2020.12.02.
Aki emlékszik a Mad Men című sorozatra, tudja, hogy a régi szép időkben egy reklámkampány sikere mennyire a véletlenre volt bízva, jó esetben is esetleges volt. Reklámszakemberek füstös irodákban próbáltak kiizzadni magukból valami ütős, figyelemfelkeltő ötletet, ami aztán vagy bejött, vagy nem.
Manapság – ahogy már füstös irodák sincsenek – a marketing- és reklámszakma is teljesen új alapokra helyeződött. Az agykutatás, a viselkedéstudomány kimagasló eredményeket ért el az emberi agy működésének modellezésében, így sok más terület mellett a marketing is rengeteget profitált ezekből a tanulmányokból, sőt: a terület egy teljesen új ága született meg, nevezetesen a neuromarketing.
Olvass tovább >>
2019.11.21.
Bármit olvasunk a témában, bármilyen fejtágítóra, konferenciára megyünk, két kulcskifejezést szajkóz mindenki, aki marketing témában ír vagy előad: content és storytelling. Az online marketing elsősorban a Google irányelveit kiszolgálva, az ész nélküli, mennyiségi tartalomgyártás mellett tette le a voksot, a legújabb trend pedig – ami, úgy érzem, csak nálunk számít újnak – ezen tartalmak történetté formálása. A téma véleményvezérei – nem minden alapot nélkülözve – állítják, hogy manapság olyan mennyiségű információ zúdul a fogyasztóra, hogy ha nem taglózza le az írás már rögtön az első sornál, teljesen esélytelen, hogy tovább olvasson, így az előállított tartalom maximum a Google-robotok etetésére lesz alkalmas. Mit lehet tenni ez ellen? Rettentő egyszerű, mondják ők: fogalmazzunk közérthetően, keressünk markáns hívószavakat, hökkentsük meg az olvasót, ragadjuk meg a figyelmét, és ne engedjük el! Még az is megengedett, hogy kisebb-nagyobb túlzásokba essünk. Nyílt a verseny, a cél az eladás, nem a doktori cím, és nem is valami irodalmi díj. De ennél szerintem egy kicsit árnyaltabb a helyzet… talán nem is kicsit.
Olvass tovább >>
2019.02.14.
Akár egy szolgáltatást kínáló oldal, akár egy webáruház keresőoptimalizálásáról van szó, a szöveges tartalom minősége minden esetben kulcsfontosságú. Nemcsak a termékleírások vagy a szolgáltatások részletezése lényeges, hanem az olyan apróságok is, mint a bemutatkozóoldal. Sok vállalkozás letudja a kötelező sablonnal: „Cégünk a pattintott kőkorszakban alakult. Kezdetben mamutagyarakat forgalmaztunk, ma már azonban antianyag kapszulákat is árulunk kedves vevőinknek”. A Rólunk oldal ennél sokkal több lehetőséget hordoz magában, érdemes kihasználni ezeket. Lássuk, hogy fest egy valóban ütős bemutatkozás!
Olvass tovább >>
2018.12.07.
A régi motorosok talán még emlékeznek, hogy (jó)néhány évvel ezelőtt még bőven elég volt kulcsszavakkal gazdagon teleszórt szöveget elhelyezni egy oldalon a jó helyezésekhez. Sokan a mai napig hisznek ebben a SEO-módszerben, és bizony időről időre bele lehet futni olyan weboldalakba, ahol alkalmazzák is – azt kell mondanunk, tévesen. A játék igencsak megváltozott mára. A kulcsszavak természetesen továbbra is fontosak, azonban egyáltalán nem mindegy, milyen formában jelennek meg a site-on.
Olvass tovább >>
2018.10.30.
Aki próbált már életében egy bevásárlócetlinél összetettebb dolgot írni, az alighanem találkozott azzal a jelenséggel, amit az angol Fear of the Blank Page-nek (félelem az üres papírtól) nevez. A fehér képernyőn villogó kurzor valóban ijesztő, ha már órák óta szenvedünk az ötlettelenségtől – és ne legyenek illúzióink, minden szövegíró életében egyszer csak beáll a satufék, amikor leblokkol az agy, és elfogy a kreativitás. Mit lehet ilyenkor tenni: stresszelni, kételkedni önmagunkban, feladni, üvölteni, sírni? Akár, de azért adunk 10+1 tippet, amikkel hatékonyabban lábalhatunk ki a gödörből.
Olvass tovább >>
2018.08.22.
Az egyszerű és gyors válasz erre a kérdésre az lenne, hogy természetesen igen, baj. A dolog azonban összetettebb annál, semhogy ennyivel letudhatnánk. A duplikált tartalmak egyes felmérések szerint az internet 29%-át teszik ki, így nehéz lenne patás ördögként beállítani a többszörösen megjelenő szövegblokkokat. Ugyanakkor tény, hogy a Google az eredetiséget preferálja, így más website-ok tartalmának lemásolása, vagy a saját oldalunkon megjelenő szöveg megsokszorozása komoly károkat okozhat a találati listán elért helyezéseinknek. Blogbejegyzésünkben górcső alá vesszük a duplikált szöveges tartalmakat, és eloszlatjuk a leggyakoribb tévhiteket.
Olvass tovább >>