A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Webáruház marketing körkép VII. rész – Összegzés

Webáruház marketinggel foglalkozó nyolcrészes cikksorozatunkban egyesével elemeztünk többféle online marketing lehetőséget, azonban együttes erejüket ez idáig még nem vizsgáltuk. Habár a tárgyalt eszközök külön-külön is hathatós segítséget jelenthetnek az online boltod forgalmának növelésében, azért egy hosszabb távon is sikeres, komplett marketingstratégia már sokkal inkább egy platformokon átívelő, átfogó jelenlétet igényel. Sorozatunk lezárásaképpen ennek lehetőségeit járjuk körül.

Online marketing

 

Milyen eszközökkel ismerkedtünk meg eddig?

Ha még nem olvastad el cikksorozatunk előző részeit, javasoljuk, hogy azokkal kezdd:

 

Az aranyszabály

Az online marketingben – de az offline-ban is – alapvető igazság, hogy sosem szabad egyetlen eszközre támaszkodnod. Ha például túlságosan is a Facebook-kampányoktól függsz, a hirdetéskezelőd valamilyen hiba folytán bekövetkező, spontán letiltása azonnal érzékelhető, jelentős anyagi károkat okozhat vállalkozásodnak. Nem egyszer láttunk már ilyet.

Hasonlóképpen: ha a marketingstratégiádat kizárólagosan a keresőoptimalizálásra építed, egyetlen átmeneti ingadozás vagy algoritmusfrissítés elvághatja az összes bevételi forrásodat. Bizony ez sem példa nélküli.

Ahhoz, hogy az ilyen helyzeteknek elejét vedd, létfontosságú, hogy több eszköz is szolgálja az ügyfélköröd bővítését, illetve megtartását. De ezen felül van még egy jelentős előnye a többplatformos marketingezésnek: az alkalmazott eszközök egymás hatását is felerősítik, ezáltal pedig még több megrendelést szerezhetsz.

 

Az online marketing eszközök tánca

Az online marketing eszközei, akár a parkett férfiúi, a potenciális vásárlókat hívják táncba. Ha egy Google keresési hirdetés megnyitja a táncot, de vásárlás nélkül távozik a látogató, a keresőoptimalizálás bátran próbálkozhat egy újabb tánccal egy ismételt keresés esetén.

Ha innen is távozik a táncpartner, a Facebook remarketing hirdetése még a keze után nyúlhat, és meghódíthatja a szívét. A cél az, hogy a megfelelő táncpartner végül eladást generáljon.

Hipotetikus példánknak van még egy fontos aspektusa: amennyiben a Google keresési hirdetése vagy a SEO segítségével az organikus lista élére juttatott találat nem kezdte volna meg a táncot, mire a Facebook remarketing képbe került, könnyen meglehet, hogy a potenciális vásárló addigra már rég az egyik konkurenssel ropja a parkett másik végében.

Tánc ide vagy oda, a történet mondanivalója pusztán az, hogy nincsen semmi sem veszve, ha a látogató az első weboldallal kapcsolatos interakciója során nem dönt a megrendelés mellett. Ilyenkor a további marketingeszközök még nagy eséllyel segíthetnek a konvertálásban. Ha a keresőoptimalizálás mellett nincs remarketinged, nem szólíthatod/győzheted meg a fáradságos munkával megszerzett látogatókat.

 

Webáruház marketing körkép

 

Az eszközök együttes ereje

De mégis hogyan erősítik egymás hatását a különböző eszközök? Nézzünk erre néhány konkrét példát!

A keresőoptimalizálás és a Google Ads kapcsolata

A keresőoptimalizálás során a weboldalt a felhasználói élmény szempontjából és a kulcsszavas tartalom oldaláról is erősíteni kell. A Google Ads minőségi mutatójának egyik alapvető eleme a céloldallal kapcsolatos élmény. Ha a keresőoptimalizálás miatt rendbe tetted a weboldaladat, az a Google Ads minőségi mutatódra, így a kattintási díjaidra is hatással lesz.

A közösségi média és a keresőből érkező forgalom kapcsolata

A közösségi jelenlét mindenképpen fontos, és a közösségi média keresőoptimalizálási szempontból is támogathatja a weboldaladat.

A fentebbi „táncos” példából kiindulva például a Facebook remarketing hirdetésekkel ösztönözheted a látogatókat a termékeid megrendelésére. Ilyenkor a remarketing célcsoportodba előzőleg bekerült látogatóknak hirdethetsz, tehát egy másik marketingcsatornára is szükséged lesz a lista kiépítéséhez. Ez lehet például a Google Ads is.

Ha szeretnél összetettebb online marketing megoldásokat is kipróbálni, vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi a 14 éves tapasztalatunk alapján teszünk javaslatot a számodra javasolt eszközökről!

Vissza az oldal tetejére