A Facebook igazi ereje A hatékony kommunikáció

A megnyerő Facebook-profil titka: a minőségi posztok

Egy profi szakmai háttérrel rendelkező csapattal együttműködve borítékolható a sikeres Facebook-menedzsment. Bár a gyümölcsöző kooperációk kialakítása minden esetben egyedi stratégiát kíván, van néhány alapszabály a bejegyzésekre vonatkozóan, melyek figyelembevételével Ön is tartósan megnövelheti követői és ügyfelei számát.

Poszttípusok a Facebookon

  • Hír: hasznos információkkal láthatja el az érdeklődőket, megoszthatja követőivel a cége életében bekövetkezett fontosabb eseményeket és változásokat (pl. akciók, nyitvatartás, eredmények).
  • Blog: termékéhez, szolgáltatásához relevánsan kapcsolódó, érdekes és informatív cikkekkel, esettanulmányokkal növelheti szakmai hitelességét, egyúttal a márkaismertséget is.
  • Sales: közvetlen értékesítést szolgáló, kiemelt bejegyzések révén weboldalára irányíthatja, vásárlásra ösztönözheti potenciális ügyfeleit – mindezt szigorúan a jó ízlés keretein belül.
  • Mood: egy hangulatos hétindító/hétzáró bejegyzéssel, vagy szellemes videóval, fotóval erősítheti bizalomra épülő kapcsolatait, már-már baráti viszonyt alakíthat ki követőivel.

Bár az állandó jelenlét kulcsfontosságú – főleg egy vállalkozás vagy Facebook-oldal indulásakor, a posztolás esetében is érvényes az aranyszabály, miszerint a mennyiség nem mehet a minőség rovására.

Az igazán jó posztok az alábbi ismérvekkel rendelkeznek:

Érdekes, releváns tartalom. Olyan bejegyzésekre van szükség, amik a célközönség érdeklődési köréhez és a vállalkozás termékeihez/szolgáltatásaihoz egyaránt kapcsolódnak, ill. aktuális információkat közvetítenek.

Felhasználó-központúság. Pl. ha új termékét szeretné népszerűsíteni, ne annak előnyeit hangsúlyozza: emelje ki, hogyan könnyítheti meg a fogyasztók mindennapjait! Ne feledje: egy bejegyzés pont annyira értékes, ahány felhasználót képes megnyerni!

Jellegzetes stílus. A hangnemet a cég profilja és a célközönség típusának keresztmetszete határozza meg. Az egyedi nyelvezet szerves részét képezi az adott brand arculatának, karaktert ad, kiemel a tömegből.

Rövid terjedelem. A bő lére eresztett posztok rendre alulmaradnak a frappáns, lényegre törő írásokkal szemben. A barokkos körmondatokat inkább hagyjuk meg az irodalomnak! A Facebookra ugyanis nem olvasni, hanem informálódni és szórakozni járnak az emberek.

Közvetve is közvetlenül. A felhasználók bizalmának megszerzéséhez nyitott hozzáállás szükséges. Ehhez a megszólítás éppúgy hozzátartozik, mint a folyamatos interakció: nemcsak mi nyerünk megerősítést a látogatói visszajelzésekből, hanem fordítva is!

A jó időzítés fél siker. Több ezer poszttal versenyre kelni komoly kihívást jelent. Ha azt szeretné, hogy bejegyzése ne kallódjon el a hírfolyamban, a posztolás időpontját a felhasználói aktivitáshoz igazodva válassza meg!

Lemondana a Facebook által nyújtott előnyökről csak azért, mert nincs, aki gondosan kezelné közösségi oldalát? Tegye le digitális lábnyomát a Facebookon profik segítségével!

Kérje ingyenes árajánlatunkat!

Vissza az oldal tetejére