Keresőoptimalizálás dobogó

Keresőoptimalizálás

Mi a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás (más néven SEO, azaz Search Engine Optimization) célja, hogy az optimalizált weboldal az ügyfélszerzés szempontjából fontos kulcsszavakra minél jobb pozícióban jelenjen meg a Google kereső találati listáján.

A keresőmarketingen belül a SEO irányul a találati lista természetes, más néven organikus pozícióiban történő megjelenésére míg a PPC a fizetett hirdetési pozíciókat célozza. A keresőoptimalizálás tehát egy olyan, rendkívül hatékony eszköz, mellyel a Google kereső organikus találataiból szerezhet célzott látogatókat, ügyfeleket, vásárlókat.

Valóban ennyire fontos, hogy ki van elől a Google találati listán?

A legfontosabb! A Google kereső a világ leglátogatottabb weboldala. Annyira a mindennapjaink részévé vált a használata, hogy új ige is született rá: a guglizás! Ma már minden kérdésünkre a Google-től várunk azonnali választ és a döntések többségét Google keresés előzi meg. Igen, a vásárlási döntésekét is! 

Keresőoptimalizálás eredménye

A vásárlások és ajánlatkérések túlnyomó többsége azokon a weboldalakon történik, amelyeket az érdeklődők egyszerűen megtalálnak a keresőben. Tegyen egy próbát: ha bármely keresésre összehasonlítja az első néhány Google helyezett weboldal árait a 3-4. oldalon lévő, vagy a Google-ben meg sem található versenytársakkal, akkor azt fogja tapasztalni, hogy az élmezőnyben lévők jellemzően drágábban kínálják termékeiket-szolgáltatásaikat. Nyugodtan árazhatnak is magasabbra, ugyanis a vásárlások túlnyomó többsége így is náluk fog megtörténni. A keresőben megtalálhatatlan versenytársak tipikus eszköze az árverseny, de hiába, mert potenciális vásárlóik soha nem fognak tudomást szerezni az olcsóbb árról, ha nem találják meg a Google találatok élmezőnyében.

Ön mit választana? Magas árréssel sok eladást, vagy alacsony árréssel keveset? Ez a kérdés nyilvánvalóan költői, hiszen soha, senki nem választaná a második lehetőséget. Ugyanennyire költői tehát az a kérdés is, hogy fontos-e elöl lenni a Google keresőben, vagy fontos-e hatékonyan keresőoptimalizálni, hiszen a válasz csakis a határozott igen lehet!

A SEO története

A keresőmarketing a Google térhódításával egyidős. A vállalkozások gyorsan felismerték, hogy keresőhirdetéseik minden más reklámfelületnél hatékonyabbak, hiszen ezen a felületen pontosan a termékük, szolgáltatásuk célközönségét érik el, rádásul az aktív érdeklődés pillanatában. Nem csoda hát, hogy egyre többen kezdtek a Google keresőben hirdetni, a licitalapú árképzés miatt pedig a hirdetések ezzel arányosan váltak drágábbá és drágábbá. Emiatt született meg a keresőhirdetések olcsóbb alternatívája, a keresőoptimalizálás, melynek segítségével a hirdetések helyett, a természetes találatok között jelenik meg a népszerűsíteni kívánt weboldal.  A Google keresőoptimalizálás tehát költségcsökkentő eszközként kezdte marketingpályafutását, ám gyorsan kiderült, hogy a vártnál sokkal jobban teljesít. A Google felhasználói ugyanis a jó minőségű természetes találatokban jobban megbíznak, és gyakrabban kattintanak rájuk, mint a hirdetésekre. Így kezdődött ez az évtizedek óta tartó verseny, melynek győztesei valóban „mindent visznek”, a vesztesekre pedig nemhogy nem emlékeznek, de meg sem ismeri őket senki...

A korai SEO módszerek a kereső algoritmusának megtévesztésére irányultak. Mai szemmel nézve egyszerűek és rendkívül eredményesek voltak, a Google pedig kemény retorziókkal torolta meg a manipulatív tevékenységet. Ennek eredményeként az elmúlt évtizedekben számtalan vállalkozás csődölt be. Többségük olyan cég volt, akiknek a weboldalai tisztességtelen módszerekkel szerezték meg az elsőséget a keresőben, de a Google végül büntetésként teljesen száműzte weblapukat a keresőből. A kisebbség pedig olyan SEO ügynökség, akik a gyors meggazdagodás reményében tisztességtelen szolgáltatást nyújtottak megbízóiknak, majd miután a Google algoritmusa átlépett a megoldásaikon, lehúzták a redőnyt és eltűntek tönkretett ügyfélkörük elől. Ők jó esetben végleg más megélhetés után néztek, rosszabb esetben azonban új cégnévvel, újabb „ellenállhatatlan” ígérettel vonzzák be jobb sorsra érdemes ügyfeleiket, míg a Google pontot nem tesz ennek a korszaknak a végére is.

Rangsorolás a keresőben: a Google algoritmus

A Google kereső emberi ésszel felfoghatatlanul sok adatot gyűjt, tárol és rendszerez. A Google algoritmus nem egy egyszerű képlet, hanem azon funkcióknak az összessége, melyek együttesen meghatározzák, hogy egy adott keresési lekérdezésre mely weblapok és milyen sorrendben jelenjenek meg a találati oldalon. Az algoritmus fő elemei a tárolt adatok és meghatározott szempontrendszerek alapján meghatározzák, hogy várhatóan mely weblapok tartalma felel meg leginkább a keresést végző személy érdeklődésének és ez határozza meg a találatok sorrendjét.

Google algoritmus

A keresőoptimalizálás során arra törekszünk, hogy az algoritmus rangsorolási tényezőinek a lehető leginkább megfeleljen az optimalizált weboldal, ezáltal a találati lista élén jelenjen meg. A Google egyeduralmát a találataik minősége teremtette meg, ezért mindent megtesznek az algoritmus működésének titokban tartásáért és a találati sorrend manipulálhatatlanságáért. A SEO-szakértők pedig szintén adatgyűjtéssel és kísérletekkel, elemzésekkel igyekeznek visszafejteni az algoritmus működését. Az algoritmus pontos megértése lehetetlen küldetés, de természetesen mindig vannak olyan gyenge pontjai, amelyek megismerhetőek és kihasználhatóak. Amikor egy-egy ilyen gyenge pontot túlzott mértékben kihasználnak a weblapok és a találati listák élmezőnyében jellemzően manipulált weboldalak kezdenek megjelenni, a Google korrigálja az algoritmusát, hogy kiszűrje ezeket a weboldalakat - ezek az úgynevezett algoritmus-frissítések. Az algoritmus funkcióinak második csoportja tehát a manipulatív keresőoptimalizálási módszerek felismerésére és kiszűrésére szolgál.

Az algoritmus sematikus működése eszerint: "melyek azok a weboldalak, amelyek tartalma leginkább megfelel az aktuális rangsorolási szempontjainknak, anélkül, hogy az irányelveinkbe ütközne?".

A keresőoptimalizálás folyamata

A keresőoptimalizálás célja a weboldalt az aktuális Google algoritmus rangsorolási rendszerének leginkább megfeleltetni. Az ehhez szükséges műveleteket tevékenység szerint az alábbi 3 fő területre szokták bontani:

  1. technikai SEO: a weboldal szerkezeti átalakításait foglalja magába. A problémák felismerése SEO-szakértőt igényel, az elhárításhoz viszont a probléma jellegétől függően rendszergazdai, vagy programozói ismeretek szükségesek. A weboldalak szerkezeti hibái meggátolhatják, hogy a Google hozzáférhessen a rangsorolni kívánt tartalomhoz, vagy megfelelően értelmezhesse azt.
  2. tartalmi SEO: a "content is king" kijelentés már nem bír hírértékkel, annyiban azonban igaz, hogy amire nincs tartalmunk, arra nem is fogunk a Google első találatai közé kerülni. A megfelelő tartalomstratégia kidolgozásához SEO-szakértő kell, a megvalósításhoz pedig a témában jártas szövegíró, valamint a weboldaltól függően adminisztrátor, vagy programozó.
  3. linképítés: a Google indulásakor algoritmusuk újszerűsége abban rejlett, hogy a találatok rangsorolásához figyelembe vették, az egyes tartalmakat milyen gyakran "ajánlják" más weblapok üzemeltetői webes hivatkozások, azaz linkek formájában. Ezt a rangsorolási tényezőt a legkönnyebb szándékosan manipulálni, ezért a különböző linképítési sémák mindig is a SEO részét képezték és a Google algoritmusfrissítései is rendszeresen számolják fel ezeket a módszereket. Egy biztos: a tartós SEO eredményekhez mindig is szükség volt a jó minőségű linkekre, és ez valószínűleg így is marad.

A másik fő megközelítés 2 területre bontja a keresőoptimalizálást aszerint, hogy a SEO tevékenység hol zajlik:

  1. onsite SEO: minden olyan keresőoptimalizálási célú tevékenység, amely az optimalizált weboldalon történik.
  2. offsite SEO: a más weboldalakon, vagy felületeken végzett tevékenységek, melyek célja az optimalzált weblap keresőpozícióinak javítása.

A kétféle megközelítés gyakran fogalomzavarhoz vezet, például sokan tévesen azonosítják a linképítést az offsite SEO-val, a tartalmi optimalizálást az onsite SEO-val, de gyakran a technikai SEO is offsite tevékenységet igényel! A definícióktól függetlenül a SEO folyamatának minden említett területre ki kell terjednie, hiszen a Google rangsorolási algoritmusa számára a technikai kialakítás, a minőségi tartalom és a linkek egyaránt kulcsfontosságúak!

Keresőoptimalizálás folyamat

A SEO szabályai

"Szerelemben és háborúban mindent szabad" tartja a mondás, és ez bizonyos értelemben a keresőoptimalizálásra is igaz. A Google érthető módon igyekszik megakadályozni a manipulációt és saját játékszabályainak ismertetésére megalkotta a Webmesteri útmutatót, ennek betartása azonban nyilván nem kötelező és értelme is annyi lenne, mint könnyed gimnasztikai gyakorlatokkal készülni egy olimpiai versenyszámra. Ahogy a tornagyakorlatok kiválóan alkalmasak általános egészségmegőrzésre, úgy a Google irányelvei is remekül megalapozhatják weboldalunk általános paramétereit, de többet ne is várjunk tőlük. A keresőoptimalizálás verseny, és az olimpiához hasonlóan csak az nyerheti meg, aki kitartóan és modern módszerekkel készül fel rá. Vagy, aki doppingol! A tiltott SEO-technikák a keresőoptimalizálás doppingszerei, melyekkel elvileg csábítóan lerövidíthető a sikerhez vezető út. Bár erre nincs garancia, hiszen a rosszul felkészült sportoló doppinggal sem fogja legyőzni a világklasszist. A győzelem is kétséges, hiszen lebukás esetén elvész, márpedig előbb-utóbb le szoktak bukni a doppingolók.

Az élsport világából visszatérve a keresőoptimalizáláshoz: a SEO-ban nincsenek kőbevésett szabályok. Mindenki eldöntheti, hogy mennyire hajlandó a rövid távú, gyorsabb sikerért kockáztatni weblapja, ezen keresztül pedig vállalkozása hosszú távú sikerességét. Egy szabály azonban mégis van: nincs titkos csodamódszer, nem létezik egyszerű, de hosszú távon is hatásos SEO-trükk. Ha komolyan gondolja vállalkozása jövőjét, a SEO-t is komolyan kell gondolnia!

Megváltozott a SEO 2023-ban?

A Google algoritmus évente több száz alkalommal változik - többnyire alig észrevehető módon, időnként viszont olyan drasztikusan, hogy a feje tetejére áll tőle a SEO-szakma. Az elmúlt években igazán drámai változás nem történt a rangsorolási tényezők terén, ez azonban azért tűnik így, mert ma már az algoritmus része a gépi tanulás, melynek segítségével korábban elképzelhetetlen hatékonysággal dolgozza fel a Google a rendelkezésére álló hatalmas adatmennyiséget. Ennek eredményeként mára nagyrészt haszontalanná vált az elmúlt évtizedekben bevált és elterjedt SEO viszonyszámok többsége. Ma már egyre ritkább, hogy a találati lista sorrendje egyértelműen tükrözze a megjelenő weblapok linkprofilját, karakterszámát, kulcsszósűrűségét, SEO-szempontból fontos szerkezeti elemeinek tartalmát - a mennyiség helyét egyértelműen a minőség vette át, az ötletszerű beavatkozások helyett pedig tapasztalatra épülő, gondosan megtervezett folyamatokra van szükség a tartós SEO-sikerhez.
Az elmúlt évek legnagyobb technikai kihívását a weblapok mobilbarát változatára épülő (mobile-first) Google-index, és a Core Web Vitals sebességmutatókon alapuló oldalélmény jelentette. 2023-ra azonban a legújabb algoritmus-frissítések ismét a spam elleni küzdelemről, valamint a tartalmak frissített, E-E-A-T szemlélet alapú megítéléséről szólnak. És ha ez önmagában nem lenne elég, az idei évben az AI-alapú tartalomgenerátorok is alaposan felkavarják a SEO-szakmában az állóvizet.

SEO folyamat 2020

A minden korábbinál komplexebb rangsorolási szempontokat alkalmazó Google-algoritmus korában egyre kevésbé lehet elavult SEO-módszerekkel érvényesülni. Még ha ideig-óráig működnek is a korábbi, gyanús SEO-praktikák, nem érdemes várni: mielőbb fel kell készülni a változással járó új kihívásokra. A SEO 2023-ban a természetesség és a kifogástalan technikai megvalósítás mellett a hiteles, hasznos tartalomról is kell, hogy szóljon!

A Google találati lista felépítése

A Google keresési eredményeket megjelenítő találati listának (a szakzsargonban SERP, a Search Engine Results Page rövidítéseként) nem csak a sorrendje, de az elrendezése és az elemei is szinte folyamatosan változnak. Kezdetben az organikus találatok a lista bal oldalát foglalták el, a lista elemei a találatok címét, kivonatos leírását és URL-ét tartalmazták, a fizetett AdWords hirdetések pedig a jobboldali hasábban jelentek meg. Az egyszerű organikus találatok a mai napig léteznek, a felhasználók többsége ezekkel azonosítja a Google találatokat és miattuk használja a keresőt - fontosságuk ellenére azonban nincs hivatalos megnevezésük, többnyire "egyszerű kék link" néven szokás hivatkozni rájuk. A mai találati listákon a fizetett szöveges hirdetések már nem oldalt, hanem a természetes találatok felett és alatt jelennek meg, ezek mellett pedig képes termékhirdetések (Google Shopping), kiegészítések, kiemelt kivonatok és bővített találatok, AMP-kártyák, tudáspanel bejegyzések, instant válaszok, térképes céglisták (Google Cégem), kép-, video-, és hírblokkok és egyéb elemek "színesítik" a találati listát. A keresőoptimalizálás hagyományosan az "egyszerű kék linkként" történő megjelenésre irányul, de az újabb elemek megjelenésével új SEO-célok is születtek a találati lista minden lehetséges organikus felületének kihasználása érdekében.

Alig látszanak már az organikus találatok... érdemes még keresőoptimalizálni?

A Google felhasználóinak többsége az "egyszerű kék linkekre", azaz a klasszikus organikus találatokra kattint. A Google viszont a hirdetésekből szerzi a bevételeit és a találati lista új elemekkel történő telezsúfolásának fő célja, hogy a felhasználókat a természetes találatok helyett a fizetett hirdetések felé terelje. Egyre több felhasználó panaszkodik, hogy ma már kereséskor görgetés nélkül gyakran nem is látszik organikus találat, csak hirdetések és egyéb "felhasználóterelő" elemek, nem véletlenül merül hát fel a kérdés, hogy van-e még egyáltalán bármi értelme optimalizálni.

A válasz tömör és egyszerű: igen! Bármennyire is igyekszik a Google "elrejteni" az organikus találatokat a felhasználók elől, ők továbbra is ezeket keresik és legörgetnek értük - a statisztikák szerint a kereséseket követő kattintások több, mint 70%-a továbbra is az organikus találatokon történik és kevesebb, mint 30% jut a fizetett hirdetésekre és minden más egyéb elemre összesen!

Keresőmarketing: SEO vs PPC

A találati lista tetején a fizetett PPC (Pay per Click, azaz kattintásonként fizetett) hirdetések jelennek meg, és ránézésre már alig különböztethetőek meg a természetes találatoktól. Bár az organikus találatok kevésbé feltűnően jelennek meg a találati listán, mégis számos előnyük van a fizetett hirdetésekkel szemben:

  • a felhasználók nagyobb bizalmat szavaznak a természetes találatoknak, ezért a kattintások több, mint 70%-a nem a hirdetésekre történik. Ez pedig azt jelenti, hogy hirdetésekkel a célközönség jelentős részét nem lehet elérni!
  • a fehasználók nagyon változatos kifejezésekkel keresik termékeinket, szolgáltatásainkat. Ha minden kapcsolódó kifejezésre hirdetésként szeretnénk megjelenni, az nagyon sokba fog kerülni, hiszen minden kattintás pénzbe kerül. A gyakorlatban ezért a fizetett hirdetéseket csak a legjobban teljesítő keresési kifejezésekre szokás korlátozni, ez azonban azt jelenti, hogy rengeteg más kifejezésre nem érjük el érdeklődőinket. A sikeres keresőoptimalizálás eredményeként viszont a megjelenés és kattintás már nem kerül pénzbe, hosszú távon folyamatosan rengeteg "ingyenes" látogatót és vásárlót szerezhetünk vele!
  • a fizetett hirdetések licit alapján jelennek meg kereséskor. Ha Ön nem tud korlátlan összeget fordítani a Google hirdetésekre (ugye nem tud?), akkor a napi költségkeretétől függően csak a fontos keresések egy részénél jelenik meg hirdetése, így nagyon sok lehetséges vásárlója számára láthatatlan marad, hiába hirdet! Az organikus találatoknál többnyire nincs ilyen probléma, a nap 24 órájában minden egyes keresésre megjelennek és minden potenciális érdeklődő rájuk kattinthat!

Létezik ingyenes keresőoptimalizálás?

Számos SEO-eszköz, tananyag, és jónéhány szolgáltatás is ingyenesként hirdeti magát. Ezek nagyrésze nyilván csak marketingfogás, egyszerű csali, ami önmagában nem sokat ér és valamilyen fizetős termék, vagy szolgáltatás felé tereli azt, akit sikerült beugratni. Amíg nem áll mögöttük átverés, addig nincs is velük semmi probléma, hiszen nem ártanak annak, aki él az ingyenesség lehetőségével.

Ami miatt szerintünk mégsincs ingyenes keresőoptimalizálás: ha pénzt nem is, időt minden esetben igényelnek az ingyenes SEO-szolgáltatások is. Ha pedig nincs eredményük, akkor az elfecsérelt idő igenis pénzben kifejezhető veszteséget jelent egy vállalkozás számára. Ha az ingyenes próbálkozásokra elpazarolt idő hónapokig, netán évekig is elhúzódik, akkor a kár sokkal nagyobb, hiszen ha rögtön megfelelő, sikeres keresőoptimalizálás történt volna, az már jelentős többletbevételt eredményezett volna.

Az ingyenesség legveszélyesebb formája azonban az, amikor egy szolgáltatást olyan teljes értékű "csináld magad" SEO-eszközként tüntetnek fel, melyben szakértelem nélkül bárki egyszerű útmutatásokat követve sikeresen optimalizálhatja a weblapját. Ilyen esetben előfordulhat, hogy a gyanútlan résztvevővel a szolgáltató saját linkhálózatát építtetik és arra készíttetnek új felületeket, tartalmakat, melynek végeredményeként az "ingyen optimalizált" weboldalt tartós Google büntetés is sújthatja! Az ilyen ajánlatokat a legjobb messziről elkerülni, ugyanis bármilyen csábítónak is hangzanak, nem lehet szakértelem nélkül sikeresen keresőoptimalizálni!

A szakszerűtlen keresőoptimalizálás veszélyei

Mi baj lehet abból, ha nem megfelelő módon történik a SEO? Sokan azt gondolják, hogy semmi, legfeljebb továbbra sem kerül előre a weblap a keresőben... annyi baj legyen, eddig is megvolt a cég organikus találatok nélkül, legrosszabb esetben ezután is meglesz és kész. Ez bizony hatalmas tévedés! A szakszerűtlenül végzett keresőoptimalizálás az esetek többségében károkkal jár és néha végzetes is lehet! A sikeres optimalizálással elérhető bevétel elmaradása mindenképpen kár, de erre még sokan legyinthetnek, hiszen az "csak" elmarad, nem kell kifizetni. Ki kell azonban fizetni az eredménytelen optimalizálást végző szakértőt/ügynökséget/kollégát, továbbá minden más érintettet - szövegírókat, programozókat, linképítőket, stb. - akikre a folyamatban szükség volt. És a végén kiderül, hogy a semmi bizony nagyon drága volt!

Ráadásul a sikertelenség nem csak a várt eredmények elmaradását, hanem a szakszerűtlen módszerek retorziójaként Google büntetést is eredményezhet és itt kezdődnek az igazán nagy bajok. Előfordulhat ugyanis, hogy a szakszerűtlen keresőoptimalizálás csak néhány, fontosnak vélt kulcsszóra irányult, eredményként azonban számos egyéb keresőkifejezésre is elveszti a weblap a korábban jó keresőpozícióit, ez pedig látogatók és megrendelők elvesztésével jár! A lehetséges legrosszabb forgatókönyv azonban a tiltott módszerekkel elért gyors siker! Ilyen esetben a vállalkozást többnyire felkészületlenül éri a hirtelen megnövekedett vásárlószám. Az igények kielégítésére fejvesztett növekedési program indul: jelentős árukészletbővítés, alkalmazotti létszámbővítés, nagyobb raktár, iroda, eszközpark bővítés, új weblap(ok) és marketingcsatornák indítása, gyakran hitelből, hiszen "dől a pénz" a keresőből, meg fog térülni... aztán váratlanul megérkezik a Google büntetés, egyik napról a másikra nem jön több vásárló a keresőből. Ilyenkor nem nagyon van kiút, sajnos jellemzően 1-2 hónapon belül csődbe megy a vállalkozás!

SEO: házon belül, szakértővel, vagy ügynökséggel érdemes?

A csináld magad módszert, azaz a házon belül végzett keresőoptimalizálást mi két esetben tartjuk elfogadhatónak: a legkisebbeknek és a legnagyobbaknak. Utóbbiaknak akkor, ha van elég erőforrás arra, hogy a megfelelő szakértőket - SEO-szakembert, programozót, szövegírót, stb. - házon belül foglalkoztassák. Előbbieknek pedig akkor, ha erőforrások híján (induló vállalkozás tőke nélkül) nincs másra lehetőség. Előfordul, hogy marketinges, vagy akár SEO-s múlttal indít valaki vállalkozást és ilyenkor csábító lehet házon belül megoldani a SEO-t. Az esetek többségében ez nem jó ötlet, mert a keresőoptimalizálás időigényes, márpedig egy induló vállalkozásnál számtalan egyéb terület van, amire ezt az időt hasznosabban rá lehetne fordítani! A gyakorlatban ilyenkor érdemes lehet a kontrollt megtartani, de az időigényes részfeladatokat kiszervezni.

Ki végezze a SEO-t?

SEO-szakértőt akkor érdemes igénybevenni, ha megvannak ez erőforrásaink (idő, pénz, szaktudás) ahhoz, hogy a szakértő által kijelölt feladatokat megfelelő minőségben és gyorsasággal megvalósítsuk. Ellenkező esetben többnyire borítékolható a kudarc és a csalódottság!

Az esetek többségében a SEO ügynökség a legbiztosabb és egyben legkényelmesebb megoldás, hiszen ha megfelelően választ partnert, a keresőoptimalizálás teljes terhe lekerül a válláról. Első körben lehet, hogy az ügynökség fog a legdrágább megoldásnak tűnni, a gyakorlatban többnyire mégis ez a hosszú távon leginkább megtérülő és fenntartható, biztonságos megoldás.

Hogyan válasszon SEO szakértőt?

Ha SEO-szakértő segítségét szeretné igénybe venni, akkor Önnek már a megbízás előtt pontosan tudnia kell, hogy mit vár az együttműködéstől. Emellett legalább olyan szinten értenie kell a marketinghez, SEO-hoz, weblapokhoz, hogy a szakértőtől kapott információkat és utasításokat megértse és végre tudja hajtani, vagy hajtatni más szakemberekkel. A SEO-szakértő kiválasztása előtt mindenképpen győződjön meg az alábbiakról:

  • a választott partner igazolható tapasztalattal rendelkezik azon a területen, amiben a segítségét kéri. Az, hogy a partner weboldalán a referenciáknál szerepel néhány más cég logója, még nem minősül igazolt tapasztalatnak!
  • a választott partner ismeri és tapasztalt szakértője az Ön által használt weblapmotornak. Ellenkező esetben könnyen előfordulhat, hogy Ön egy csokor technikailag megvalósíthatatlan tanácsért fog fizetni a "szakértőnek"!
  • a választott partner rendelkezik tapasztalattal az Ön üzletágában. Jónéhány üzletágban vannak a szereplők által előszeretettel alkalmazott, bevált SEO-praktikák. Aki nem ismeri ezeket, vagy nincs lehetősége hasonló módszerek igénybevételére, gyakran hiába próbálkozik, mert eleve kudarcra lesz ítélve!
  • legyen rá garancia, hogy a szakértő elérhető lesz az Ön számára akkor és addig, amikor és ameddig Önnek szüksége van rá! Gyakori probléma, hogy a részmunkaidőben, vagy szabadúszóként dolgozó szakértők nagyrészt munkaidőn kívül, éjszakánként, hétvégénként érnek rá az ügyfeleikkel foglalkozni. Ha ez az időbeosztás nem felel meg Önnek, inkább bele se kezdjenek, mert hosszú távon nem fog működni az együttműködés - addig pedig a nyugalom, a privát szféra, vagy épp a család béke rovására fog menni! Annak is fennáll a kockázata, hogy ha a szakértőnek hirtelen több párhuzamos megbízása is lesz, akkor az Öné akár jetekre-hónapokra háttérbe fog szorulni, de gyakran hallunk olyan esetekről is, amikor a szakértő egyik napról a másikra egészen egyszerűen eltűnik, pl. külföldre költözik, a megbízó számára pedig teljesen elérhetetlenné válik. Ilyenkor szerencsés esetben "csak" a félbeszakadt munkálatok befejezése marad el, rosszabb esetben azonban gyakran fontos hozzáférések is a szakértő birtokában maradnak, amik hiányában a megbízó mással sem képes folytatni a megkezdett munkát!
  • a fentieken túl nagyon fontos a személyes szimpátia és az azonos kommunikációs szint! Ha Ön laikus, a szakértő pedig érthetetlen szakkifejezésekkel bombázza, esetleg még a lenéző fölényeskedést is megengedi magának, az kizárólag frusztrációhoz fog vezetni, nem pedig sikerhez!

Hogyan válasszon SEO ügynökséget?

Az alapvető szempontok ugyanazok, mint a szakértőválasztásnál, nagyon fontos a megbízhatóság és a szakértelem. Mindenképp győződjön meg róla, hogy

  • az ügynökség kellően felkészült és valós, ellenőrizhető, HOSSZÚ TÁVÚ referenciákkal rendelkezik! Mi azt javasoljuk, legyen elővigyázatos a viszonylag új ügynökségekkel, bármilyen szép történeteket is mesélnek magukról. Tapasztalatból mondjuk, hogy a látszat ellenére nincs tele az országunk kiváló SEO szakemberekkel, ennek megfelelően SEO ügynökségek sem nőnek gomba módjára a földből!
  • az ügynökség rendelkezzen valós tapasztalattal az Ön üzletágában
  • az ügynökség rendelkezzen valós tapasztalattal az Ön weblapmotorjának optimalizálásában
  • az ügynökség rendelkezzen megfelelő, de legalább hihetőnek látszó létszámú szakembergárdával a vállalt szolgáltatás elvégzéséhez!
  • az ügynökség legyen elérhető. Ha a SEO-ügynökség weboldalán a kapcsolat oldalon csak egy űrlapot talál fizikai cím helyett, vagy ha távoli - esetleg külföldi - székhelyen működik a cég, akkor bizonyosodjon meg róla, hogy probléma vagy elégtelen szolgáltatás esetén Ön el fogja tudni érni őket és esélye lesz a probléma megnyugtató rendezésére!
  • válasszon olyan marketingügynökséget, amely minden fontosabb online marketing igényét ki tudja elégíteni. Hosszú távon rengeteg időt és félreértést lehet megtakarítani, ha nem 3-4 különböző ügynökséggel kell folyamatosan egyeztetni a különböző marketingtevékenységeket!

Miért érdemes minket választania?

Ha figyelmesen végigolvasta a fentieket, akkor már tudja, hogy az eredményes és biztonságos keresőoptimalizáláshoz a legmegfelelőbb partner egy megbízható és megfelelő szakértelemmel bíró ügynökség. Cégünk, a net-Position Kft. közel másfél évtizede folyamatosan vezető pozícióban van a hazai SEO-piacon. Több, mint 2000 ügyfelünknek nyújtottunk már hosszú távú SEO szolgáltatást. Gyakorlatilag minden, hazánkban elérhető weblaprendszert optimalizáltunk már és minden üzletágban a találati listák élére segítettük ügyfeleinket.

A SEO mellett kiemelt Google Partnerként nyújtunk Google Ads és Shopping hirdetési szolgáltatásokat, Facebook és Instagram közösségi médiajelenlétet és hirdetéskezelést, tartalomszolgáltatásokat, fejlesztői és rendszergazdai szolgáltatásokat, így ügyfélkörünk jelentős része az összes webes és online marketingtevékenységét ránk tudja bízni.

Szakértőink egyedülálló tapasztalata, valamint az általunk fejlesztett eszközök és munkamódszerek garantálják a sikert és biztonságot, valamint a kiemelkedően magas hatékonyságot és ár-érték arányt. Nálunk minden feladatot arra specializált szakértő végez és minden tevékenységre külön csapatunk van az ügynökségen belül, melyek remek szinergiában együttműködve képesek komplex szolgáltatást nyújtani ügyfeleinknek. Ez az ügynökségi felépítés és ilyen szintű profizmus korábban csak a multik és nagyvállalatok számára volt elérhető, mi azonban évtizedes tapasztalatunk eredményeként létrehoztuk, ami korábban elképzelhetetlen volt: kisvállalkozásoknak is lehet nagy, profi ügynökségük!

SEO ügynökség

Keresőoptimalizálás ajánlatkérés

Ne döntsön online jövőjéről, amíg nem tudja, mi hogyan segíthetjük a siker felé!

Form BG

A SEO-szakértője szerint jó úton járnak, csak azért nincsenek még jó eredmények, mert idő kell és még több linképítés? A tárhelyese és a fejlesztője hetek óta egymásra mutogat a hibajavítás helyett, miközben Ön egy szót sem ért az egészből, csak megoldást akar már végre? A Google Ads nem hozza az eredményeket, de költségkeret-emelést javasol, a szövegírója pedig 3 hét várakozás után valami minősíthetetlen katyvaszt produkált, és most épp sértődötten győzködi Önt, hogy márpedig az úgy jó, ahogy van? Tudja, hogy változtatni kéne végre, de napok óta a saját ügyfeleinek sincs ideje válaszolni?

Vessen véget a kiszolgáltatottságnak! Vegye fel velünk a kapcsolatot még ma, és hamarosan csak rossz álomként fog emlékezni az eddigi próbálkozásokra!