Keresőoptimalizálás profiktól - hogy válasszon SEO ügynökséget?

Hogyan válasszon SEO ügynökséget?

Keresőoptimalizálást csak profiktól!

Tudnia kell, hogy keresőoptimalizálás terén rendkívül változó színvonalú szolgáltatásokat kínál a piac. A valóban professzionális szolgáltatást nyújtó SEO ügynökségek száma eltörpül a lelkes amatőrök, tisztességtelen szélhámosok, naiv kényszervállalkozók, „ügyes” ismerősök mellett.

Hogy ez miért alakult így? A keresőoptimalizálás napjaink egyik leghatékonyabb ügyfélszerző csatornája, ennek megfelelően igen magas iránta a kereslet, amit minél többen szeretnének kihasználni. Népszerűsége ellenére a keresőoptimalizálás a civil közönség számára – talán az Ön számára is – kissé misztikusnak, nehezen megfoghatónak tűnik. Aki nem jártas a keresőoptimalizálásban, a profikat és a laikusokat elsőre talán nehezen tudja megkülönböztetni, és ez sajnos gyakran kellemetlen eredményekhez vezet.
Az alábbi tanácsokkal ennek elkerülését próbáljuk meg segíteni.

Fogjon gyanút, ha a következőket tapasztalja!

  • Ha a cégnyilvántartásban azt találja, hogy az adott vállalkozásnak nincs elég alkalmazottja vagy megfelelő, stabil bevétele.
  • Ha beígért eredményekért előre kérnek fizetséget (pl. kulcsszó- vagy konkurenciaelemzésre, linképítésre, weblap-analízisre stb). 2.200 weboldal sikeres optimalizálásával a hátunk mögött ki merjük jelenteni, hogy nem lehet konkrét pozíciók elérésére felelősséggel határidős ajánlatot vállalni!
  • Ha keresőoptimalizálási tanácsadást ajánlanak, aminek során a tanácsadó csak keresőoptimalizálási megoldásokat javasol, de nem szállít konkrét eredményeket. Az ilyen konstrukciónak jellemzően egymásra mutogatás a vége, mert bár a többszöri tanácsadás alapján pénz-, és időigényes fejlesztések történnek, az eredmény rendre elmarad. Minden olyan megoldás gyanús, amikor Ön nem a ténylegesen elért helyezésekért fizet.
  • Ne vegye készpénznek a „sikerdíjas keresőoptimalizálás” fogalmát, hanem tudakolja meg, hogy pontosan mit is értenek alatta. Ezt az árképzési modellt cégünk, a net-Position Kft. vezette be a hazai piacon, de aztán sokan lemásolták – valódi tartalom nélkül. A sikerdíjas keresőoptimalizálás nálunk a friss, napi eredményeken alapuló számlázást jelenti. Fogjon gyanút, ha az árajánlatban az szerepel, hogy az ügyfél egy-egy pozíció eléréséért, és nem a hosszú távú megtartásáért fizet, ilyenkor ugyanis kizárólag az eredmény gyors elérésében érdekelt az ügynökség, és az esetleges pozícióvesztésért semmilyen felelősséget nem vállal.
  • Kifejezetten rossz jel, ha egy ügynökség azonnali, vagy határidőhöz kötött, konkrét helyezést ígér! Az ilyen ígéretek többnyire csak olyan módszerekkel teljesíthetőek, amelyek súlyosan sértik a Google irányelveit, ennek következménye pedig előbb-utóbb szinte biztosan egy Google büntetés lesz. Az illegális módszerek alkalmazása miatt büntetett weblapok helyezéseinek visszaállítása gyakran lehetetlen, de mindenképp időigényes folyamat, amely jellemzően sokkal több munkát igényel, mint az eredmények tisztességes módszerekkel történő elérése. Az ebből származó bevételkiesés soha nem éri meg a kockázatot.
  • Az sem túl bizalomgerjesztő, ha egy vállalkozás csak linképítést kínál. A keresőoptimalizálás komplex folyamat, a weblap szerkezetének, tartalmának és a rá mutató linkeknek megfelelő összhangban kell lennie, a kívánt eredmények eléréséhez önmagában a linképítés nem elegendő. A mennyiségi csomagokban értékesített linkek általában a linképítő cégek által kizárólag ebből a célból üzemeltetett weblapokról kerülnek teljesítésre. Ezek a linkgyűjtemények jellemzően előbb-utóbb fennakadnak a Google ellenőrzőrendszerén, és jó esetben csak értéküket vesztik, rossz esetben viszont büntetés alá kerülnek – velük együtt pedig azok a weblapok is, melyeknek linkállománya nagyrészt ilyen oldalakról érkezik. Miért alapozná jövőbeli bevételeit ilyen bizonytalan megoldásra?
  • Ha garanciát vállalnak arra, hogy az adott kulcsszó megadott időn belül felkerül az 1-5 helyre. Ez nyilvánvalóan teljesen szakmaiatlan ígérgetés, hiszen sem a Google rendszeresen változó algoritmusainak jövőbeli hatását, sem az ügyfél versenytársainak aktivitását nem lehet előre megjósolni.
  • Referenciák hiánya. Elavult vagy valótlan referenciák, amik teszteléskor nem igazolódnak be. Van ugyanis egy fontos különbség az igazi szakértők és az amatőrök között: a hosszú távú eredményesség. Ezt pedig legbiztosabban a referenciák ellenőrzésével tudja letesztelni.

Hogyan ellenőrizze le a keresőoptimalizálás referenciákat?

  • A hiteles eredmények érdekében jelentkezzen ki az összes Google szolgáltatásból, majd írja be a keresőbe a referenciaként felsorolt kulcsszavakat, és ellenőrizze, hogy ezekre a szavakra az adott weboldalak valóban elérik-e a megadott helyezéseket!
  • Milyen nehéz kulcsszavakra vonatkoznak a SEO referenciák? Ha beírja a kulcsszavakat a Google keresőbe, látni fogja, hogy mekkora verseny az adott területen az első helyekért. Ha nagy a verseny a konkrét kulcsszóra, azt egyrészt onnan fogja tudni, hogy hány találatot kap, ezen túl pedig az is fontos jelzés, ha tele van hirdetéssel az első találati oldal, és a találati listán is ütőképes weboldalak sorakoznak. Ha kisebb a verseny, kevesebb találatot kap, nem lát annyi hirdetést és a találati lista sem olyan erős. A valódi versennyel rendelkező kulcsszavak top pozíciókba juttatásához kell az igazi szakértelem!
  • Itt az a közhely, hogy "olcsó húsnak híg a leve", hatványozottan igaz. Ha nem a megfelelő SEO ügynökséget választja, az általuk alkalmazott módszer vagy nem fogja hozni a kívánt eredményeket, vagy nem állja ki az idő próbáját. Utóbbi esetben bizony könnyen megtörténhet, hogy a Google évekre kitiltja az Ön weblapját a keresőből. Mennyire érdemes ezt komolyan venni? Nos, évről-évre rengeteg ügyfél keres meg bennünket olyan weblapokkal, ahol kénytelenek vagyunk más ügynökségek hibáit korrigálni. Amennyiben az oldalt a Google teljesen kitiltotta, a visszaállítás annyira bizonytalan és időigényes, hogy ezekben az esetekben kizárólag az új domain alatt megjelenő, újraszerkesztett weboldal segíthet. Ezért nyomatékosan kérjük, hogy ne dolgozzanak együtt olyan ügynökségekkel, amelyeket nem ellenőriztek le kellőképpen, mert ez nem játék. Akár cégének fennmaradása is múlhat egy rossz döntésen.
  • Csak akkor köteleződjön el, ha azt tapasztalja, hogy a kiválasztott ügynökség valóban legális módszerekkel dolgozik és erős, aktuális, nagyszámú referenciával bír. A keresőoptimalizálás pontosan mérhető, ellenőrizhető terület, ezért az, hogy a leghitelesebb és leghatékonyabb céggel dolgozzon, már csak Önön múlik!