A Facebook igazi ereje A hatékony kommunikáció

Facebook

Céges jelenlét a Facebookon

Miközben a Facebook életünk és mindennapjaink részévé vált, mára az üzleti élet elengedhetetlen velejárója is lett. Felhasználási lehetőségei 2004-es berobbanása óta gyökeresen megváltoztak, használata mára jóval túlmutat az ismerősökkel való kapcsolattartáson, a hírek olvasásán, képmegosztáson, vagy chatelésen. A napjainkban is tapasztalható trendváltás - miszerint a Facebook a tömegek mellett a vállalkozások kiemelt platformjává válik - egy igen összetett és átgondolt stratégia része. Egyrészről a Facebook is egy üzleti vállalkozás, tőzsdei cég, ahol a részvényesek kőkemény profitot követelnek, másrészről pedig nincs még egy olyan fejlett közösségi tér, ahol a vállalkozások és leendő vevőik ilyen közel lennének egymáshoz. Már csak ki kell használni ezt.

Nincs Royal Flush ász nélkül!

A Facebook olyan kivételes lehetőséget nyújt az élelmesebb cégek számára, ami eddig elképzelhetetlen volt. Mivel a potenciális ügyfelek szó szerint karnyújtásnyi közelségbe kerültek, a Facebookban rejlő kommunikációs lehetőségeket kiaknázatlanul hagyni megengedhetetlen. A folyamatos jelenlét és márkaépítés, az ügyfelekkel való kapcsolattartás napjainkban nemcsak elvárás, hanem alapkövetelmény!

Néhány adat, ami a Facebook befolyását mutatja*

  • Több mint 3 millió aktív hirdető van jelenleg a közösségi oldalon.
  • A közösségi oldalakon hirdetők 93%-a használja a Facebookot.
  • A felhasználók 42.2% követ márkaoldalakat, hogy tudomást szerezzen az akciókról, friss információkról.
  • A felhasználók 40%-a egyáltalán nem követ márkaoldalakat - őket jól célzott, időzített hirdetésekkel lehet elérni.
  • A hirdetési bevételek 79%-a mobilos hirdetésekből származik.

* 2016-os mérések alapján.

Az üzleti Facebook-oldal előnyei

  • Nyílt csatorna lévén ingyenesen, gyorsan és egyszerűen hozzáférhető bármely érdeklődő számára. (Belőlük lesznek később az állandó ügyfelek!)
  • A látogatók és rajongók észrevételei, preferenciái alapján tudja alakítani a cég arculatát és kínálatát.
  • Az oldal kedvelőinek száma, a cég termékeire/szolgáltatásaira reflektáló értékelések statisztikailag hasznosíthatók.

A Facebook-hirdetés előnyei

  • Rugalmas költségkeret. Szakértőink segítenek az optimális ráfordítás megállapításában az Ön lehetőségei és a vállalkozás igényei alapján. A költségkeretet rugalmasan kezeljük, így az a későbbiek során bármikor módosítható.
  • Fizetés célorientáltan. A hirdetési célok konkretizálása (magasabb konverziós ráta, gyakori megjelenés, több rajongó) kulcsfontosságú, ezek mentén lehet felépíteni a kampányt – Döntse el Ön, mire költi a pénzét!
  • Kisebb ráfordítás is nagy hasznot hajthat. A célcsoport meghatározása lehetővé teszi, hogy a hirdetés üzenete ahhoz a szegmenshez jusson el, ahol a potenciális vásárlók rejtőznek – így akkor is érdemes hirdetést indítani, ha a cég költségvetésébe éppen nem fér bele a magasabb költségkeret beállítása.

Bízza ránk Facebook-oldala szakszerű kezelését!

Többéves tapasztalattal rendelkező kollégáink számos sikeres Facebook-oldal létrehozását tudhatják maguk mögött. Követik az aktuális trendeket, tudják, milyen egy jól működő, aktív és eredményes poszt/hirdetés. Képesek pontosan meghatározni azt a célcsoportot, ahol terméke vagy szolgáltatása sikerre számíthat.

Kreatív posztokat írunk, kitesszük azokat az oldalára, elemezzük a konkurenciát, akár létre is hozzuk Facebook-oldalát. Emellett havi riportokkal tájékoztatjuk Önt az elért eredményekről, követjük a közösségi aktivitást, és természetesen megtervezzük, teljeskörűen lebonyolítjuk hirdetési kampányait.

Röviden összefoglalva: megtöltjük élettel Facebook-oldalát, biztosítjuk a szükséges nyüzsgést, és növeljük weboldala látogatottságát! Direkt és gyors kommunikációt biztosítunk, valódi érdeklődőkkel ismertetjük meg vállalkozását.

3+1 tévhit a Facebookkal kapcsolatban

1. Facebookozni csak a nagy cégeknek, multiknak éri meg.

Jelenleg 40 millió kisvállalkozás tart fenn aktív Facebook-oldalt. Egy cég sikeréhez elengedhetetlen, hogy több platformon is megjelenjen, és a közösségi média – azon belül is a Facebook mint a legnagyobb közösségi tér – mára megkerülhetetlenné vált. Egyaránt igaz ez a napi- és tartós fogyasztási cikkekkel foglalkozó vállalkozásokra, a végfelhasználóknak árusító szolgáltató cégekre és a startupokra.

2. A hirdetésekkel azonnal el lehet adni termékeket, szolgáltatásokat.

Bár a felület számtalan lehetőséget rejt magában, nem szabad arról megfeledkezni, hogy elsősorban a folyamatos kommunikációról, az eladók és vevők közti kapcsolattartásról, a visszacsatolás lehetőségéről szól (hozzászólások, lájkok, üzenetek). Ezzel nem azt mondjuk, hogy lehetetlen eladni bármit is egy jól megtervezett hirdetéssel, de csakis a követők vásárlási szokásainak figyelembevételével számíthatunk sikerre. Fontos tudnunk, hogy a pénzköltés melyik fázisában állnak: mint érdeklődők vannak jelen, esetleg vásárolnának, de még nem választották ki a terméket, vagy azonnal, a lehető leggyorsabb módon szeretnének hozzájutni az árucikkhez/szolgáltatáshoz.

3. A hirdetések hatása csak a Facebookon észrevehető.

Fontos elmondanunk, hogy a platform nem csodafegyver, viszont hasznos támogatója vállalkozásának. Bár számtalan ingyenes üzleti lehetőséget rejt, legfőbb célja a kapcsolatteremtés és az átkattintás (a felhasználókat az aktuális weboldalra vezeti). A követők a napi szintű, értékes kommunikáció hiányában hajlamosak más termékek, szolgáltatások után nézni – ezt rövid időn belül az eladási mutatók is visszatükrözik.  

+1 Nem baj, ha rossz minőségű a kommunikáció, egy jó posztkiemelés vagy hirdetés majd mindent helyre hoz.

Az, hogy csapnivaló képekkel, sietve legépelt félmondatokkal bombázzuk követőinket, manapság már nem elfogadható. Hiába emelünk ki ugyanis egy rosszul kivitelezett posztot, hiába hirdetünk az oldalra, ha a kommunikáció színvonala kívánnivalókat hagy maga után. Az ügyfelek az érdekes, minőségi tartalmakat keresik, amik nemcsak a márkával és szöveggel állnak relevanciában, hanem számukra is értékes és hasznos információval szolgálnak.

Manapság tagadhatatlanul a Facebook korát éljük. Ahhoz azonban, hogy az Ön oldala is kitűnjön a cégek tengeréből, egyedi, különleges és érdekes idővonalra, igényes tartalmakra van szükség - hogy a szakértelemről már ne is beszéljünk!

Gondoljon bele: Facebook-oldala második weblapként is funkcionálhat, így cége szolgáltatásai/termékei szélesebb közönség számára is elérhetővé, a hatékony marketing-stratégia révén pedig egyúttal vonzóbbá is válnak! Tapasztalt szakembereink arra törekednek, hogy Önnek mindez a lehető legkevesebb vesződséggel, de annál nagyobb profittal járjon.

Facebook + net-Position  = sikeres kommunikáció, hatékony márkaépítés, eredményes promóció

Vissza az oldal tetejére