A Google és mi Blog nem csak rólunk, csak nektek

Webshop követelmények Shopping-hirdetőknek

Egy korábbi bejegyzésükben már olvashattál arról, hogy mik azok a Shopping-hirdetések, hogy a Google milyen feltételekhez köti a megjelenésüket, illetve, hogy mikre kell odafigyelned a termékfeed kitöltése közben. Arról azonban keveset hallani, hogy a webshopokat illetően is akad „néhány” követelménye a keresőóriásnak. Cikkünkben ezekről olvashatsz.

Webshop beállítások a kampányhoz

A két legfontosabb

A weboldaladon mindenképpen elérhetővé kell tenned az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF), méghozzá PDF-formátumban és letölthető verzióban. A szerződés tartalmát illetően is szigorú a Google. Kezdheted mindjárt a termékek részletes ismertetésével, illetve a kiszállításukra vonatkozó adatok bemutatásával: mennyi időt ölel fel a kézbesítés, hogyan vehetők át a termékek, milyen költségekkel számolhatnak az érdeklődők, stb. A rendelés módját és menetét szintén ismertetni szükséges a dokumentumban: mik a vásárlók kötelezettségei, milyen fizetési lehetőségek állnak rendelkezésükre, stb. És a sornak itt még nincs vége; elkerülhetetlen, hogy a termékgaranciáról, a jótállásról, valamint ezek feltételeiről nyilatkozz. Ha a webshopodban a rendelés regisztrációhoz kötött, úgy annak menetét is be kell mutatnod az ÁSZF-ben.

ÁSZF fontossága

A GDPR-nak megfelelően a webshopodra vonatkozó Adatkezelési Szabályzat megjelenítése szintén kötelező feltétel. Ennek célja nem más, mint a felhasználók adatainak teljes körű védelme, továbbá az adatgyűjtés szabályozása. A userekről szóló információk kizárólag SSL-védelemmel ellátott honlapon keresztül gyűjthetők be. Ezek felhasználása csak az ő beleegyezésükkel lehetséges (kivéve kapcsolattartási adatok, amiknek eladása tilos). A honlapodon szereplő ingyenes tételek ajánlása kizárólag a rendelés során vagy valamilyen marketingtevékenységhez tartozóan megengedett.

A Google nem csak az ÁSZF-re és az Adatkezelési Szabályzatra koncentrál, számos egyéb dolgot szabályoz a webshopok esetében. Ezek figyelmen kívül hagyása vagy hiányos közlése a Shopping-hirdetések rovására mehet, vagy bekövetkezik a legrosszabb: el sem indul a kampány.

Minden részlet számít

Kapcsolat: annak érdekében, hogy a közted és a vásárlóid között létrejövő kommunikáció gördülékeny legyen, fel kell tüntetned a pontos elérhetőségi adatokat a honlapodon (e-mail, telefonszám, stb.).

Fizetés, számlázás: a teljes fizetési folyamatot egyszerűvé kell tenned. Fontos, hogy a vásárlók a teljes folyamaton végighaladhassanak: a kosárba rakástól kezdve egészen a pénztárig. A biztonságos és pontos vásárlás érdekében pedig meg kell jelenítened a számlázási feltételeket is.

Fizetés könnyedén

Szerviz és csere: ha a webshopodban vásárolt termékek helytelenül vagy hibásan működnek, felületükön fizikai sérülések láthatók, úgy biztosítanod kell azok javítását és/vagy cseréjét. A problémák kiküszöbölésére mindössze 15 napod van a vásárlás időpontjától számítva. A vásárlónak ugyanennyi idő áll a rendelkezésére a hiba bejelentésére.

Vissza: nemcsak szervizelés esetén, hanem egyéb alkalmakkor is előfordulhat (pl. meggondolja magát a vásárló), hogy a termék visszaküldésre kerül. Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, egyértelműen megfogalmazott visszaküldési irányelvekre van szükséged. Fontos, hogy ezeket jól látható helyen kell feltüntetned az oldalon.

A további irányelveket ide kattintva elérheted.

Gördülékeny ügyfélkezelés

Már fut a Shopping-kampányod? Akkor ezeket fogadd meg!

  • Legalább 14 havonta jelentkezz be a Merchant Centerbe akkor is, ha minden rendben van a kampányoddal! Egyszer azért, mert így maradhat a fiókod aktív, másszor pedig azért, mert ezzel jelezheted a Google felé, hogy a termékadataid naprakészek.
  • A termékfeed megfelelő kitöltése nemcsak akkor szükséges, amikor terméket regisztrálsz, hanem a kampányok teljes ideje alatt is. Rendszeresen ellenőrizd és frissítsd a termékadataidat, hogyha szükséges (pl. név, ár, leírás, fotó, stb.)! És csak olyan termékeket értékesíts, amik valóban a rendelkezésedre állnak, tehát közvetlenül megvásárolhatók!

Szóval azoknak, akik már belevágtak, és azoknak is, akik még csak érdeklődnek a Shopping-hirdetések iránt, azt javasoljuk, hogy alaposan vizsgálják át mind a webshopjukat, mind pedig az értékesítési folyamatokat.

Vissza az oldal tetejére