A brand érték, a brand hitelesség
A marketing azt mondja a termékről: vegyél meg! A brand azt: ez vagyok én, ezért és ezért létezem. Míg előbbi célja a közvetlen értékesítés, utóbbi a hosszú távú elköteleződést, az életre szóló márkahűség kialakítását szolgálja. Vegyük az Apple példáját: a marketing (taktika) meggyőzi, hogy iPhone-t vásároljon, a brand (stratégia) ezzel szemben eléri, hogy egész életében az almás cég okostelefonjához ragaszkodjon. A taktika csatát nyer, a stratégia háborút!
A jó Facebook brandnek hűség a jutalma
A márkaépítés alapja a cég küldetésének megfogalmazása, termékeinek/szolgáltatásainak megszemélyesítése, a „Ki vagyok én?” meghatározása. A stratégia alapköve a kommunikáció: hogyan, mit, hol, mikor és kinek adjuk át a márkához kapcsolódó vizuális és verbális üzeneteket. Mert minden egyes lépés és döntés akarva-akaratlanul beépül a cég imidzsébe, építve vagy rombolva azt.
A jelenlét aranyszabályai
70/20/10-es tartalmi arány: fontos, hogy bejegyzéseinek 70%-a a brandépítéshez kapcsolódjon, 20%-a más forrásból származó tartalom legyen, és csak 10%-ban promotálja termékét, szolgáltatását!
4-1-1-es tartalmi arány: 6 posztból 4 legyen érdekes és szórakoztató, kapcsolódjon a cégéhez, 1 dolgozzon fel könnyed témát, és 1 szóljon ténylegesen az értékesítésről.
Bármelyikhez tartja magát, ne feledje: a célcsoport számára fontos és értékes bejegyzések soha nem a direkt eladásról szólnak! Amellett, hogy összecsengenek érdeklődésükkel, életérzést közvetítenek, pluszt kínálnak, valami olyat, amit a többi cég nem.
Brandépítés a gyakorlatban
- Fogalmazza meg küldetését! A névjegy mezőben feltüntetett tartalom tükrözze a cég filozófiáját és legyen összhangban weboldalával is!
- Határozza meg célcsoportját, hogy közvetlenül tudja őket megszólítani (életkor, nem, foglalkozás, lakhely, érdeklődési kör, hobbi), hogy az érzelmeiken keresztül megismertethesse a cég által képviselt értékeket.
- Tudja, hogy mi különbözteti meg versenytársaitól, és fordítsa azt a javára: egyedisége mutatkozzon meg a logó és a borítókép kiválasztásában, és a megosztott tartalmakban egyaránt!
- Határozza meg üzleti stílusát, a kommunikáció hangnemét, és maradjon ehhez a későbbiekben is következetes!
Ha például léggömböket árul, könnyed, vidám hangnemet üssön meg posztjaiban. - Tegyen azért, hogy oldala interaktív legyen: követői kommenteljenek, töltsenek fel fotókat, videókat, osszanak meg tartalmakat!
- Ne zárja ki konkurenseit a mindennapjaiból, sőt vállaljon tágabb közösséget velük, hiszen ezzel is pozicionálja magát a piacon.
- Érdemes kiállnia a jó ügyek mellett (pl. állatvédelem, rászorulóknak való adományozás) – ezek megosztásával szélesítheti követőinek bázisát, igazi közösségi élménnyé teheti számukra a facebookozást. Ellenben kerülje a politikai és vulgáris tartalmakat, ugyanis a szélsőséges megnyilvánulások rajongóvesztéshez vezethetnek.
- Bátran ismételje önmagát, ossza meg újra örökzöld posztjait, népszerű bejegyzéseit, hiszen célcsoportjának mindig lesznek új tagjai.
A fentiekből is látható, hogy egy jó üzleti Facebook-profil üzemeltetése komplex feladat, és állandó gondozást igényel. Engedje, hogy magasan képzett szakembereink kihozzák oldalából a maximumot!