi marketinggel népszerűsíteni, kérd ajánlatunkat, és mi kidolgozzuk a vállalkozásodra szabott kampánystratégiát!

Vissza az oldal tetejére